فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه خانواده فونت ایران (IRAN Family Typeface) با لینک مستقیم | فرمت TTF

ایده طراحی تایپ‌فیس ایران الهام گرفته از طراحی حروف معاصر است. علاوه بر این حس و حال فونت‌های ایرانی رایجی مانند میترا، نازنین، زر و غیره را در این نمونه تایپ‌فیس می‌توانید، مشاهده کنید. اگر شما تمایل ندارید از فونت جدیدی استفاده نمایید یا این که سر دبیر یا ناشر یکی از مطبوعات ایرانی هستید انتخاب تایپ‌فیس ایران بهترین گزینه محسوب می‌شود.

استایل قلم فارسی ایران به تایپ‌فیس‌های پرطرفدار ایرانی شبیه است به همین دلیل خوانندگان در نگاه اول متوجه جدید بودن این نوع فونت نمی‌شوند. این نمونه فونت فارسی در مقایسه با دیگر تایپ‌فیس‌های فارسی دارای ستون‌بندی و سطر بندی منظم‌تر و منسجم‌تر است. علاوه بر این طراحی زیباتر و خوانایی بیشتری دارد.

در این قسمت از سایت download-font.ir ما قصد داریم شما عزیزان را با فونت فارسی ایران آشنا کنیم. دانلود رایگان خانواده فونت ایران را از مجموعه ما می‌توانید، انجام دهید.

ویژگی‌ها و مشخصات استایل قلم ایران

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم مخاطبان در نگاه اول به این فونت متوجه جدید بودن آن نمی‌شوند که این ویژگی باعث شده شما بدون هیچ ترسی بتوانید در نشریات و مطبوعات از این نوع استایل قلم فارسی استفاده کنید. استفاده از این نمونه فونت موجب خوانایی و انسجام متن شده است. از ویژگی‌های قلم خانواده ایران به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

دانلود رایگان بهترین فونت های اداری فارسی

استاندارد بودن:

کاراکترهای استاندارد و کامل‌تری این نمونه تایپ‌فیس فارسی در مقایسه با دیگر فونت‌های فارسی دارد. کاراکترهای بیشتر فونت‌های رایگان جا به جا و دستکاری شده اند که این می‌تواند اشتباهات تایپی زیادی را در نوشته ایجاد کند به ویژه هنگامی که به فضای استاندارد متن انتقال می‌یابد.

چند زبانه بودن:

به جزء زبان فارسی تایپ‌فیس ایران شامل کاراکترهای زبان‌ کردی، اردو، انگلیسی، عربی و غیره می‌شود.

اعراب گذاری دقیق:

این قابلیت برای کاربرانی که با نوشته‌ و محتوای عربی و مذهبی کار می‌کنند بسیار مهم و ضروری است.

وب فونت:

بسته وب فونت در خانواده تایپ‌فیس ایران وجود دارد. در این بسته تمام فرمت‌های فونت برای استفاده در وب سایت آورده شده است.

تنوع وزن‌ها:

هر طراح به وزن‌های متنوعی از فونت برای درج نوشته‌های خود نیازمند است. طراحان ایرانی تعویض نوع قلم را به راحتی انجام می‌دهند و این به جهت دو وزن بولد و معمولی است که در بیشتر تایپ‌فیس‌های فارسی وجود دارند. استایل قلم ایران تنوع وزن را در اختیار دوستداران فونت و طراحان قرار می‌دهد.

کاربردهای تایپ‌فیس فارسی ایران

طراحی فونت ایران بیشتر با هدف استفاده در مطبوعات و چاپ بوده است؛ ولی بیشتر به عنوان وب فونت توسط طراحان وب مورد استفاده قرار گرفته است. این نمونه فونت فارسی دارای ضخامت متغیر است. بنابراین صفحه نمایش و نوع مرورگر روی کیفیت نمایش این نمونه تایپ‌فیس در اسکرین تاثیرگذار هستند.

استفاده از خانواده فونت ایران به عنوان وب فونت می‌توان نتایج بهتری را با افزایش ضخامت در اندازه‌های کوچک به دست آورد. به همین به ضخامت ایران معمولی 20 درصد افزوده شده است. در اپلیکیشن تقویم جلالی فارسی کل و در اپلیکیشن تقویم شمسی کل از فونت ایران استفاده می‌شود.

مزیت‌های تایپ‌فیس خانواده ایران IRAN Family Typeface

از مزیت‌های استایل قلم فارسی ایران می‌توان به ارائه آپدیت رایگان، خوانایی بیشتر نسبت به تایپ‌فیس‌های رسمی فارسی، سطربندی و ستون‌بندی منجسم‌تر و منظم‌تر، دارای وزن‌های مختلف، دارای فونت مخصوص موبایل، دارای وب فونت، دارای علائم کامل با قابلیت اعراب گذاری دقیق، استاندارد بودن و چند زبانه بودن اشاره نمود.

تایپ‌فیس خانواده ایران فونتی مخصوص عنوان است که توانسته جایگزین مناسبی برای تایپ‌فیس‌های نسخ رایجی مانند میترا بولد، نازنین، زر و غیره باشد. این نمونه فونت دارای مشخصات زیر است:

  • ظاهر کاملا ایرانی
  • ساختار جدید و منسجم

ایران سیاه، وزن خیلی سنگین تایپ‌فیس ایران

وزن ایران سیاه نسخه خیلی سنگین و بولد تایپ‌فیس فارسی خانواده ایران است که نسبت به دیگر وزن‌ها قدرت نمایشی بالاتری دارد. این نسخه وزن فونت ایران در سایزهای بسیار بزرگ مانند تیتر اصلی مطبوعات، مجله، عنوان کتاب و تبلیغات شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به جای فونت‌های نسخ روزنامه‌ای از تایپ‌فیس فارسی ایران استفاده می‌شود؛ چون دارای طراحی حساب شده است.

طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی خانواده ایران

آقای مسلم ابراهیمی طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی ایران است که در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی داریم.

فونت رسمی و اداری خانواده ایران

دانلود رایگان آخرین نسخه خانواده فونت ایران با فرمت TTF و لینک مستقیم

تایپ‌فیس ایران، تایپ‌فیسی اداری و رسمی است که طراحی آن بر اساس دانشی بوده که در طراحی حروف معاصر استفاده شده است. این نمونه استایل قلم دارای حال و هوای تایپ‌فیس‌های معاصر و قدیمی مانند زر، نازنین، میترا و غیره هست. استایل قلم فارسی ایران، فونتی بی‌نقص بوده و بهترین گزینه برای افرادی است که از یک فونت جدید واهمه دارند. شما می‌توانید با اطمینان کامل از سایت download-font.ir دانلود آخرین نسخه فونت ایران را انجام دهید.

دانلود رایگان خانواده فونت ایران – حجم 6.7 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا