فونت فارسی

دانلود رایگان فونت دست نویس پارسا (parsa) با لینک مستقیم | فرمت TTF

فونت پارسا یکی از فونت‌های دست نویس فارسی محسوب می‌شود و حاصل 4 سال بررسی، کار و رفع اشکال است. این فونت شبیه فونت نستعلیق است و برای تمامی حروف مانند ی ، ه ، م ، ح ، ج، چ ، خ ، ر ، ز،ژ به طور جداگانه طراحی شده است. شخصیت اصلی فونت پارسا متاثر از قلمی است که مانند قلم خوشنویسی دارای برش‌های و ضخامت کمی است و همچنین نسبت به قلم‌های تحریری بولدتر است.‌ فونت پارسا نزول کمتری در حروف زیر خط کرسی ایجاد می‌کند و باعث ترکیبات پراکندگی کمتری می‌شود.

امکانات فونت پارسا

قلم پارسا شبیه خط نستعلیق است و در نگاه اول به دلیل پیچیدگی که در زوایا و منحنی‌ها دارد برای تبلیغات انتخاب خوبی است.

سبک طراحی و وزن فونت پارسا

فونت پارسا شبیه به خط تحریری و نستعلیق است و دارای بر‌ش‌های تیز و تنوع ضخامت کمی است. این نوع قلم نسبت به قلم‌های تحریری بولدتر است.  فونت پارسا نزول کمتری در حروف زیر خط کرسی ایجاد می‌کند و باعث پراکندگی کمتری در اعراب می‌شود. فونت پارسا بعد از 4 سال انتشار نسخه‌ بهبود یافته در دسترس عموم مردم قرار گرفته و از وزن معمولی Regular پشتیبانی می‌کند. این وزن در سه فرمت استاندارد WOFF, TTF و WOFF2 در دسترس است که با توجه به محیط های مختلف نرم‌افزاری، سیستم عامل، اپلیکیشن موبایل و وب فونت می‌توان از ابن قلم استفاده گرد.

فونت پارسا رایگان

پشتیبانی از زبان فارسی و عربی

فونت پارسا رسم خط مشترکی با زبان عربی دارد و از تمامی حروف عربی نظیر«ك، ي، ة، ؤ، ئ» پشتیبانی می‌کند. طبق گلیف استانداردی که دارد از این قلم در زبان فارسی و عربی استفاده می‌شود. زبان فارسی و عربی با قرارگیری در کنار کاراکترهای مانند سکون، همزه و تنوین موجب چسبندگی به حروف قبلی و بعدی می‌شود و به تمامی حروف و کلمان ساختاری یکپارچه می‌دهد. تمامی نقطه‌گذاری این فونت به شکل دست‌نویس است و از نقطه‌های تکی، دوتایی و سه تایی به شکل موج استفاده شده که ظاهر فونت را فانتزی می‌کند.

دارای ترکیبات جایگزین خودکار برای حروف مختلف

فونت پارسا با ظاهری فانتزی ترکیبات جایگزین خاصی دارد و می‌توان برای نمایشی کردن فونت و زبان‌سازی تبلیغات و عناوین از آن استفاده کرد. فونت پارسا در دل خود حروف اختیاری و اجباری متعددی دارد و با عنوان حروف جایگزین استفاده می‌شود. این فونت در حروف جایگزین بر روی حروف ابتدایی سین و شین تمرکز دارد و به صورت کشیده تایپ می‌شود. فونت پارسا در حالت جایگزین قابلیت تغییر حروف «ب، پ، ت، ث، ن، ی» دارد و به شکل اجباری موجب تغییر شکل حروف و کلمات می‌شود.

خرید بهترین فونت دست نویس فارسی

فونت پارسا با اعداد فارسی هک شده

فونت پارسا از اعداد 46 نسخه عربی بهره برده و در سایر اعداد نسخه استاندارد فارسی استفاده شده است. ساختار این فونت شبیه خطوط نستعلیق و تحریری است که در نسخه‌های آتی گنجانده می‌شود. در بسته دانلود فونت پارسا نسخه مخصوص بدون اعداد انگلیسی و حروف لاتین قرار گرفته است که برای توسعه نرم‌افزاری به زبان لاتین و غیر فارسی استفاده می‌شود.

مناسب برای تبلیغات و عناوین

فونت پارسا به منظور تبلیغات و عناوین طراحی شده و با استفاده از آن می‌توانید ظاهری جذاب به عناوین و نوشته‌های خود دهید. فونت پارسا برای تبلیغات محیطی، اسلایدر و تامنیل در شبکه‌های اجتماعی مناسب است و در سایزهای با اندازه بزرگ و خوانایی فوق‌العاده عالی نمایش داده می‌شود.

استفاده و نصب فونت پارسا در سایت

در صورتی که مایل به نصب فونت پارسا در سایت هستید می‌توانید از پس از دانلود این قلم نسخه WOFF2 را در پوشه fonts آپلود کنید. سپس کدهای زیر را به فایل Css و style قالب اضافه و ذخیره کنید.

ویژگی‌های فونت پارسا

فونت پارسا جدیدترین فونت فارسی دست نویس است و برای تبلیغات و عناوین استفاده می‌شود. این فونت توسط مجید هلاکویی در طول 4 سال طراحی شد و امکانات زیادی دارد. فونت پارسا سرشار از ترکیبات جایگزین اختیاری، اجباری با قابلیت تغییر فاصله کلمات است که برای عناوین و تبلیغات کاربرد دارد و برای استایل سفارشی مناسب است. برخی از ویژگی‌های بارز فونت پارسا عبارتند‌از:

ضخامت و خوانایی بالا

فونت پارسا ضخامت خوبی دارد و حروف آن به شکل کشیده طراحی شده و به خوانایی بهتر عنوان کتاب در فواصل دور کمک می‌کند.

ظاهر کلاسیک و اصیل

فونت کلاسیک و اصیل حس و حال تاریخی کتاب را به مخاطب منتقل می‌دهد و بیشتر برای کتاب‌های تاریخ معاصر و سریال‌های تاریخی مناسب است.

تنوع سبک‌های مختلف

فونت پارسا در 4 سبک مختلف طراحی شده که می‌توان به سبک استایل چرک، سنگی و تمیز اشاره کرد. این سبک برای کتاب‌های تاریخی، ادبی و فرهنگی مناسب نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برلی حوزه‌های هنری و موسیقی مناسب است.

خرید و دانلود فونت دست نویس پارسا Parsa با فرمت ttf

سخن پایانی

فونت پارسا یک فونت دست‌نویس است که مناسب تبلیغات و جلد کتاب است که طراحی آن به سبک نسخ بوده که شکل معاصر و امروزی‌تری به خود گرفته است. این فونت از وزن‌های سنگین پشتیبانی می‌کند و برای استفاده در نام کتاب‌‌ها گزینه خوبی است. این فونت از ترکیبات و حروف جایگزین به زبان‌های اردو و عربی پشتیبانی می‌کند که دست طراح را برای هماهنگ کردن ساختار فونت باز کرده است.

سوالات متداول

  1. فونت پارسا برای چه چیزی کاربرد دارد؟
    برای تبلیغات و کارهای هنری مناسب و کاربرد دارد.
  2. فونت پارسا از چه سبکی پشتیبانی می‌کند؟
    فونت پارسا از ۴ سبک‌ مختلف استایل چرک، سنگی و تمیز تیفانی کامل می‌کند.
  3. آیا فونت پارسا از زبان عربی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند؟
    بله از زبان عربی، فارسی و انگلیسی پشتیبان

دانلود و خرید فونت پارسا

جدید‌ترین نسخه فونت پارسا در ورژن 1.3 منتشر شده است و با کلیک بر روی این دکمه می‌توانید به فرمت TTF دسترسی داشته‌ باشید. این قلم با فرمت TTF در کامپیوتر، موبایل، نرم‌افزارهای مختلف ورد، کپ‌کات، پاورپوینت و اینشات مناسب است. در بسته دانلود فونت پارسا اعداد فارسی و عربی بدون حروف و اعداد لاتین قرار دارد که کاربرد و استفاده از آن را آسان‌ کرده است. فونت پارسا رایگان نیست با پولی از سایت‌های معتبر می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود رایگان فونت فارسی پارسا – حجم 2.6 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا