فونت کردیفونت اردوفونت انگلیسیفونت عربیفونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران یکان – iranyekan

این نوع فونت ایرانی نوعی تایپ‌فیس هندسی بوده و کمی چاشنی نسخ دارد. در سال 1395 اولین نسخه این نوع فونت فارسی منتشر شد. در این زمان در طراحی رابط کاربری، فونت ایران سنس و فونت یکان بیشترین استفاده را داشته‌اند. در این جا بود که مسلم ابراهیمی فونت ایران یکان (Iran Yekan) را طراحی نمود که شخصیتی بین این دو مدل تایپ‌فیس معروف و محبوب دارد. برای دانلود رایگان فونت ایران یکان و آشنایی بیشتر با این فونت زیبای فارسی، در این پست از سایت دانلود فونت (www.Download-Font.ir) همراه ما باشید.

مشخصات و ویژگی‌های فونت ایران یکان

به ساختار عمودی افقی فونت ایران یکان مقداری گردش قلم اضافه شده به همین دلیل به ساختار آشنای نسخ، شکل بعضی حروف نزدیک شده است. در نتیجه این نوع تایپ‌فیس هندسی مدرن با سلیقه ایرانی مانوس‌تر و سیال‌تر است.

کمی غیر رسمی به نظر رسیدن فونت ایران سنس عیب این نوع فونت است و بیش از حد ماشینی بودن و خشک بودن عیب فونت یکان بوده؛ بنابرین ترکیب این دو فونت و طراحی فونت ایران یکان توانسته این دو عیب را رفع کند به طوری که سخت‌ترین سلیقه‌ها به راحتی از این نوع فونت استفاده می‌کنند.

برای متن‌های ریز و طولانی‌تر مناسب بوده است؛ چون خواندن فونت ایران یکان راحت‌تر از فونت  یکان است. در واقع شکل حروف این نوع قلم به ساختار نسخ نزدیک‌تر است و وجود منحنی‌ها باعث شده‌اند خوانایی این نوع فونت راحت انجام شود. از ویژگی‌های فونت IranYekan  می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • 8 وزن
  • مناسب برای چاپ، صفحات وب، مطبوعات و غیره
  • طراحی حرفه‌ای، ساده و بی نظیر
  • در نرم افزارهای گرافیکی امکان چاپ مستقیم را برای شما فراهم می‌کند.
  • از زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی پشتیبانی می‌کند.

این مدل فونت به قدری زیبا، ساده و خوانا بوده که اپلیکیشن‌های فارسی ( مانند شیپور، دیجی کالا، روبیکا و غیره ) و وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. خوانایی بالا، ظاهر شیک و ساده آن موجب شده در متن‌های بلند مانند مطبوعات، کتابریال و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.  طبق آمارهای به دست آمده در بین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، محبوب‌ترین فونت‌، فونت ایران سنس بوده که پس از آن ایران یکان رتبه دوم را داشته است.

وزن‌های فونت ایران یکان

فونت فارسی iranyekan در وزن های مختلف ارائه شده است که وجود این تعداد وزن می تواند در طراحی بسیار کاربردی باشد. در ادامه بیشتر با وزن های ایران یکان آشنا خواهید شد:

  • Ex Black
  • Black
  • Ex Bold
  • Bold
  • Medium
  • Regular
  • Light
  • Thin

چه چیزی را با خرید فونت ایران یکان دریافت می‌کنید؟

برای این که شما بتوانید از این نوع فونت همه جوره استفاده کنید و از آن لذت ببرید از پنج فونت زیر می‌توانید، بهره‌مند شوید:

  • WebFonts: در صفحات وب استفاده می‌شود و Woff فرمت آن هست.
  • Mobile Fonts: با این ورژن در گوشی موبایل به راحتی می‌توانید از فونت ایران یکان استفاده کنید.
  • Rounded Dots: فونت مخصوص با نقطه‌های گرد دوست داشتنی و جذاب
  • Farsi_numerals: در این نسخه به صورت کاملا فارسی اعداد آورده شده‌اند.
  • MonoSpaced Numral: در عرض یکسان از اعداد فارسی استفاده می‌شود.

شکل نقطه‌ها در قلم ایران یکان

در این مدل فونت فارسی شکل نقطه‌ها از لوزی به شکل مربع تغییر پیدا کرده است. برای خوانایی بیشتر در وزن‌های پایین‌تر نقطه‌ها بیشتر منفصل هستند. در وزن‌های بالا نقطه‌ها پیوسته می‌شوند و این به جهت نمایشی‌تر شدن و فشردگی بهتر است. در نسخه وریبل iranyekan شکل نقطه‌ها را می‌توانید تغییر دهید برای این نوع فونت ایرانی چهار حالت مختلف نقطه وجود دارد.

وریبل (فونت متغیر) فونت iranyekan

در طراحی وب استفاده از وریبل فونت روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در بسیاری از سایت‌های پر بازدید فارسی هم اکنون فونت متغیر بدون هیچ مشکلی استفاده می‌شود. اگر برای همه وزن‌ها و استایل‌ها از یک فایل فونت استفاده شود، موجب خواهد شد سرعت لود هر صفحه سریع‌تر شود.

  • Weight: وزن یا ضخامت نوشته با این متغیر تعیین می‌شود که حداکثر آن 1000 و حداقل آن 100 است که به ترتیب معادل Thinو Heavy است.
  • Dots: شکل حروف را این نوع متغیر به 4 حالت گوناگون تغییر می‌دهد.

در نسخه جدید تایپ فیس ایران یکان می‌توانید از همه حالت‌های اعداد استفاده کنید. برای این منظور کافی است در هر قسمتی از وب سایت که اعداد فارسی و انگلیسی را می‌خواهید، استفاده کنید یا منو اسپیس شود کد مربوطه را وارد نمایید. به راحتی در ورد، فتوشاپ و دیگر نرم افزارها می‌توانید اعداد را فارسی کنید.

نقطه‌ها در فونت ایران یکان در محل ایده‌آل به صورت برنامه ریزی شده قرار می‌گیرند بدون این که فضای خالی بیش از حد ایجاد شود یا این که عرض حروف زیادتر گردد.

حروف جایگزین فونت ایران یکان

در فونت ایران یکان بیشتر حروفی که می‌خواهید به عنوان حروف جایگزین استفاده کنید مانند ے معکوس و ﮧ ﮩ مدل نستعلیق، حروف زبان اردو هستند. در این نوع فونت فارسی این حروف وجود دارند و در کیبورد فارسی از آن‌ها می‌توانید، استفاده کنید. این حروف جایگزین را در موبایل و کامپیوتر طبق راهنما، می‌توانید، تایپ کنید. فونت iranyekan علاوه بر زبان فارسی از زبان اردو، کردی، عربی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

از فونت ایران یکان تیم‌های طراحی حرفه‌ای در اپلیکیشن‌های پر بازدید فارسی و وب‌سایت‌ها مانند روبیکا، شیپور، دیجی استایل، اپلیکیشن دیجی کالا، وب سایت و غیره استفاده می‌کنند. برای هر نوع تبلیغاتی از فونت ایران یکان می‌توان استفاده نمود.

قوانین و مقرارت خرید فونت ایران یکان

  • با خرید این نوع فونت ایرانی می‌توانید به راحتی آن را روی کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ نصب کنید و انواع خروجی فایل گرافیکی و خروجی چاپ داشته باشید.
  • تنها برای تهیه نسخه پشتیبان از کپی رایت مجاز هستید، استفاده نمایید. یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری (بزرگ یا کوچک) برای استفاده از فونت ایران یکان در وب سایت و پروژه‌های نرم افزاری باید خریداری نمایید.
  • به نام سازمان، موسسه و شرکت یک لایسنس حقوقی برای استفاده از فونت باید خریداری شود. یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از فونت ایران یکان در قالب‌های فروشی باید خریداری گردد.
  • یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از فونت در سیستم‌های سایت ساز و پروژه‌های پیمانکاری باید خریداری نمود.

فونت ایران یکان را از کجا خریداری کنیم؟

برای این که حقوق تولید کننده و طراح فونت رعایت شود، دوستداران فونت و کاربران باید به صورت شخصی به خرید فونت اقدام کنند و از خریدهای غیرقانونی خودداری نمایند. تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایران (Fontiran.com) عرضه می‌شوند به مرور زمان تمام عیوب آن‌ها رفع شده و تکمیل شده‌اند. اگر برای مشتریان شما رعایت قوانین کپی لایت بسیار مهم است شما باید یک لایسنس برای استفاده از فونت خریداری کنید.

دانلود رایگان فونت ایران یکان

بی شک iran yekan یکی از بهترین و حرفه ای ترین فونت هایی هست که برای زبان  فارسی طراحی شده است، این فونت بسیار خوانا است و این امر باعث شده است در وب سایت ها و اپ های موبایل زیاد این فونت را ببینیم. برای دانلود رایگان فونت ایران یکان می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران یکان با لینک مستقیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا