فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت پیکان (Paykan) با لینک مستقیم

پیکان فونتی جدی، جسور و بسیار رسمی که الهام گرفته از خط نسخ است، فونت پیکان (Paykan) نام دارد. از ویژگی‌های تایپ‌فیس پیکان که موجب متفاوت و خاص شدن او شده، ضخامت بسیار افراطی و تغییر جهت کنتراستها و حرکت‌ها است. علاوه بر این که از سایت دانلود فونت (download-font.ir) می‌توانید دانلود رایگان فونت پیکان را انجام دهید با ویژگی‌ها و نحوه تشکیل این نوع استایل قلم هم می‌توانید، آشنا شوید.

مزیت‌های فونت پیکان Paykan

فونت زیبای پیکان مزیت‌های فراوانی دارد که از مزایا این نوع تایپ‌فیس می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • از زبان‌های فارسی، انگلیسی، کردی و اردو پشتیبانی می‌کند.
  • از وریبل فونت‌ها پشتیبانی می‌نماید.
  • حاوی نسخه مخصوص وب با فرمت Woff است.
  • دارای اعداد کاملا فارسی و اختصاصی است.

هنگامی که در یک لحظه، تیتر و نوشته‌ای کوتاه بخواهد مخاطب را جلب کند، تایپ‌فیس Paykan بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای برندهای لوکس و دیزاین‌های مرتبط با فشن می‌توانید از این نمونه فونت فارسی استفاده نمایید. برای محصولات وارداتی هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

نحوه شکل گیری فونت پیکان

طراح و سازنده این نمونه استایل قلم رضا بختیاری فرد است که فونت شفیق الگوی اصلی آن بوده است. شفیق به جهت لهجه‌ی دوست داشتنی و جسارتی که دارد، موجب شد تا رضا بختیاری فرد با این اتمسفر فونتی با اغراق‌های بسیار بالا طراحی کند. از فونت اوپن سورس برای زبان لاتین استفاده می‌شود. برای تغییر در ضخامت‌ها و تناسبات از اعمال Newsreader استفاده می‌شود. جناب بختیاری فرد، پیش تر فونت های بسیاری همچون فونت دست نویس لیلا، فونت یکان بخ، فونت دوران و کلی فونت جذاب دیگه را طراحی کرده است.

وزن تایپ‌فیس پیکان و فونت متغیر

این نمونه فونت فارسی دارای 6 وزن زیر به اضافه نسخه وریبل است:

  • Regular
  • Bold
  • Black
  • ExtraBlack
  • Light
  • Thin
  • نسخه وریبل

تایپ‌فیس پیکان متغیر Variable font

با دانلود آخرین نسخه فونت پیکان علاوه بر این که از 6 وزن این نوع تایپ‌فیس می‌توانید، بهره‌مند شوید، نسخه فونت متغیر هم می‌توانید، دریافت ‌کنید.

کاربردهای فونت پیکان Paykan

با این که تایپ‌فیس پیکان، فونتی بسیار رسمی است؛ فونتی جسور و جدی به حساب می‌آید که بر پایه و اساس خط نسخ ساخته شده است. از وریبل فونت‌ها هم این نوع استایل قلم پشتیبانی می‌کند و برای کارهای طراحی و گرافیکی فونت بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ چون دارای وزن‌های گوناگونی از بسیار نازک تا بسیار ضخیم است. کلمه پیکان در لغت به معنی تیز و برنده بودن است و علت نام گذاری پیکان بر روی این نوع فونت فارسی به جهت گوشه‌های ناگهانی و تیزی است که دارد.

فونت پیکان رایگان - paykan

این مدل فونت بیشتر جنبه نمایشی دارد به همین دلیل برای سرتیترها، متن‌های کوتاه و متن‌های نمایشی استفاده می‌شود. با توجه به این که استایل قلم پیکان سبک و ساختار خاصی دارد و رمانتیک بوده مناسب متن‌های طولانی نیست.

این نمونه فونت فارسی لوگوتایپ زیبا و حرفه‌ای است که برای طراحی لوگو، طراحی‌ بنر‌های چلنیوم، طراحی بنرهای گرافیکی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. با دانلود فونت پیکان می‌توانید موارد زیر را دریافت کنید:

  • وب فونت: برای استفاده از وب سایت دارای فونت‌های ویژه با فرمت‌های woff و woff2 است.
  • وریبل فونت: دارای فونت متغیر با تغییر وزن و یک محور است.
  • فونت‌های اصلی آن دارای فرمت با وزن‌های ttf و otf6 هست.
  • راهنما: برای استفاده از منو اسپیس کردن اعداد، فارسی نمودن اعداد لاتین، استفاده از ترکیبات و استفاده از حروف جایگزین دارای راهنمای استفاده است.

طریقه نصب فونت

بعد از این که دانلود فونت مورد نظر را انجام داده‌اید باید روی آن کلیک راست کنید و برای این که به راحتی فونت روی سیستم شما نصب شود و بتوانید در نرم افزارها از آن استفاده کنید باید روی گزینه install کلیک کنید.

قوانین و مقرارت مربوط به خرید فونت پیکان

همان طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد رضا بختیاری فرد طراح و سازنده این نوع فونت فارسی محسوب می‌شود به همین دلیل نرم‌افزار مالکیتی به حساب می‌آید. این نوع فونت را می‌توانید روی کامپیوترهای شخصی نصب کنید. یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک ) برای استفاده از فونت در وب سایت و پروژه‌های نرم افزاری باید خریداری شود. یک لایسنس حقوقی به نام مجموعه ( سازمان، موسسه و شرکت ) برای استفاده از استایل قلم مورد نظر باید خریداری شود.

یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از این نوع فونت در قالب‌های فروشی باید خریداری شود. یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از این نوع تایپ‌فیس در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های هلدینگ باید خریداری شود.

اگر برای مشتریان شما رعایت کپی رایت بسیار مهم است شما برای استفاده از فونت مورد نظر باید یک لایسنس صادر نمایید.

دانلود رایگان فونت پیکان

برای طراحی‌های چاپ و گرافیکی فونت پیکان، تایپ‌فیسی حرفه‌ای است. در تابلوهای متنی و لوگو از آن استفاده می‌شود و این به دلیل بولد بودن آن است. این نمونه تایپ‌فیس فارسی، فونتی لوگوتایپی به حساب می‌آید. ضخامت بسیار افراطی و تغییر جهت کنتراستها و حرکت‌ها است از ویژگی‌های این نمونه استایل قلم محسوب می‌شود. تمام فونت‌ها من جمله تایپ‌فیس پیکان که در سایت فونت ایران عرضه می‌شوند با مرور زمان تمام نقص‌های آن‌ها رفع و به بروز رسانی شده‌اند و شما می‌توانید با اطمینان کامل آخرین نسخه فونت مورد نظر را دانلود کنید. برای دانلود فونت پیکان بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان با لینک مستقیم – حجم 3.2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا