فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت کودکانه محبوبه مهرآور با لینک مستقیم

تایپ‌فیس محبوبه مهرآور، فونتی دست‌نویس است که طراحی و ساخت آن الهام گرفته از ساختار قلم‌های نسخ و کنترل شده هست. این نمونه استایل قلم با این که حالت غیر رسمی دارد؛ ولی از ساختاری خوانا و آشنا برخوردار است. بیشتر فونت‌های دست‌نویس در آثار گرافیکی برای نوشتن جملات کوتاه شاعرانه استفاده می‌شوند و مناسب متن‌های طولانی نیستند؛ ولی تایپ‌فیس محبوبه مهرآور برای متن‌های بلند هم استفاده می‌شود و با کمک آن متن‌های بلند را به راحتی می‌توان خواند. در این پست از سایت دانلود فونت (download-font.ir) ما قصد داریم شما عزیزان را با استایل قلم فارسی محبوبه مهرآور آشنا کنیم.

طراح و سازنده استایل قلم فارسی محبوبه مهرآور

فونت فارسی محبوبه مهرآور همان طور که از نام آن مشخص است محبوبه مهرآور طراح و سازنده آن هست. به جای قلم استفاده از چوب گوش پاک‌کن ایده‌‌ای طراحی این نوع تایپ‌فیس فارسی است. این نوع استایل قلم فارسی زیر نظر مسلم ابراهیمی ساخته شد و در همین جا لازم است از زحمات این دو عزیز تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی داریم.

کاربردهای تایپ‌فیس محبوبه مهرآور

از موارد کاربرد استایل قلم فارسی Mahboubeh mehravar می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ادبیات کودک و نوجوان
  • طنز
  • موضوعات عامیانه
  • بنر مربوط به کتاب‌های هوشمند نبات
  • بسته بندی مواد غذایی و تبلیغات تجاری با مخاطب کودک و نوجوان
  • عنوان مجله‌هایی که مخاطبان آن‌ها کودک و نوجوان است.
  • در آثار گرافیکی برای نوشتن جملات کوتاه شاعرانه استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات فونت فارسی محبوبه مهرآور

محبوبه مهرآور طراح این نمونه فونت فارسی شروع کتابت را بر پایه قلم‌های نسخ رایج انجام داد و به جای قلم از گوش پاک کن استفاده نمود و این ایده طراحی و ساخت این نمونه استایل قلم فارسی است و نتیجه کار ایجاد تایپ‌فیسی با مشخصات زیر شد:

  • ساختار آشنا
  • جدید
  • واضح
  • خوانا
  • طنز
  • غیر ماشینی و کمی کودکانه

استایل قلم محبوبه مهرآور یکی از نمونه تایپ‌فیس‌های نسخ فانتزی و کمیک است که در نوع خود بسیار زیبا و نادر است. طراح این نوع فونت فارسی برای این که به نتیجه مطلوبی برسد همانند یک خوشنویس برای خلق حروف این نوع فونت از تمرین و تکرار استفاده نموده است.

دو زبانه بودن یکی از دیگر مزیت‌های این نوع تایپ‌فیس فارسی است. نزدیک‌ترین فونت رایگان انگلیسی را طراح به این نوع استایل قلم افزوده است. به طوری که اگر در هنگام تایپ زبان را عوض کنید شما به تعویض فونت نیازی ندارید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم فونت‌های که زیر نظر مسلم ابراهیمی طراحی شده‌اند در لیست تایپ‌فیس با پیشوند ME مشخص می‌شوند.

آموزش نصب فونت

برای نصب فونت در ویندوز 7 از دو روش می‌توانید، استفاده کنید. در روش اول برای نصب فونت کافی است دو بار روی فایل فونت مورد نظر کلیک کنید به طوری که ظاهر فونت دیده شود. در مرحله بعد باید گزینه Install  (بالای پنجره باز شده) بزنید یا این گزینه Install را از طریق کلیک راست کردن روی فایل فونت انتخاب کنید.

روش دوم به این صورت است که باید ابتدا کپی فونت‌های مورد نظر را انجام دهید برای این منظور می‌توانید کلیک راست کنید و گزینه copy را انتخاب نمایید یا این که  Ctrl+c را بزنید. در مرحله بعد برای ذخیره فونت‌های کپی شده باید به Control Panel  بروید و روی Font کلیک نمایید. (یا این که روی دکمه Ctrl+v بزنید یا راست کلیک نمایید و گزینه Paste را انتخاب کنید.) در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که از روش دوم زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید چند فونت را روی سیستم خود نصب نمایید؛ چون استفاده از روش اول برای نصب چند فونت می‌تواند، زمان گیر باشد.

دانلود رایگان فونت فارسی محبوبه مهرآور

سخن پایانی

تمام دوستداران فونت و کاربران می‌توانند هر پیشنهاد و نظری که در مورد فونت مورد نظر دارند در همین سایت با ما در میان بگذارند تا بتوانیم در نسخه‌های بعدی مشکلات را رفع کنیم و کیفیت فونت را افزایش دهیم. در ضمن توجه داشته باشید‌ که دانلود آخرین نسخه فونت را به صورت رایگان می‌توانید، انجام دهید.

اگر در آثار خود از این تایپ‌فیس فارسی استفاده نموده‌اید، می‌توانید نمونه‌های از کار خود را برای ما ارسال کنید تا برای دیگر کاربران راهنمای خوبی باشد و به طراح قلم هم بازخورد خوبی بدهد.

به طور خلاصه تایپ‌فیس محبوبه مهرآور جزو فونت‌های دست نویس است که بر خلاف دیگر تایپ‌فیس‌های دست نویس برای متن‌های طولانی مناسب است. تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایرن ارائه شده‌اند به مرور زمان تمام عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان با خیال راحت می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت کودکانه محبوبه مهرآور

فونت محبوبه مهرآور یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی فونت های حوزه کودک است که می توان در طرح ها و کتب کودکان بخصوص دبستان و پیش دبستان از آن استفاده کرد. این فونت کاملا رایگان است و می توانید هم اکنون آن را دانلود کنید:

دانلود رایگان فونت کودکانه فارسی محبوبه مهرآور با لینک مستقیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا