فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ملی (melli) با لینک مستقیم – حجم 2.1 مگابایت با فرمت TTF

معرفی فونت ملّی

فونت ملی یکی از فونت‌های سنگین و قطور است و در حروفنگاری دهه 40 و 50 مرسوم بوده است. فونت ملی از هندسه ساده و کنتراست برخوردار است که بر روی ضخامت حروف تاثیر دارد. این حروف دارای فونت ملی و هندسه کنتراست شده‌ است و از خطوط مستقیم و دایره شکل گرفته است. این کنتراست ضخیم باعث می‌شود حروف فشرده تایپ شود و سنگینی فونت بیشتر احساس شود. فونت ملی مناسب عنوان‌های کوتاه و سایز بزرگ است که برای طراحی کاور، جلد کتاب، پوستر و تبلیغات محیط تایپوگرافی عالی را ایجاد می‌کند. حروف از باکس‌های فشرده و منظمی تشکیل شده که هم‌نشینی تصویر و قالب را آسان می‌کند. موضوعات اصلی این فونت حماسه، ملی و نوستالژی است و به دلیل سادگی و مینیمال بودن برای موضوعات مدرن و امروزی مناسب است. اگر به دنبال فونت ایده‌آل در تبلیغاتی عناوین هستید فونت ملی بهترین انتخاب پیش‌رو است، این فونت برای استفاده در عناوین تبلیغات مناسب است و بیشترین کاربرد را در طراحی تابلوهای فروشگاهی دارد. در ادامه به نقد و بررسی فونت ملی خواهیم پرداخت پس با ما در همراه باشید.

ویژگی‌های فونت ملی

فونت ملی یکی از جدیدترین فونت‌های فارسی است و با ساختاری کاملا هندسی طراحی شده است. این فونت از زبان فارسی، عربی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند و از زوایای قائم، تند، خمیده و چاق تشکیل شده است و در تمامی بخش‌های حروف، دندانه‌ها طراحی شده است. فونت ملی با ساختار هندسی مناسب طراحی عناوین است و بیشترین نزدیکی و شباهت را با فونت صداقت دارد. فونت ملی با کمک خطوط و دایره‌ها شکل گرفته که خطوط افقی دارای ضخامت بیشتری است و خطوط قائم و مورب در خمیدگی دارای وزن کمتری هستند. ساقه‌های باریک در فونت ملی سبب شده تا کنتراست ضخامت حروف فشرده‌تر تایپ شود و سنگینی فونت بیشتر دیده شود. این فونت برای عناوین کوتاه با سایز بزرگ مناسب است که برای طراحی جلد کتاب، طراحی پوستر، تبلیغات محیطی و وب فونت مناسب است. فونت ملی بر اساس وزن Black طراحی شده و داری ضخامتی با کنتراست فشرده و سنگین با فرمت‌های TTF, WOFF و WOFF2 است.

دانلود رایگان فونت فارسی ملی با لینک مستقیم حجم 2 مگابایت

پشتیبانی از چند زبان متنوع

فونت ملی از زبان‌های خاورمیانه عربی، اردو و کوردی پشتیبانی کامل می‌کند و دارای حروف و کاراکترهای مشترک است. این فونت دارای حروف و ترکیبات متفاوت است به عنوان مثال حروف «ك، ي، ة، ؤ، ئ» در زبان عربی با حروف «ﮧ، ﮩ، ے» در زبان اردو متفاوت است و گلیف اختصاصی خود را دارد. اعراب و کاراکترهای متفاوتی همچون سکون، تنوین‌ها، تشدید و همزه در بالا و پایین حروف قرار می‌گیرد از تمامی زبان‌ها پشتیبانی می‌نمائید. اعراب در حروف عربی هم‌نشینی درستی با حروف دارد و قرارگیری آن‌ها را در کنار هم تشدید می‌کند و باعث به هم ریختگی و چسبیدن حروف به یک‌ دیگر نمی‌شود. فونت ملی از زبان‌ انگلیسی پشتیبانی کامل می‌کند و شامل دو نوع کنتراست ضخیم و نازک است.

دارای ترکیبات و حروف جایگزین متنوع

فونت ملی از حروف جایگزین و ترکیبات پشتیبانی کامل می‌کند و امکان تایپ متفاوت را فراهم می‌کند. فونت ملی یک فونت مناسب برای تبلیغات است و در طراحی کاور و پوسترهای خود نگاه مخاطب را جذب می‌کند. به عنوان مثال حروف «ک» و «گ» در ابتدا، میانه و انتهای کلمات قرار می‌گیرد و قابلیت تغییر با حالت کشیده و مقدار درجه ۲ را دارند. حروف «ی» با راحتی به حرف معکوس (ے) تغییر می‌یابد و میزان کشیدگی ۲ درجه روی آن اعمال می‌شود به همین ترتیب حروف «س» و «ش» به حالت کشیده تغییر می‌کند. برای حروفی مانند «ن، س، ش، ص، ض، ق، ل» می‌توان از ساختار جایگزین استفاده کرد همچنین می‌توانید کاسه حروف را به حالت گرد تغییر دهید که شامل حروف تکی و ترکیبی است.

پشتیبانی حرفه ای اعداد با گلیف تومان و ریال

فونت ملی از زبان‌های خاورمیانه و زبان‌های لاتین پشتیبانی می‌کند، این فونت گلیف‌های اعداد بر اساس ساختار بین المللی هر زبان طراحی و اجرا شده است. به عنوان مثال اعداد عربی «٤٥٦» شکل متفاوت‌تری نسبت به اعداد فارسی «۴۵۶» دارد و از گلیف استاندارد برخوردار است. زبان صفحه کلید آنها به صورت فارسی و غیر فارسی می‌باشد، امکان تغییر اعداد با استفاده از تنظیمات open Type در نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور امکان پذیر است، زبان‌های لاتین یک سبک طراحی زاویه‌دار با خطوط قائم است. درون بسته‌ دانلود ملی یک نسخه خاص بر اساس اعداد وجود دارد که اختصار به پوشه Farsi Digits با پسوند FD است. اعداد به صورت هک شده فارسی بر اساس اعداد عربی و انگلیسی تایپ شده که برای نرم افزار‌ها مناسب است. یک پوشه مخصوص برای هر فونت در نظر گرفته که فاقد حروف و اعداد لاتین است که معمولا گلیف‌های زبان‌های مبتنی در آن پیاده سازی شده است. این نسخه برای نرم‌افزار و سایت‌هایی زبان انگلیسی کاربرد دارد. این فونت ملی از دو گلیف واحد پولی «تومان» و «ریال» پشتیبانی می‌کند و هنگام طراحی پوستر و تبلیغات کاربرد دارد. دو گلیف «ریال» و «تومان» ساختار کاملا نمایشی دارد و به‌ صورت فشرده‌ در دسترس است. شما در کنار قابلیت «هم‌تراز کردن اعداد» یا «تغییر تراز عمودی اعداد» می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دانلود فونت ملی رایگان

مناسب برای موضوعات حماسی و ملی

فونت ملی یک فونتی است که در موضوعات فرهنگی، حماسی، ورزشی، هنری و غیره کاربرد دارد و به عنوان یک نماد ملی شناخته شده است.

استفاده و نصب فونت ملی در سایت

فرمت‌های Woff و Woff2 برای بسته‌ دانلود فونت ملی بر روی سایت و موبایل مناسب است که حجمی بسیار پایین و فرمت بهینه‌تری دارد. با نصب این فرمت در سایت خود به راحتی می‌توانید به عناوین مطالب، تیترها، اسلایدرها دسترسی پیدا کنید و نگاه مخاطب را به خود جلب نماید. فونت ضخیم به عناوین سایت طول محتوای بالا می‌دهد و بر روی خوانایی متن تاثیر بیشتری می‌گذارد، مخاطب با خواندن این تیترها سریع‌تر به بخشی از محتوا دسترسی پیدا می‌کند.

خرید فونت ملی melli

دانلود رایگان فونت ملی با لینک مستقیم حجم 2.1 مگ

جدیدترین نسخه فونت ملی به نام ورژن 1.0 در بهمن ماه 1402 در سایت‌های معتبر منتشر شده است. این فونت با سبک فانتزی که مناسب برای عناوین طراحی شده و در موارد متعددی همچون طراحی بنر‌های محیطی، تابلو فروشگاهی، بنر و تصاویر در رسانه‌های اجتماعی و غیره استفاده می‌شود.‌ شما با دانلود از این سایت می‌توانید به فونت ملی دسترسی داشته‌ باشید و این فونت را در فرمت‌های مختلف TTF, WOFF و WOFF2 در محیط‌های مختلف نرم‌افزاری و سیستم عامل موبایل و دسکتاپ هستند دریافت نمائید. توجه داشته باشید دسترسی به فونت ملی رایگان نیست با پرداخت هزینه می‌توانید آن را دانلود کنید.

دانلود فونت ملی با حجم 2.1 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا