فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت پُتک (Potk) با لینک مستقیم

نوعی فونت نمایشی خلاق که به روش‌های غیر‌معمول نحوه اتصال قطعات و شکل حروف آن‌ها انجام شده، فونت پتک است. حداکثر سیاهی در حروف این نوع تایپ‌فیس فارسی وجود دارد که موجب شده صورت جدیدی از حروف فارسی ایجاد شود. در این قسمت از سایت download-font.ir قصد داریم شما عزیزان را با فونت پُتک آشنا کنیم در ضمن دانلود رایگان فونت پُتک هم می‌توانید از مجموعه ما به راحتی انجام دهید.

مشخصات و ویژگی‌های تایپ‌فیس پُتک

روی هر چیزی که پُتک کوبیده شود ریخت اجسام تغییر پیدا می‌کند و می‌توان به شکل خاص آن‌ها را با ایده‌ای مناسب تغییر داد. شدت ضربه‌ها و نحوه‌ی برخورد مهم است و فرقی نمی‌کند که زیر ضربات پُتک چه چیزی قرار گرفته است.  بلوک‌های سیمانی، سنگ معادن و آهن گداخته و حتی حروف می‌توانند، تغییر پیدا کنند.

تغییر در اندازه‌ها، شکستگی‌های اتفاقی، برهم‌زدن یکنواختی، کم‌شدن فضای بین چشم‌ها و حروف باعث شده‌اند در فونت پُتک فضای متفاوتی ایجاد شود. بر اساس همین تغییرات این نوع فونت فارسی با بهینه‌سازی و پتک‌کاری ساخته شده است. از خوردگی‌های روی پُتک لبه‌های نرم حروف گرفته شده‌اند. هنگام برخورد ضربات شکاف‌هایی وجود دارد که به آن شکستگی می‌گویند.

شخصیت حروف این نوع تایپ‌فیس فارسی از جابجایی‌های از پیش تعیین شده و کنار هم قرار گرفتن تکه‌های درشت و کوچک، کامل شده است. فونت پُتک از زبان انگلیسی، اردو، کردی، عربی و زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به طور کامل کاراکترهای لاتین این نمونه فونت فارسی طراحی و ارائه شده‌اند تا با شخصیت کلی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

در این نمونه فونت فارسی طراحی نماد پیشنهادی تومان و ریال، در کنار عنوان تومان و ریال و برای عربی و اردو اعداد اختصاصی طراحی شده است. در اکثر کاراکترهای این نمونه تایپ‌فیس فارسی شکل ظاهری منحصر به فردی ایجاد شده است که این موجب شده هماهنگی لازم ایجاد شود و امکان نمایشی متمایز وجود داشته باشد و این مشخصه بارز این نوع فونت فارسی محسوب می‌شود. از نظر جثه، اعراب متفاوت و متناسبی وجود دارد که این باعث شده در بسیاری از حروف نقطه‌ها متمایز شوند تا فونت جلوه نمایشی بیشتری پیدا کند.

برای خلق عبارت متفاوت در فونت‌های نمایشی ترکیب‌های متنوع امری مهم و لازم محسوب می‌شود. برای طراحان ارائه ترکیب‌های از پیش تعیین شده و جایگزین کاربردی است. برای نمایشی کردن یک تایپ‌فیس برخی از حروف مانند «‍ه» «‍ه‍» «ک» و « ر» به دو شکل ارائه می‌شوند.

دانلود رایگان فونت فارسی پتک، بهترین فونت نمایشی و گرافیکی فارسی

مزیت‌های استایل قلم پُتک

ترکیبات حروف جایگزین متعدد و جذاب، داشتن اعداد فارسی، سازگاری کامل حروف انگلیسی و فارسی، داشتن اعداد فارسی، حروف لاتین کاملا اختصاصی، دارای حرف و علائم کامل زبان عربی و فارسی، پشتیبانی از زبان عربی، کردی، انگلیسی، فارسی و اردو و داشتن فرمت مخصوص برای استفاده در وب‌سایت از مزیت‌های فونت پُتک هستند.

معایب فونت فارسی پُتک

پشتیبانی نکردن از وریبل فونت و نداشتن وزن‌های گوناگون ( در این فونت یک وزن وجود دارد.) از معایب فونت فارسی پُتک هستند. در زمان طراحی اولیه این نوع فونت در برخی از حروف ایده بسته بودن فضای چشم‌ها شکل گرفت و رفته رفته شکل آن‌ها تغییر پیدا کرد و به شکل امروزی در آمد. تغییرات قابل توجه‌ای برای رسیدن به این تایپ‌فیس مناسب از زمان طراحی اتودها صورت گرفته است.

فونت Potk

این نوع فونت فارسی جزو تایپ‌فیس‌های بولد فارسی و نمایشی است که کاربرد فراوانی در گرافیک دارد. برای این که فونتی متفاوت ایجاد شود به شیوه کاملا متفاوتی طراحی این نوع تایپ‌فیس انجام شده است.

در طراحی تابلو مغازه‌ها و متن‌های نمایشی از این فونت استفاده می‌شود. این نوع فونت فارسی جزو تایپ‌فیس‌های کاملا خاص و پرکاربرد است. برای تصویر شبکه‌های اجتماعی و طراحی کاور از این نمونه تایپ‌فیس استفاده می‌شود. این نوع فونت فارسی نسخه مخصوص وب دارد و این یکی از مزیت‌های خوب این نمونه استایل قلم است. فونت‌های با فرمت Woff برای وب سایت کاربرد زیادی دارند.

طراح و سازنده فونت potk

آقای مهدی ارشادی طراح و سازنده تایپ‌فیس potk  است و در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی سلامتی و موفقیت داریم. اگر به دنبال فونتی خاص، دوست داشتنی، شیک و جذاب هستید این نمونه فونت فارسی برای شما بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

تایپ‌فیس پُتک برای ترکیب‌های مختصر، نوشتن کلمات و عبارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نوشتن پاراگراف و جمله استفاده از این نمونه تایپ‌فیس توصیه نمی‌شود.

دانلود رایگان فونت فارسی پُتک با لینک مستقیم

به طور خلاصه نوعی فونت نمایشی خلاق که به روش‌های غیر‌معمول نحوه اتصال قطعات و شکل حروف آن‌ها انجام شده، فونت پتک است. حداکثر سیاهی در حروف این نوع تایپ‌فیس فارسی وجود دارد که موجب شده صورت جدیدی از حروف فارسی ایجاد شود. فضای متفاوتی در فونت پُتک ایجاد شده و این به جهت تغییر در اندازه‌ها، شکستگی‌های اتفاقی، برهم‌زدن یکنواختی، کم شدن فضای بین چشم‌ها و حروف است.تمام فونت‌های که در مجموعه fontiran.com ارائه شده‌اند، به مرور زمان تمام نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند. شما می‌توانید به راحتی دانلود رایگان فونت پُتک را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت فارسی پُتک با لینک مستقیم – حجم فایل 4.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا