فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت رویا بخ (Roya Bakh) با فرمت TTF و لینک مستقیم

طراحی و ساخت تایپ‌فیس رویا‌بخ الهام گرفته از استایل قلم رویا است در واقع این نمونه فونت فارسی نتیجه بازطراحی و بازسازی فونت رویا است که در سال 1394 تولید و در اختیار دوستداران فونت قرار گرفت. کمبود‌های که در این نوع تایپ‌فیس فارسی برای زبان عربی و فارسی وجود دارد، رفع شده است. همچنین بازطراحی اعراب و علائم مورد نیاز، عددها و حروف هم انجام شده است. دانلود رایگان فونت رویا‌بخ را می‌توانید از مجموعه ما download-font.ir به راحتی انجام دهید.

ویژگی‌ها و مشخصات تایپ‌فیس رویا‌بخ

از مشخصات و ویژگی‌های استایل قلم‌ رویا‌بخ به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • فرم‌های بسیار ساده و آشنا
  • چشم‌های باز
  • دندانه‌های واضح
  • قلمی روان، خوانا و امروزی
  • کاراکترهای لاتین که در این نمونه فونت فارسی استفاده شده است Lato نامیده شده که انتشار آن تحت مجوز OFL انجام شده است.

در این جا به این نکته توجه کنید که طراحی و ساخت رویای اولیه توسط آقای کامران انصاری با همکاری آقایان دانشور و جلالی انجام شده است. تایپ‌فیس رویا‌بخ جزو قلم‌های سالم و خوانا محسوب می‌شود به همین دلیل متن را می‌تواند، خواندنی‌تر کند و موجب کاهش خستگی چشم شود و سبب افزایش سرعت خواندن خواهد شد و مانع از بین رفتن تمرکز خوانده می‌شود.

دانلود فونت رسمی و اداری فارسی رویا بخ

مقایسه قلم رویا‌بخ با نسخه‌ی اولیه آن و بررسی‌های که انجام شده نشان می‌دهد که تایپ‌فیس رویا‌بخ حدود 10 درصد کم‌تر است و می‌تواند تا 10 درصد مصرف آن کم‌تر باشد که این به نوبه خودش باعث شده در مصرف کاغذ صرفه جویی شود و هزینه کمتری صرف خرید کاغذ شود.

وزن‌های استایل قلم فارسی رویا‌بخ

تایپ‌فیس Roya Bakh  از 10 وزن تشکیل شده است که از وزن‌های آن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • Thin
  • Extralight
  • Light
  • Book
  • Medium
  • Semibold
  • Bold
  • Extrabold
  • Heavy
  • Extrablack

کاربردهای فونت فارسی رویا‌بخ

این نوع استایل قلم فارسی برای نوشته‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب مناسبی برای تیترهای تبلیغاتی و مطبوعاتی است و این به دلیل 10 وزنی است که در آن وجود دارد.

استایل قلم فارسی رویا در چه جشنواره‌های به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد؟

این نمونه تایپ‌فیس فارسی ایرانی در سال 1394 در نخستین سالانه‌ی طراحی کتاب ایران مورد تقدیر قرار گرفت و جزو آثار برگزیده انتخاب شد. علاوه بر این در سال 1395 در بخش حرفه‌ای دو‌سالانه‌ی بین المللی جاده‌ی ابریشم چین برگزیده شد.

طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی ایرانی رویا‌بخ

استایل قلم فارسی رویا‌بخ رضا بختیاری فرد(raza bakhtiarifar)  است. وی این نوع تایپ‌فیس فارسی را بر اساس فونت رویا‌ ساخته است. قلم رویا دارای دو وزن بود که در هنگام بازطراحی و بازسازی آن تبدیل به 10 وزن شد. در همین جا لازم است در زحمات رضا بختیاری فرد تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی داریم.

آموزش نحوه نصب فونت رویا بخ بر روی ویندوز

برای نصب فونت در ویندوز 7 از دو روش می‌توانید، استفاده کنید. در روش اول برای نصب فونت کافی است دو بار روی فایل فونت مورد نظر کلیک کنید به طوری که ظاهر فونت دیده شود. در مرحله بعد باید گزینه Install  (بالای پنجره باز شده) بزنید یا این گزینه Install را از طریق کلیک راست کردن روی فایل فونت انتخاب کنید.

روش دوم به این صورت است که باید ابتدا کپی فونت‌های مورد نظر را انجام دهید برای این منظور می‌توانید کلیک راست کنید و گزینه copy را انتخاب نمایید یا این که  Ctrl+c را بزنید. در مرحله بعد برای ذخیره فونت‌های کپی شده باید به Control Panel  بروید و روی Font کلیک نمایید. (یا این که روی دکمه Ctrl+v بزنید یا راست کلیک نمایید و گزینه Paste را انتخاب کنید.) در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که از روش دوم زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید چند فونت را روی سیستم خود نصب نمایید؛ چون استفاده از روش اول برای نصب چند فونت می‌تواند، زمان گیر باشد.

دانلود فونت رویابخ

به طور خلاصه تایپ‌فیس رویا‌بخ بر اساس قلم فارسی رویا طراحی و ساخته شده است. این نمونه فونت فارسی بهترین انتخاب برای نوشته‌های بلند است و برای تیترهای تبلیغاتی و مطبوعاتی استفاده می‌شود. تمام فونت‌های که در سایت مریم سافت ارائه می‌شوند به مرور زمان تمام نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما با اطمینان کامل می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت Roya Bakh را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت رویا بخ با فرمت TTF

فونت رویا بخ؛ یکی از فونت های خوانا و استاندارد فارسی است که توسط رضا بختیاری فرد طراحی و در وب سایت فونت ایران برای فروش ارائه شده است. این فونت رایگان نیست و باید بصورت قانونی از سایت maryamsoft.com خریداری کنید. آیا دوست دارید رویا بخ را بصورت رایگان دانلود کنید؟ این فونت را رایگان ارائه کردیم تا شما از استفاده آن لذت ببرید. برای دانلود فونت رویا بخ با فرمت TTF می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت رویا بخ با لینک مستقیم – حجم 2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا