فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت صنعت (Sanat) – بهترین فونت فانتزی و گرافیکی فارسی

فونتی هندسی و سنگین وزن که یادآور طراحی حروف در دهه پنجاه بوده، فونت صنعت نام دارد. این نوع تایپ‌فیس حروف سنگینی دارد که در ساخت لوگوتایپ‌های صنعتی و تابلو سردرها استفاده می‌شود. این نمونه تایپ‌فیس فارسی با این که قلمی مدرن است؛ ولی حس و حال نوستالژی در آن وجود دارد. دانلود رایگان فونت صنعت را می‌توانید از مجموعه ما download-font.ir  انجام دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با طراح و مشخصات این نوع فونت فارسی آشنا کنیم.

مشخصات فونت فارسی صنعت Sanat

سازنده این نوع تایپ‌فیس فارسی از طراحی چندین لوگوی صنعتی بهره گرفته و ایده اولیه این نوع قلم فارسی را طراحی نمود. از اولین گام‌های شکل‌گیری این نوع قلم ایرانی نیاز به کلماتی با قلم ضخیم و وزن سنگین بود تا فضای صنعتی ایجاد شود.

این نوع استایل قلم دارای یک وزن است؛ ولی تعدادی حروف جایگزین دارد که باعث شده به دلخواه بتوانید آن را تغییر دهید. فونت فارسی صنعت یکی از فونت‌های جدید به حساب می‌آید و همان طور که قبلا اشاره کرده ایم این نوع قلم فارسی دارای وزنی بالا است و تایپ‌فیسی سنگین محسوب می‌شود که الهام گرفته از قلم‌های دهه 50 شمسی است.

شکل‌های جذاب و گوناگونی در نوشته‌های خود می‌توانید با این نمونه فونت فارسی خلق کنید و این به جهت حروف جایگزین متعددی است که در آن وجود دارد. با نوشته‌های لاتین این نوع فونت فارسی سازگاری بالایی دارد و همچنین دارای اعداد فارسی و اختصاصی است.

کاربردهای فونت صنعت در ساخت سر در مغازه‌ها و در تابلوی سازی از این نمونه تایپ‌فیس فارسی استفاده می‌شود. این مدل فونت ایرانی با این که فونتی استاندارد، مدرن و امروزی است؛ ولی کاملا حال و هوای نوستالژی و قدیمی دارد.

طراح و سازنده فونت فارسی Sanat

مجید شعرای نجاتی و سرکار خانم شهرزاد اکبری با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق شده‌اند، فونت ایرانی صنعت را خلق و طراحی کنند. طراح فونت فارسی Sanaat آقای نجاتی و سازنده آن خانم شهر زاد اکبری بوده است. عیبی که این نوع قلم فارسی دارد این است که در یک وزن طراحی شده؛ ولی در طراحی‌های گرافیکی استفاده از وزن‌های متعدد یک نیاز مبرم است. امیدواریم با تلاش‌های طراح و سازنده این نوع فونت فارسی شاهد وزن‌های متعددی از آن باشیم.

شعرای نجاتی ( متولد سال ۱۳۶۶ ) طراح این نوع استایل قلم فارسی است. وی کارشناسی ارتباط تصویری، کارشناسی ارشد کارگردانی و دانشجوی دکتری مدیریت رسانه را دارد. در زمینه تبلیغات، طراحی و رسانه‌های نوین پژوهشگر است.

توسعه دهنده و سازنده فونت صنعت شهرزاد اکبری ( متولد سال ۱۳۷۰ ) دارای کارشناسی کامپیوتر نرم‌‌افزار است. وی برای چند استارتاپ طراحی داشته علاوه بر این تجربه برنامه نویسی هم دارد. در این جا لازم است از زحمات این دو عزیز تشکر کنیم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت و سلامتی بیشتر داریم.

مجموعه فونت فارسی صنعت

در دانلود آخرین نسخه فونت صنعت وزن‌های زیر را می‌توانید، دریافت کنید:

  • Sanat Stripe Regular
  • Sanat Shatter Regular
  • Sanat Shade Regular
  • Sanat Regular
  • Sanat Outline Regular
  • Sanat 3D Regular
  • Sanat Stripe Normal
  • F Sanat Shatter Normal
  • F Sanat Shade Normal
  • F Sanat Shad Normal
  • F Sanat Outline Normal
  • F Sanat Normal
  • Font F Sanat 3D Normal
  • Sanat Black

تاثیر فونت بر روی احساسات

فونت علاوه بر حس بینایی روی احساسات مخاطبان تاثیر زیادی دارد و می‌تواند به انتقال بهتر پیام به مخاطبان کمک نماید به همین دلیل در هنگام انتخاب فونت باید دقت فراوانی به خرج دهید. برای این که درک این موضوع برای شما راحت‌تر باشد به مثال‌های زیر که در صنعت رستوران انجام شده، توجه کنید:

رستوران‌های لاکچری:

انتخاب فونت در طراحی لوگو یا منوی رستوران‌ نقش مهمی دارد. در صفحات منو برای این که هرج و مرج ایجاد نشود بیش‌تر از سه فونت ساده توصیه نمی‌شود. از فونت‌های پیچیده برای طراحی ویکتوریایی داخلی رستوران می‌توان استفاده نمود.

فست فودها:

در تهیه منو فست فود باید از فونت‌های فانتزی استفاده نمود؛ چون فونت مناسب می‌تواند، فروش را افزایش دهد. به عنوان نمونه برای تاثیرگذاری در مشتری می‌توانید با فونت‌ برجسته‌تر و درشت‌تر غذاهای و اقلام پرسودتر را بنویسید.

رستوران‌های سنتی:

از فونت‌های خانواده نستعلیق برای نوشتن منو و لوگوی رستوران‌های سنتی می‌توانید، استفاده کنید؛ چون این فونت‌ها یادآور حس نوستالژی هستند.

دانلود رایگان فونت صنعت

اگر به دنبال فونتی هستید که دارای وزن‌های سنگین و قلمی ضخیم باشد به طوری که فضای صنعتی مناسبی را بتوانید، ایجاد کنید فونت صنعت بهترین انتخاب محسوب می‌شود. بهترین گزینه برای تابلو سازی و سر‌ در مغازه ها است. به طور کلی می‌توان گفت فونت صنعت، تایپ‌فیسی است که طراحی حروف دهه پنجاه را برای شما تداعی می‌کند به همین دلیل دیزاین این نوع استایل قلم حال و هوای سنتی دارد. تمام فونت‌های که در سایت fontiran.com عرضه می‌شوند به مرور تمام نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند؛ لذا دانلود آخرین نسخه تکمیل شده فونت را می‌توانید، انجام دهید و نوشته‌های خونا و نوستالژی برای مخاطبان خود ایجاد نمایید.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت صنعت با لینک مستقیم – حجم 2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا