فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت سوفی (soofee) با لینک مستقیم [فرمت TTF]

تایپ‌فیس سوفی حاصل دخالت خطاطی کهن و گرافیک در خط‌نویسی ایرانی است. این نوع استایل قلم القاء کننده انرژی، زیبایی، نظم و حرکت در یک اثر تایپوگرافی بوده و این به جهت ریتمی است که در اثر تکرار ضربه‌های بلند و مایل ایجاد شده است. طراحی خاص تزئینات و اعراب و اصلاح دوایر در این نوع تایپ‌فیس فارسی کمک بسزایی به برقراری نسبت میان سیاهی و سفیدی داخل و خارج حروف کرده است. یک به دو نسبت کمترین و بیشترین ضخامت حرکت در این نوع استایل قلم است. برای داشتن یک کرنینگ مناسب ارتباط مستقیمی بین دیزاین کاراکترها و ارتباط فرمی این نوع تایپ‌فیس فارسی وجود دارد. به این صورت که همانند یک پازل کلمات و حرف‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و از نظر بصری با یکدیگر ارتباط مناسبی پیدا می‌کنند.

در این قسمت از سایت download-font.ir ما قصد داریم شما را با تایپ‌فیس سوفی soofee آشنا کنیم؛ پس تا پایان محتوا همراه ما باشید. برای دانلود رایگان فونت سوفی با فرمت TTF و لینک مستقیم می توانید به انتهای همین پست مراجعه کنید.

کاربردهای تایپ‌فیس سوفی

نوع طراحی این نوع استایل قلم به صورتی است که در پروژه‌های زیادی می‌توان از آن استفاده نمود و این به خلاقیت طراح بستگی دارد. این نوع فونت فارسی برای تایپ‌ متون طولانی کاربردی ندارد از موارد استفاده از این نمونه فونت فارسی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • تیتر روزنامه، مجلات و غیره
  • تایپوگرافی
  • طراحی لوگو

ویژگی‌ها و مشخصات تایپ‌فیس سوفی (soofee)

بر اساس خط ثلث ساختار اصلی تایپ‌فیس سوفی ایجاد شده است. خط ثلث در ایران از مهم‌ترین شیوه‌های خوشنویسی اسلامی محسوب می‌شود که برای نوشتن عنوان سوره‌های قرآن کریم، کاشی‌کارها، کتیبه‌ها، سرلوحه‌ها و پشت جلد نویسی استفاده می‌شود. در قرن سوم هجری ابن‌مقله خط نسخ را طراحی و تولید نمود و طی قرن‌های بعدی تکامل آن توسط دیگران انجام شد.

دانلود آخرین نسخه فونت سوفی w_soofee با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

این نمونه فونت فارسی در عرصه‌ی تایپوگرافی و گرافیک زیباترین حالت حرکتی نوین ایجاد کرده است. بسیاری از طراحان خلاق گرافیک در طی این سال‌ها در ایران و کشورهای با پایه‌ی خط ایرانی سهم زیادی در گسترش خط ثلث داشته‌اند.

این نوع استایل قلم در 29 مهر 1396 به ثبت رسید. برای طراحان گرافیک یکی از پرکاربردترین فونت‌ها، تایپ‌فیس سوفی است که کاربرد فراوانی در طراحی لوگو و پوستر دارد. طراحی فونت soofee به صورتی است که در پروژه‌های متعددی می‌توان از آن استفاده نمود. از ویژگی‌های تایپ‌فیس سوفی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • بسته به خلاقیت در انواع پروژه‌ها می‌توان از آن استفاده نمود.
  • یک به دو ضخامت حرکت در تایپ‌فیس سوفی است.
  • برای کارهای تایپوگرافی استفاده می‌شود.
  • فونتی بسیار زیبا محسوب می‌شود.
  • بر اساس خط ثلث طراحی و تولید آن انجام شده است.

یکی از بی‌نظیرترین و بهترین تایپ‌فیس‌های سبک ثلث، فونت سوفی soofee است که در عرصه گرافیک و تایپوگرافی ایران تحولی نوین ایجاد کرده است. این نمونه استایل قلم فارسی به دلیل طراحی خاصی که دارد در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلفی مانند فرهنگی، هنری، پوسترهای تبلیغاتی، تایپوگرافی، مطبوعات و عناوین کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تایپ‌فیس فارسی حاصل در هم آمیختن خوشنویسی و خطاطی کهن با گرافیک امروزی بوده که می‌تواند به کاربر نظمی حیرت انگیز و زیبایی را القاء کند.

از نظر اعراب گذاری این نمونه تایپ‌فیس فارسی یکی از کامل‌ترین فونت‌ها محسوب می‌شود که میان حروف و علائم هماهنگی بسیار بالایی ایجاد شده است. به نحوی که همانند یک پازل حروف و علائم کنار هم قرار می‌گیرند.

طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی سوفی

طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی سوفی آقای آیدین وفاداری بوده که در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

آیدین وفاداری دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه معماری و هنری است که در سال 1359 در تهران متولد شد. وی در زمینه گرافیک از سال 81 فعالیت می‌کند و از سال 1385تاکنون در حوزه طراحی حروف حضور جدی داشته است.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده فونت فارسی

فونت‌ها در فایل فشرده ارائه می‌شوند تا حجم آن‌ها کاهش پیدا کند. از نرم افزار winRar می‌توانید، استفاده کنید تا فونت مورد نظر خود را از حالت فشرده خارج نمایید. برای صفحات وب از هر فونتی نمی‌توان استفاده نمود. برای جلوگیری از کند شدن سایت توصیه می‌شود در صفحات وب از یک فونت استفاده شود.

فونت سوقی

فونت فارسی سوفی الهام گرفته از خط ثلث و دخالت خطاطی کهن و گرافیک خوشنویسی ایرانی است. برای طراحی لوگو، تایپوگرافی، تیتر روزنامه‌ها، مجلات و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام فونت‌های که در سایت مریم سافت (MaryamSoft.com) ارائه می‌شوند به مرور زمان عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید آخرین نسخه فونت سوفی را به راحتی دانلود کنید.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت سوفی با حجم 2.3 مگابایت

قلم سوفی، یکی از جذاب ترین و زیباترین فونت های گرافیکی و نمایشی فارسی است که توسط جناب آقای آیدین وفاداری طراحی و در سایت مریم سافت برای فروش ارائه شده است. صوفی رایگان نیست و در دسته فونت های فروشی و پولی قرار دارد، اما نگران نباشید ما در وب سایت download-font.ir این فونت جذاب رو بصورت رایگان برای دانلود ارائه کرده ایم. جهت دانلود رایگان فونت سوفی با لینک مستقیم می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود فونت نمایشی سوفی – لینک مستقیم با حجم 2.3 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا