فونت فارسی

دانلود آخرین نسخه فونت دماوند (damavand) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس دماوند در طراحی دیزاین فونتی اصیل با سبقه ایرانی است این نمونه استایل قلم دو زبانه در فرم بصری منعطف و قدرتمند هست. در طراحی حروف فارسی این نوع فونت به تعادل کاسه‌ها، چشم‌ها و فضاهای مثبت و منفی کاراکترها توجه ویژه‌ای شده است. در این قسمت از سایت download-font.ir قصد داریم شما عزیزان را با فونت دماوند آشنا کنیم و شما می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت دماوند را از مجموعه ما (انتهای همین صفحه) انجام دهید.

ویژگی‌ها و مشخصات تایپ‌فیس فارسی دماوند

برای این که در متن‌های دو زبانه این نمونه استایل قلم فارسی هماهنگی مطلوبی ایجاد شود تلاش شده با حروف فارسی دیزاین حروف لاتین هماهنگ شوند. نتیجه این تمرکز فونتی غیر فانتزی در لحنی آرام و وزنی سنگین با کارکرد نمایشی است و برای تیترهای جدی و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام‌گذاری این نوع فونت فارسی به پاس اصالت و استقامت بلندترین قله ایران یعنی دماوند است. از ویژگی‌های مهم تایپ‌فیس دماوند می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • تعادل در فضای مثبت و منفی گره‌ها
  • اغراق فرم‌ها
  • دوری از فانتزی بودن
  • روحیه رسمی
  • لحن و قدرت بصری منجسم
  • برای مطبوعات علی الخصوص تیترهای درشت بهترین انتخاب محسوب می‌شود. (24 پوینت حداقل سایز مورد استفاده)

طراح و سازنده تایپ‌فیس دماوند

حروف انگلیسی و فارسی در فونت دماوند با هم سازگاری و هماهنگی دارند. این نمونه تایپ‌فیس فارسی پشتیبانی لازم را از زبان انگلیسی می‌کند و از ظاهری سنگین و درشت برخوردار است. این نمونه تایپ‌فیس خشن لحنی آرام دارد که در متن‌های جدی، عنوان‌ها و طرح‌های گرافیکی کاربرد دارد.

آقای امیر مصباحی طراح و سازنده این نوع فونت زیبا است که در همین جا لازم است از زحمات ایشان به دلیل انتشار این نمونه استایل قلم فارسی تشکر کنیم. از فونت فارسی  Damavand می‌توانید در سایت خود استفاده کنید؛ چون دارای نسخه مخصوص وب سایت است. این نمونه استایل قلم فارسی تایپ‌فیسی درشت هست که برای اسلایدرها، عنوان‌ها و تیترها مناسب است. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم در پارگراف‌ها و متن‌های طولانی از این نوع استایل قلم فارسی نباید استفاده کرد و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ چون برای پارگراف‌ها و متون‌ طولانی مناسب نیست.

فونت دماوند رایگان

مشخصات فونت Damavand

از مشخصات تایپ‌فیس دماوند می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دارای ترکیبات و حروف متعدد جایگزین است.
  • حروف انگلیسی با نوشته‌های فارسی هماهنگی و سازگاری کاملی دارد.
  • از زبان‌های متعدد مانند انگلیسی، کردی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • دارای اعداد کاملا فارسی است.
  • طراح: آقای امیر مصباحی
  • نام انگلیسی: Damavand
  • یک وزن
  • برای بنرهای تبلیغاتی، جلد کتب، عنوان‌ها، تیترها و غیره مناسب است.

طریقه نصب فونت

بعد از این که دانلود کردن فونت را انجام داده‌اید باید روی فایل آن کلیک راست کنید؛ سپس روی گزینه install بزنید تا فونت مورد نظر به راحتی نصب شود و در نرم افزارها بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از تایپ‌فیس فارسی دماوند

امیر مصباحی طراح و سازنده فونت دماوند است؛ لذا تایپ‌فیسی مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نمونه استایل قلم فارسی حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید. در کامپیوترهای شخصی خود می‌توانید استایل قلم فارسی دماوند را نصب کنید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید. از این رو با خرید این نوع تایپ‌فیس می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید.

یک لایسنس به نام پروژه برای استفاده از استایل قلم دماوند بر اساس سطح تجاری بزرگ یا کوچک در وب سایت و پروژه‌های نرم افزاری باید خریداری کنید. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از فونت دماوند باید خریداری شود. یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از استایل قلم فارسی دماوند در قالب‌های فروشی باید خریداری شود.

یک لایسنس نامحدود برای استفاده از این نمونه تایپ‌فیس در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت‌ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ هلدینگ باید خریداری شود. اگر مشتریان شما به ویژه برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند شما ناگزیر هستید یک لایسنس برای استفاده از این نمونه تایپ‌فیس فارسی صادر کنید. در این جا توجه داشته باشید لایسنس ایجاد شده برای فونت فقط توسط شخص خریدار انجام می‌شود.

سخن پایانی

به طور کلی فونت فارسی دماوند، قلمی دو زبانه است که فونتی اصیل ایرانی محسوب می‌شود. در طراحی حروف فارسی این نوع فونت به تعادل کاسه‌ها، چشم‌ها و فضاهای مثبت و منفی کاراکترها توجه ویژه‌ای شده است. برای استفاده در وب سایت این نمونه استایل قلم فارسی دارای نسخه‌ای مخصوص است. بهترین تایپ‌فیس فارسی برای اسلایدرها، عنوان‌ها و تیترها هست.

در پایان این مقاله لازم است به این نکته اشاره کنیم که تمام فونت‌های ارائه شده در سایت فونت ایران به مرور زمان تمام عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما می‌توانید با خیال راحت دانلود آخرین نسخه فونت را انجام دهید.

دانلود فونت دماوند

دماوند، یکی از فونت های پولی و لایسنس دار فارسی است که برای استفاده از اون باید از سایت fontiran.com با قیمت 148 هزار تومان خریداری کنید. اما دوست دارید این فونت را بصورت رایگان داشته باشید؟ ما فونت دماوند را بصورت رایگان ارائه کردیم تا شما از استفاده این قلم زیبای فارسی لذت ببرید. برای دانلود فونت دماوند می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت دماوند – با لینک مستقیم – حجم 1.2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا