فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ونوو با لینک مستقیم | فرمت TTF

فونت فارسی ونوو یکی از فونت‌های مدرن و معاصر است که از قابلیت و ویژگی‌های کنتراست ضخامت و وزن‌های متنوع برخوردار است که جلوه‌ ویژه و متفاوت در نوشتار ایجاد می‌کند. فونت ونوو کاربردهای متنوعی در تیترهای مطبوعاتی‌، انواع بسته بندی، گرافیک محیطی، وب و محتواهای رسانه‌های اجتماعی دارد که می‌توان از تجربه کردن یک فونت جدید لذت ببرید. هدف اصلی از طراحی فونت ونوو تولید یک تایپ‌فیس تنوع‌ بخش در وزن سنگین است که در طول فرایند طراحی باید در نظر گرفت تا بتوان نیازهای مختلف را برآورده کند. در ادامه مطلب با ویژگی‌های فونت ونوو بیشتر آشنا می‌شوید پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های فونت ونوو (veno)

از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز فونت ونوو می‌توان به تعامل بین ضخامت حروف اشاره داشت که به حروف جذابیت و استحکام مدرن می‌بخشد. وزن ضخیم و سنگین به تیترها و عنوان‌ها زندگی می‌بخشد و دارای بافت متفاوت و برجسته است. این نوع فونت دارای 13 وزن مختلف از ظریف تا سنگین است که با داشتن مجموعه‌ای از کاراکترهای جایگزین فضای تایپوگرافی جذابی را به ارمغان می‌آورد. فونت ونوو از حروف و ترکیبات چند حالتی پشتیبانی می‌کند و دارای حروف کشیده، جایگزین و حروف ترکیبی است که با استفاده از این امکانات می‌توانید حروف را با حالت‌های مختلف نمایش دهید. با کمک این فونت می‌توانید ظاهر، طرح متن و کلمات خود متنوع‌تر و جذاب‌تر کنید.

پشتیبانی از زبان‌های چندگانه

فونت ونوو از زبان‌های کردی و عربی پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا این تایپ‌فیس را در نوشتار و طراحی خود استفاده کنند. برای متن‌های دو‌زبانه، خانواده حروف لاتین به بهترین شکل استفاده می‌شود هماهنگی با کیفیت‌تری را به نمایش می‌گذارد.

تعامل در ضخامت حروف

یکی از جنبه‌های بارز و مهم که بر روی زیبایی و جذابیت تایپ فیس تاثیر دارد تعامل در ضخامت حروف است. فرم‌های سخت و نرم به تایپ فیس ظاهری منحصر به فرد و متنوعی می‌دهد، تعامل و تناسب فرم‌های سخت و نرم به تایپ فیس جذابیت و ظاهری مدرن می‌بخشد. تعامل بین ضخامت حروف به در متن انسجام و هماهنگی ایجاد می‌کند و به طراحان گرافیک و تایپوگرافی‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تنوع و تعامل طرح‌های خلاقانه و جذابی را دیزاین کنند.

فونت فارسی رسمی و اداری ونوو

دارای اعداد عربی و فارسی حرفه ای هک شده

فونت ونوو از اعداد پشتیبانی حرفه‌ای می‌کند و دارای گلیف‌های اختصاصی است. این حروف در هر سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی شکل متفاوتی دارد و در بین دو زبان فارسی و عربی مشترک است و بر مبنای زبان صفحه کلید است. به عنوان مثال اعداد  «٤٥٦» در زبان عربی ظاهری متفاوت نسبت به اعداد فارسی «۴۵۶» دارد. این گروه از فونت‌ها به صورت اختصار با پسوند FD نام‌ گذاری شده و از زبان انگلیسی به جای زبان فارسی استفاده شده است. درون بسته دانلود فونت Veno یک پوشه مخصوص از اعداد و حروف قرار گرفته است که فاقد حروف و اعداد انگلیسی است و برای توسعه نرم افزاری مناسب است.

پشتیبانی از ترکیبات و حروف جایگزین فونت ونوو

فونت ونوو از حروف آلترنیتیو پشتیبانی می‌کند و ساختاری پیشرفته دارد‌، این فونت شامل تمامی وزن‌های قلم از نسخه نازک تا سنگین است. این فونت فارسی از حروف نظیر «ی، ن، م، ک، گ، ه» در چند حالت مختلف استفاده می‌کند که به زیبا‌سازی کلمات کمک خوبی می‌کند. این فونت جایگزین برای کارهای مختلف گرافیکی و تبلیغاتی مناسب است و تاثیر خوبی روی نگاه مخاطب می‌گذارد.

نمونه وزن های فونت ونوو

مناسب برای تبلیغات و استفاده در عناوین

بهترین کاربرد فونت ونوو در حوزه تبلیغات است که برای طراحی انواع پوستر، بنر تبلیغاتی و اسلاید در رسانه‌های دیجیتال و فضای وب استفاده می‌شود.

استفاده و نصب فونت ونوو در سایت و اپلیکیشن

فونت ونوو از فرمت‌های Woff و 2 Woff برای فضای سایت استفاده می‌شود که حجم کمی دارد و از نظر رندرینگ توسط مرورگرها به روز می‌شوند. با نصب فونت ونوو در سایت خود از وزن‌های سنگین و ضخیم در بخش‌های همچون اسلایدر و بنرهای تبلیغاتی، عناوین مطالب و صفحات، تیترها، کادرهای رنگی با هدف انتقال چکیده یا نتیجه محتوا، نقل قول و دیگر بخش‌ها استفاده می‌شود که به خوانایی صفحه کمک می‌کند و باعث بهبود رابط کاربری سایت می‌شود.

فونت ونوو رایگان نسخه حرفه ای

دانلود رایگان فونت ونوو فارسی با لینک مستقیم

فونت ونوو یکی از جدیدترین نسخه فونت ورژن 1.0 است که در دی‌ماه 1402 در 13 وزن مختلف منتشر شده است که می‌توانید آن به صورت نیمه حرفه‌ای و حرفه ای دانلود کنید که هر کدام از بسته‌ها دارای تعدادی وزن‌ مشخص است بسته حرفه‌ای 13 وزن دارد. در تمامی بسته‌ها فونت اعداد فارسی هک شده با اعداد لاتین را ارائه شده است. با دانلود از طریق این مجموعه می‌توانید این قلم را در سه فرمت TTF, WOFF و WOFF2 دریافت کنید.

دانلود فونت ونوو با امکان پشتیبانی از زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، کردی و ترکیبی ارائه شده که جایگزین نسخه‌های قدیمی است. فونت ونوو ارائه شده در این سایت متناسب با هر زبان، وزن و ساختاری است  که برای انواع نرم‌افزارهای گرافیکی ویرایشگر مانند فتوشاپ، ایلوستریتور، ورد، اینشات و صدها برنامه دیگری  که از این زبان‌ها و انواع سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند قابل استفاده است.

فونت ونوو یک فونت جدید با 13 وزن مختلف است که بر اساس نسخه جدید و معاصر طراحی شده که از نظر وزن  و امکانات تنوع بالایی دارد که بیشتر برای عناوین و تبلیغات مناسب است. این فونت توسط امیر مصباحی طراحی و با چندین فونت مورد بررسی قرار گرفته است. از این فونت می‌توان در محیط وب و دیجیتال برای فضاهای چاپی روزنامه و مجلات استفاده کرد که نگاه مخاطب را به ساختار طراحی وزنی جذب کرده است. این فونت 13 وزن مختلف نازک و سنگین دارد که جلوه‌ ویژه و متفاوتی در خط نسخ ایجاد می‌کند. این فونت برای محیط‌های برنامه‌نویسی بسیار مفید است و خوانایی خوبی دارد و به راحتی می‌توان دستورات آن را در نمایشگر مشاهده کرد.

دانلود رایگان فونت ونوو | حجم 3.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا