فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت پیدا (peyda)؛ فونت فارسی پیدا ✌

فونتی فارسی که زیبا و مدرن است و از ساختاری هندسی برخوردار بوده؛ ولی برخی از خصوصیات خطوط سنتی مانند نسخ را می توانید در آن مشاهده کنید، فونت پیدا (Peyda) نام دارد. این نوع فونت در فرمت های مختلفی مانند فرمت مخصوص صفحات وب، فرمت مخصوص کامپیوتر و غیره وجود دارد تا همه عزیزان بتوانند از آن استفاده کنند. فونت پیدا را می توانید در دو نسخه اقتصادی و حرفه ای از سایت دانلود فونت (download-font.ir) خرید و دانلود نمایید، در این پست از سایت دانلود فونت (www.download-font.ir) همراه ما باشید تا بیشتر با فونت پیدا و نحوه دانلود رایگان فونت پیدا آشنا شوید.

مزیت های فونت فارسی پیدا

قبل از این که این فونت ساده، رسمی و خوانا توسط ناصر خادم طراحی شود وی فونت کلمه را طراحی نمود که در تولید محتوای دیجیتال و گرافیک تجاری به قلمی پر طرفدار تبدیل شد.

هم اکنون هم فونت پیدا تمام مشخصات فونت کلمه مانند شکل حروف نوآورانه و ضخامت حداقل را دارد؛ ولی در مقایسه فونت پیدا و فونت کلمه، فونت پیدا دارای خوانایی بیشتر و مجموعه ای کامل تر است به همین دلیل برای متن انتخاب مناسب تری محسوب می شود.

این فونت فارسی کاربردهای زیادی در حوزه های مختلف دارد و از ویژگی های آن می توان به خوانایی بالا، دارای وزن های گوناگون، ضخامت حداقل، شکل حروف نوآورانه، ساختار هندسی و غیره اشاره کرد.

بهترین گزینه برای متن های طولانی محسوب می شود. اپلیکیشن های موبایل، سایت ها، استارت آپ های آنلاین به استفاده از این نوع فونت علاقه زیادی دارند؛ چون در این نوع کسب و کارها رسمی بودن، جذابیت و سادگی فونت اهمیت زیادی دارد و می تواند روی کاربران و مخاطبان تاثیر مستقیمی داشته باشد.

امروزه آپ ها و سایت های فراوانی هستند که از این فونت مدرن و زیبا استفاده می کنند که این نشان می دهد که فونت پیدا توانسته در این باره خوب عمل کند و موفق شود.

مشخصات فونت ساده و رسمی Peyda

  • ساختاری جامع، کامل و استاندارد
  • بهترین گزینه برای آپ های موبایل، صفحات وب، مطبوعات، متن های طولانی و غیره
  • نام انگلیسی آن Peyda
  • طراح آن ناصر خادم

فونت پیدا تایپ فیسی برون گرا و پر انرژی محسوب می شود و این به جهت ویژگی های بصری آن است از این رو برای فضاهای الکترونیک، استار تاپ ها و بیزینس ها مناسب هست.

در زمان طراحی این تایپ فیس یکی از چالش هایی که وجود داشت اصرار بر ایجاد کاراکترهایی با فرم های که از پیچیدگی به دور بوده اند از همین رو یک منطق مشخص روی فضای چشم حروف وجود دارد.

علاوه بر این به دلیل خطوط اصلی که افقی و عمودی هستند و استخوان بندی مفصلی، فضاهای منفی منظمی کاراکترها دارند. این فونت مدرن بوده و سطح بالایی از خوانایی را برای خواننده فراهم می کند. همچنین در حوزه های مختلف برای متن های نیمه بلند و کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های این نوع فونت فارسی تنوع وزن است. فونت پیدا 9 وزن دارد و یک خانواده کامل بوده است. این فونت تنوع کاملی از تیرگی و ضخامت از خیلی نازک تا سیاه را در اختیار شما قرار می دهد.

پشتیبانی از زبان انگلیسی و عربی از ویژگی های تایپ فیس پیدا بوده اگر چه برای زبان فارسی طراحی شده است.  برای این که در خوانایی و شیوه نگارش تنوع ایجاد شود چند ترکیبات جایگزین دوتایی برای حروف ی، گ، ک مشخص شده اند. برای کاربردهای Regular  و Bold دو وزن استاندارد در نظر گرفته شده تا بتوان از صنعت چاپ تا فضاهای مجازی   از آن استفاده نمود.

خانواده فونت پیدا بهینه سازی شده تا بتوان در فضاهای وب از آن استفاده نمود و در کنار فایل های اصلی، فایل های مورد نیاز قرار داده شده است. بر اساس لایسنس برای کاراکترهای   Cario از فونت انگلیسی FLO استفاده شده است.

در سال 1398 ایده ای اولیه قلم پیدا شکل گرفت و طراحی آن در سال 1399 به اتمام رسید.

قوانین و مقرارتی که برای خرید فونت Peyda وجود دارد

برای این که از این فونت در وب سایت ها و پروژه های نرم افزاری استفاده شود یک لایسنس ( به نام پروژه ) بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک ) باید خریداری شود.

برای این که از این فونت در یک سازمان، موسسه و شرکت استفاده شود، لازم است یک لایسنس حقوقی به نام مجموعه خریداری گردد.

برای این که از این فونت در قالب های فروشی استفاده شود یک لایسنس ویژه به نام قالب باید خریداری شود.

برای این که از این فونت در برنامه های فارسی نویس، سیستم های سایت ساز، پروژه های پیمانکاری و شرکت های بزرگ استفاده نامحدود شود باید لایسنس  نامحدود خریداری نمود.

همان طور که قبلا اشاره کرده ایم طراح این فونت فارسی سید ناصر خادم است به همین دلیل فونت پیدا، یک نرم افزار مالکیتی بوده است. شما با خرید این محصول حق ایجاد تغییر در فایل ها، توزیع و تکثیر آن را ندارید.

اگر مشتریان شما به ویژه سازمان‌ها، شرکت‌ها و برندهای شناخته شده ملزم به رعایت قوانین کپی رایت هستند، شما ناگزیرید یک لایسنس برای استفاده از فونت پیدا در محصول مورد نظر صادر کنید و این تنها خریدار است که لایسنس را می تواند برای فونت خریداری شده ایجاد نماید.

چرا فونت پیدا را باید خریداری کنیم؟

جدا از این که حقوق و مقررات پدید آورنده فونت باید رعایت شود، بهتر است به صورت شخصی خود طراح اقدام به خرید و دانلود فونت پیدا کند. فونت‌های سایت دانلود فونت (download-font.ir) به مرور عیوب آن ها رفع و تکمیل می شوند به همین دلیل آخرین نسخه فونت مورد نظر را شخص خریدار از طریق پنل خود می‌تواند دریافت نماید. توجه داشته باشید که دانلود فونت پیدا بصورت رایگان می تواند به جامعه فونت فارسی آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

دانلود رایگان فونت پیدا

لینک دانلود رایگان آخرین نسخه فونت پیدا به دلیل درخواست طراح فونت و همچنین اعتراض برخی از کاربران از سایت حذف گردید، خواهشمند است برای دریافت فونت پیدا آن را بصورت قانونی از وب سایت فونت ایران خریداری کنید.

دانلود رایگان فونت پیدا نسخه 3.0 شامل 9 وزن مختلف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا