فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دوران (doran) با لینک مستقیم

فرشته ایرانشاهی ایده‌ی خلق  فونت دوران را شروع نمود. برای استفاده در حوزه‌ی فشن این نوع فونت فارسی از طراحی متفاوتی برخوردار است. برای خلق این مدل فونت فارسی خط ثلث مورد بررسی قرار گرفت. خط ثلث مانند فشن جسور و دل ربا است. آغاز طراحی فونت دوران با طراحی وزن اکسترابولد انجام شد؛ سپس آرام آرام و به شکلی ناخودآگاه در این نوع فونت اثر نستعلیق و چاشنی فرهنگ نمایان شد.برای دانلود رایگان فونت دوران کافیست در این پست همراه ما باشید، در انتهای پست لینک دانلود قرار داده شده است. 

مزیت‌های فونت دوران (Doran)

فونت دوران، فونتی پر از منحنی است که باید وقت بگذارید تا یک خط مستقیم را پیدا کنید. مفصل‌ها بدون شکستگی‌اند و اغلب نرم هستند؛ ولی طراحی لبه‌ها به صورت تیز است. این ویژگی‌ها همراه با ضخامت زیاد فرم‌ها و در کنار کنتراست باعث شده‌اند این نوع فونت فارسی در تیترها خود نمایی ‌کند و فونتی دل ربا و ظریف محسوب ‌شود.

برای همنشینی با فونت‌های پر کنتراست و لاتین کلاسیک انتخاب این نوع فونت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی محسوب گردد و در این حوزه نیاز طراحان را برطرف می‌کند.

فرشته ایرانشاهی و رضا بختیاری فرد تایپ فیس دوران را در سال 1398 تا 1401 در نسخه‌ی وریبل و در 6 وزن طراحی نموده‌اند از فونت اوپن سورس Fraunces برای زبان لاتین استفاده شده است.

از 6 وزن فونت دوران می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • ExtraBold
  • Bold
  • Medium
  • Regular
  • Light
  • Thin
  • نسخه وریبل

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم فونت دوران توسط فرشته ایرانشاهی و رضا بختیاری فرد به سبک کلاسیک طراحی شد. این فونت در 6 وزن مختلف، بر پایه خط ثلث در حوزه‌ی فشن طراحی شده است. برای همزیستی لاتین با کنتراست و فونت کلاسیک فونت Doran گزینه مناسبی است و نیاز طراحان این حوزه را می‌تواند به خوبی برطرف کند.

اگر بر پایه مفاهیم متفاوت گسترش فونت‌ها انجام شود در آینده باعث پیشرفت طراحی فونت و بالا رفتن سلیقه مخاطب می‌شود.

در سراسر دنیا فونت‌های مختلف مخصوصی برای یک رده سنی خاص، سازمان، یک روزنامه و یک کمپانی طراحی و تولید شده‌اند.

در طراحی فونت‌ها، جزئیات و دیتیل‌ها اهمیت پیدا کرده‌اند که این موجب شده جزئیات منحصر به فرد و تفاوت آن ها را افراد غیر حرفه‌ای نتوانند، تشخیص دهند در طراحی فونت شکستگی و کوچکترین انحنا اهمیت دارد و همه این‌ها در برداشت ذهن مخاطب تاثیر گذار هستند.

نکات مهم در انتخاب فونت مناسب

انتخاب فونت مناسب باعث می‌شود قبل از این که مخاطب شروع به خواندن نوشته‌های شما کند، پیام شما به او القا شود.

فونت روی ذهن خواننده تاثیر گذار است به عنوان نمونه استفاده از فونت‌های مدرن باعث می‌شود در کاربر پیشرفتگی و نوآوری ایجاد گردد برای ایجاد حس اعتماد در مخاطب می‌توانید از فونت‌های کتابی استفاده نمایید. برای انتخاب فونت مناسب باید به گزینه‌های زیر توجه کنید:

  • همخوانی با اهداف: مطابق با برند و اهداف تجاری خود باید نوع فونت را انتخاب کنید به عنوان نمونه به هیچ عنوان نباید از فونت‌های فانتزی برای یک سایت دانشگاهی استفاده کنید.
  • ثبات: فونتی را انتخاب کنید که در همه جا خوانایی لازم را داشته باشد و ثبات ظاهری خود را حفظ کند.
  • عملکرد فنی: سرعت لود صفحات یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان‌های طراحی سایت است و انتخاب یک فونت نامناسب می‌تواند باعث کاهش سرعت لود صفحات شود. بنابرین به عملکرد فونت هم باید توجه نمود.
  • دسترسی عمومی: فونت‌های که همه کاربران اینترنت به آن‌ها دسترسی دارند و تحت عنوان Web Font هستند را انتخاب کنید و از انتخاب فونتی بیش از حد شخصی جلوگیری نمایید.
  • همه کاره بودن: فونت‌های را انتخاب کنید که قابلیت‌ تغییر داشته باشند و بتوانید با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید به عنوان نمونه باید امکان Bold و italic را داشته باشد.  وب سایت دارای بخش‌های مختلفی مانند بنرها، فراخوانی به اقدام CTA ،تیترها و پاراگراف‌ها است به همین دلیل برای هر بخشی می‌توانید از فونت متفاوتی استفاده کنید.
  • رتبه در موتورهای جستجوگر: برخی از طراحان از عکس به جای نوشته در سایت خود استفاده می‌کنند تا ظاهری زیبا در سایت خود ایجاد نمایند که این کار موجب می‌شود به طور دقیقی موتورهای جستجو مطالب شما را مطالعه نکنند که این رتبه سایت را می‌تواند به شدت پایین بیاورد.

قوانین و مقررات خرید فونت فارسی دوران

فرشته ایرانشاهی و رضا بختیاری فرد طراحان فونت دوران هستند؛ لذا این نوع فونت فارسی نوعی نرم افزار مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نمونه فونت حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و تکثر آن را ندارید.

اجازه استفاده از دسکتاپ با خرید این نوع فونت دارید و نصب آن را روی کامپیوترهای شخصی می‌توانید، انجام دهید و فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان از کپی فایل‌ها می‌توانید استفاده کنید.

توسط شخص کاربر حتما فایل فونت باید خریداری شود برای استفاده از فونت Doran لایسنس مناسب برای هر محصول باید صادر شود.

برای استفاده از فونت دوران یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری بزرگ یا کوچک در پروژه‌های نرم افزاری و وب سایت باید خریداری نمایید.

یک لایسنس حقوقی به نام مجموعه ( سازمان، موسسه و شرکت ) برای استفاده از این فونت باید خریداری شود. یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از فونت Doran در قالب‌های فروشی باید خریداری شود.

برای استفاده نامحدود از فونت Doran برای برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت‌ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ ( هلدینگ ) لازم است که یک لایسنس نامحدود خریداری کنید.

خرید فونت Doran

جدا از این که حقوق پدیدآورنده و مقررات آن باید رعایت شود هر طراح با ایمیل خود و به صورت شخصی باید به خریداری فونت اقدام نماید. تمام فونت‌های که در سایت fontiran.com ارائه می‌شوند به مرور نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند.

برای دانلود آخرین نسخه تکمیل شده فونت خریدار از طریق پنل خود می‌تواند آن را دریافت نماید.

اگر برند‌های شناخته، سازمان‌ها و شرکت‌ها خود را به رعایت قوانین کپی رایت ملزم می‌دانند شما باید یک لایسنس برای استفاده از فونت دوران صادر کنید.

برای استفاده از فونت Doran در پروژه‌های تحت وب و نرم افزار باید مجوزی به نام پروژه بر اساس سطح کسب و کار خود (بزرگ و کوچک) خریداری نمایید.

دانلود رایگان فونت دوران با لینک مستقیم

دوران یکی از جدیدترین فونت های فارسی است که در مورخه 1401/8/29 در سایت فونت ایران منتشر شده است و برای استفاده از این فونت زیبا باید 148 تا 298 هزار تومان هزینه کنید. اما نگران نباش، میخواهی فونت دوران رو بصورت رایگان داشته باشی؟ پس برای دانلود رایگان فونت فارسی دوران رو دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت دوران 6 وزنه – با لینک مستقیم – حجم 1.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا