فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت هاکذا (hakaza) با لینک مستقیم | حجم 2 مگابایت

فونت هاکذا رایحه‌ای از مرکب چاپ و توشه‌ای از صنعت نشر ایران از دل سطر به سطر نشریات دهه 50 ایران حیا شده است. با بهره‌برداری از فونت هکذا کاربرش آسان‌تر و بی دغدغه‌تر از نمونه‌های مشابه می‌شود و برای خواننده‌اش لذت‌بخش‌تر از قبل خواهد بود. فونت هاکذا در قالب پاراگراف متن، ستون‌های روزنامه‌ای در قالب عنوان و تیتر اصلی کتاب استفاده می‌شود و دست طراح و کاربر را برای بهره‌برداری خلاقانه فونت باز می‌کند. این فونت از هم‌نشینی بی‌دغدغه و صلح‌آمیز کلمات فارسی و انگلیسی در کنار یک‌دیگر ایجاد می‌شود و کاربر با تغییر زبان کیبورد می‌تواند از متن بهره ببرد. هاکذا با مدیریت فضاهای مثبت و منفی قلم و کرسی منظم حروف تجربه لذت بخشی را برای خواننده کتاب و نشریه به ارمغان آورده است. فونت هاکذا توسط حسن کریم‌زاده از اعضای طراحان گرافیک ایران طراحی و توسط حسین کریم‌زاده زاده توسعه یافت.

امکانات فونت هاکذا

قلم هاکذا در دسته تایپ‌فیس طبقه بندی می‌شود و اصلاحات ریز و درشت در تمامی حروف و گلیف‌ها ایجاد می‌کند که خواندن آن از قبل لذت‌بخش‌تر شده است. در طراحی هاکذا از طراحی نسخ استفاده شده و با توجه به الگوبرداری از صنعت چاپ ایران اصلاحات بسیاری در فضاهای مثبت و منفی آن اعمال شده است. کرسی منظم حروف و نقطه‌های تغییرات زیادی ایجاد کرده که ضمن خاطره انگیز بودن ارمغان آورنده خاطرات همان دهه است. در طراحی این فونت از فاصله گذاری مهندسی شده متناسب با حروف و کلمات استفاده شده که باعث شده متن‌هایی با سایز‌های کوچک بر روی کاغذهای بالکی خوانایی خود را حفظ کند.

فونت هاکذا رایگان

پشتیبانی از فرمت‌های متنوع

فونت هاکذا از وزن‌های معمولی پشتیبانی می‌کند می‌توان انتظار ارائه وزن‌های بیشتر از این قلم را داشت. این فونت از فرمت‌هی استاندارد TTF، WOFF و WOFF2 پشتیبانی می‌کند و برای یک سیستم عامل و محیطی مناسب است.

پشتیبانی از 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی

فونت هاکذا از دل این زبان رشد کرده و از زبان عربی به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند. از گلیف های خاص زبان عربی می‌توان به«ك، ي، ة، ؤ، ئ» اشاره کرد که ساختار استانداردی دارد. هم‌نشینی اعراب بر روی حروف به بهترین شکل رعایت شده و در برخی از موارد به صورت دوتایی به کار رفته است. فونت هاکذا با حروف انگلیسی هم‌نشینی دارد و در کنار یکدیگر ساختار یکپارچه‌ای به متن داده که خواننده از خواندن متون لذت می‌برد. این فونت همان سبک طراحی چاپی ماشین آلات را در زبان‌های مختلف دارد.

پشتیبانی از اعداد استاندارد فارسی و عربی

از دیگر ویژگی‌های فونت هاکذا می‌توان به پشتیبانی از اعداد استاندارد مطابق با صفحه کلید اشاره کرد. اگر صفحه کلید تایپ‌تان فارسی باشد کلیه اعداد به شکل فارسی تایپ می‌شود و برای زبان عربی باید گلیف‌های خاص به کار رود که می‌توان به اعدادی همچون«٤٥٦» که متفاوت از «۴۵۶» فارسی هستند به‌درستی تایپ شوند. سبک فونت بر اساس صنعت چاپ در دوره معاصر ایران است در هر سه زبان قابل مشاهده است.

مناسب برای تبلیغات و صنعت چاپ

فونت هاکذا برای محیط‌های چاپی بسیار ایده آل است که می‌توان به فونت دفتر و فونت گرامافون اشاره کرد که سبک و سیاق خود را دارد. از این فونت به عنوان قالب پاراگراف، ستون‌های روزنامه‌ای و عنوان تیتر کتاب و مجله‌ها استفاده می‌شود. این قالب در حوزه تبلیغات به سبک نوستالژی و قدیمی کاربرد دارد که بیانگر اصالت کالا است. از این قلم برای تبلیغات برندهایی که در حال فعالیت هستند استفاده می‌شود و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که در بسته‌بندی و طراحی کاور از آن استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این قلم در حوزه چاپ کتاب‌های تاریخی، داستانی و رمان است که عملکرد بسیار بالایی دارد.

استفاده و نصب آسان روی سایت

فونت هاکذا از فرمت TTF، WOFF و WOFF2 پشتیبانی کامل می‌کند و با توجه به حجم بسیار کم برای وب و طراحی اپلیکیشن موبایل مناسب است. مرورگر و سیستم عامل برای کاربردهای رندر سریع‌ و افزایش سرعت سایت از آن استفاده می‌کنند. برای نصب فونت هاکذا باید بر روی سایت آن را دانلود کنید و بر روی یک پوشه به نام fonts مسیر قالب را ایجاد کنید و فرمت woff2 در کمترین حجم دانلود کنید. برای تغییر نام‌ خانواده این فونت در خط سوم نام دلخواه را به جای hakaza وارد کنید و با استفاده از سایر فرمت‌ها می‌توانید خط چهارم را که شامل مسیر فایل، نام و فرصت فونت است را شخصی‌سازی کنید.

ویژگی‌های فونت هاکذا

فونت هاکذا در زمینه طراحی گرافیک و صفحات وب کاربرد بسیار بالایی دارد و به سبک و نوعی از حروف و اعداد اطلاق می‌شود. این نوع فونت هاکذا به صورت فایل‌های قابل نصب در سیستم مدیریت فایل در طراحی وب کاربرد دارد. کاربرد فونت هاکذا در طراحی گرافیک و وب بسیار گسترده است و بر روی ظاهر متن تأثیر خوبی می‌گذارد. این نوع فونت با تغییر حروف و اعداد متن یک احساس و تأثیر خاص در خواننده ایجاد می‌کند به عنوان مثال این نوع فونت در سبک خوش‌نویسی و قلمی یک حس زیبایی ایجاد می‌کند با سبک تیتری و جسور قدرت و اعتماد به نفس بیشتری ایجاد می‌کند. استفاده از حروف بزرگ و ضخیم عنوان آن‌را برجسته می‌کند و توجه خواننده را به خود جلب می‌کند.

فونت هاکذا با هویت بصری برند و شناسایی یک سازمان نقش مهمی ایفا می‌کند و یک فونت خاص در لوگو و متون مربوط به برند و هویت بصری برند است. این نوع فونت برای شرکت‌های معروفی مانند Coca-Cola و Disney، مناسب است و به شناسایی برند آن‌ها کمک می‌کند.
فونت هاکذا در متن محتوا استفاده می‌شود و احساسات و اندیشه‌های خواننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این فونت یکی از عناصر مهم در طراحی گرافیک و صفحات وب است و قدرت بالقوه‌ای بر روی ظاهر متن و ایجاد هویت بصری برند دارد. این فونت امکانات متنوعی در اختیار طراحان سایت قرار می‌دهد که برای ایجاد تأثیر و تمایز در طراحی‌ها سایت استفاده می‌شود.

فونت ها یکی از عناصر کلیدی طراحی و چاپ متون هستند. فونت ها نوعی قلم هستند که استفاده میشود تا حروف و کاراکترهای مختلف را در یک متن نمایش دهند. به طور کلی، هر زبان یک نوع فونت خاص دارد که برای نمایش کاراکترهای آن زبان استفاده می‌شود. در زبان فارسی نیز مجموعه ای از فونت ها وجود دارد که برای نوشتن و نمایش حروف و کاراکترهای فارسی استفاده میشود.

فونت هاکذا دارای نوع‌های مختلفی از حروف و کارکترهای فارسی است که شامل حروف عربی، فارسی و علائم نوشتاری و عددی مختلف است. که از کیفیت و خوانایی بالایی برخوردار است و بهترین تجربه خواندن را ارائه می‌دهد. این فونت قابلیت پیشرفت و تغییر در آینده را دارد و با تغییرات در برند و نیازهای بازار همراه است. با کمک فونت‌های لوگو تایپ می‌توانید به شرکت‌ها و برندها کمک کنید و هویت برند خود را تقویت بنمائید.

دانلود فونت هاکذا از سایت دانلود فونت

خرید و دانلود فونت هاکذا

جدیدترین نسخه فونت هاکذا ورژن 1.0 در اردیبهشت 1403 منتشر شده است. با کلیک بر روی این دکمه می‌توانید این قلم مناسب چاپ را با وزن‌های معمولی در فرمت TTF, WOFF و WOFF2 دریافت کنید. فونت هاکذا از نظر راحتی و بصری سایت اهمیت زیادی دارد و کاربران را به خواندن متون طولانی و محتوای موجود در فضای دیجیتال کمک می‌کند و باعث برقراری ارتباط بهتری با موضوع می‌شود. این فونت به بهبود رابط کاربری سایت از جهات مختلف مانند زیبا‌سازی، جلب توجه کاربر و بخش‌های تولید محتوا اهمیت زیادی دارد.

دانلود فونت هاکذا با حجم 2.1 مگابایت | فرمت TTF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا