فونت فارسی

دانلود رایگان فونت کتیبه (Katibeh) – جذاب ترین فونت دست نویس فارسی

نوعی تایپ‌فیس فارسی که تاکید بر بداهگی فرم حروف دارد و نوشتن حروف آن با حرکات آزاد دست انجام شده، فونت فارسی کتیبه است که نوعی استایل قلم دست نویس محسوب می‌شود. این نمونه تایپ‌فیس فارسی دارای ترکیبات جایگزین متعددی است که می‌توان به حرف ‍ه اشاره کرد که با تنوع مختلفی نوشته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های فونت Katibeh از شما دعوت می‌شود تا پایان این پست همراه ما باشید. از مجموعه سایت دانلود فونت (download-font.ir) می‌توانید دانلود رایگان فونت کتیبه را انجام دهید.

طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی کتیبه

قاسم نجاری طراح و سازنده فونت فارسی کتیبه است. وی قبل از ساخت این نوع فونت، استایل قلم آوینی را طراحی و خلق نمود. فونت آوینی به جهت ترکیبات جایگزین متعدد و حالت دست نویس آزادانه و رهای که داشت محبوبیت فراوانی پیدا کرد. این دو ویژگی در تایپ‌فیس کتیبه پرو‌پیمان‌تر و پررنگ‌تر هستند که این موجب شده‌اند نسبت به فونت آوینی شکل حروف در تایپ‌فیس کتیبه هیجان انگیزتر و فانتزی‌تر باشد.

در واقع استایل قلم Katibeh در مقایسه با فونت آوینی ترکیبات و حروف جایگزین بیشتری دارد. با استفاده از راهنمای که در بسته فونت کتیبه ارائه شده شما می‌توانید از ترکیبات جایگزین مختلف حروف این نوع فونت استفاده کنید. تعداد طرح کتیبه که دارای نقوش اسلامی و سنتی هستند همراه با تایپ‌فیس کتیبه ارائه می‌شوند و شما می‌توانید در نرم‌افزار از آن‌ها استفاده کنید.

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که طراح و سازنده فونت کتیبه (قاسم نجاری) در مقطع کارشناسی ارشد گرافیک برای پایان‌نامه خود از این نمونه استایل قلم استفاده نمود. Katibeh font یک استایل قلم فارسی/ لاتین و عربی است که کوروش بیگی پور طراحی حروف عربی و فارسی این نوع فونت را انجام داده و توسط ایبن سورکین طراحی لاتین حروف آن انجام شده است. همچنین توسط Lasse Fister پیاده سازی آن انجام شده است. پروژه استایل قلم کتیبه به یک استودیوی گرافیکی در لس آنجلس آمریکا به نام KB Studio متعلق هست.

آموزش نصب فونت در ویندوز

برای نصب فونت مورد نظر به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا باید از حالت فشرده فایل تایپ‌فیس دانلودی را خارج کنید. اگر از ویندوز 7 به بالا استفاده می‌کنید برای نصب فونت مورد نظر ابتدا باید روی فایل آن ها (ttf و otf) کلیک راست کنید؛ سپس روی گزینه install بزنید.

طراحان گرافیست‌ها و طراحان وب سایت می‌توانند این نوع فونت فارسی که در فرمت‌های OTF و TTF وجود دارد را در طراحی‌های خود استفاده کنند. در نرم‌افزارهای آفیس، نرم‌افزارهای طراحی و گرافیکی می‌توانید از این فونت استفاده کنید.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از استایل قلم فارسی کتیبه

همان طور که قبلا گفته شد جناب آقای قاسم نجاری طراح فونت فارسی Katibeh است؛ لذا نرم‌افزار مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نوع استایل قلم فارسی حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید. با خرید این نوع استایل قلم فارسی می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید و در لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی خود آن را نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان تنها می‌توانید کپی فایل تهیه کنید.

دانلود بهترین و جذاب ترین فونت دست نویس و رمانتیک فارسی به نام فونت کتیبه با لینک مستقیم

یک لایسنس به نام پروژه برای استفاده از فونت Katibeh بر اساس سطح تجاری در وب سایت و پروژه‌های نرم‌افزاری باید خریداری شود. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از این نوع استایل قلم فارسی باید خریداری گردد. یک لایسنس ویژه به نام قالب در قالب‌های فروشی برای استفاده از فونت Katibeh باید خریداری شود. یک لایسنس نامحدود برای استفاده از استایل قلم کتیبه در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ باید خریداری شود. اگر مشتریان شما به ویژه برندهای شناخته شده، سازمان و شرکت ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند یک لایسنس ویژه برای استفاده از این نمونه فونت باید خریداری شود. در ضمن توجه کنید که صدور لایسنس فقط توسط خریدار باید انجام شود.

سخن پایانی

به طور کلی و خلاصه نوعی تایپ‌فیس فارسی که تاکید بر بداهگی فرم حروف دارد و نوشتن حروف آن با حرکات آزاد دست انجام شده، فونت فارسی کتیبه است که نوعی استایل قلم دست نویس محسوب می‌شود. این نمونه فونت فارسی کاربردهای عمومی و خصوصی دارد. جناب آقای نجاری طراح و سازنده این نوع استایل قلم است. در این جا به این نکته توجه کنید که تمام فونت‌های که در سایت fontiran.com ما ارائه می‌شوند تمام نقص‌های آن رفع و تکمیل شده‌اند.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دست نویس کتیبه با لینک مستقیم

کتیبه را می توان جذاب ترین و بهترین فونت دست نویس دانست، حقیقتا طراحی این فونت زیبا با وسواس زیادی انجام شده تا ما در زبان فارسی شاهده چنین فونت خارق العاده ای باشیم. فونت کتیبه پولی هست و برای اینکه بتونید از اون استفاده بکنید باید از سایت fontiran.com اون رو خریداری کنید. اما ما این فونت رو بصورت رایگان برای دانلود ارائه کردیم تا شما لذتشو ببرید. برای دانلود رایگان فونت دست نویس کتیبه می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت کتیبه با لینک مستقیم – حجم 2.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا