فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت سینما (cinema) با لینک مستقیم

برای طراحی‌های چاپ و گرافیکی یک فونت حرفه‌ای مناسب، استایل قلم فارسی سینما است. این نمونه استایل قلم جزو فونت‌های تایپوگرافی و طراحی به حساب می‌آید. در کارهای گرافیکی خود می‌توانید از این نمونه فونت زیبا استفاده کنید. در طراحی‌های بنر و تابلوها می‌توان از این نمونه تایپ‌فیس فارسی به دلیل وزن سنگینی که دارد، استفاده نمود. دانلود رایگان فونت سینما را از سایت ما  download-font.ir می‌توانید به راحتی انجام دهید. در این مقاله  قصد داریم شما عزیزان را قلم فارسی سینما آشنا کنیم. برای دانلود رایگان فونت سینما به انتهای این صفحه مراجعه کنید.

کاربردهای فونت سینما

طراحی فونت سینما به سبکی است که در هر مضمونی مانند معرفی محصول خاص، تبلیغات محیطی، لوگو تایپ، تایپوگرافی و غیره می‌توان از آن استفاده نمود. طرح‌های خلاقانه و زیبایی را می‌توانید با کمی خلاقیت با استفاده از این نمونه فونت فارسی در نرم‌افزارهای ایلوستریتور اجرا کنید.

فونت سینما برای اینشات در فتوشاپ، موبایل و افتر افکت در کامپیوتر و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه  مناسب است.  این نمونه فونت فارسی در یک وزن بولد وجود دارد و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

فرمت‌های فونت فارسی سینما

Woff،Otf،woff2  و Ttf فرمت‌های این نمونه فونت فارسی محسوب می‌شوند. برای استفاده از فونت سینما در گوشی و محیط ویندوز از فرمت Ttf  استفاده می‌شود. برای استفاده از فونت سینما در محیط وب از فرمت woff  استفاده می‌گردد.

در تمام برنامه‌های که امکان تایپ و نصب فونت در آن‌ها وجود دارد، می‌توان از تایپ‌فیس سینما استفاده کرد. بر روی موبایل و در برنامه‌های اینشات، پیکس آرت، متن نگار و غیره استفاده می‌شود.

فونت سینما یکی از تایپ‌فیس‌های کلاسیک است که برای نوشتن عنوان مطالب روی ویدیو و عکس استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از استایل قلم سینما

از مزیت‌های این نمونه فونت فارسی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • در هر طرحی قابل استفاده است و انعطاف پذیر بوده
  • بدون مشکل در نرم افزارها امکان تایپ‌ مستقیم آن وجود دارد.
  • در زمان محدود طراحی آسان لوگوتایپ وجود دارد.
  • بدون نیاز به لایسنس و فعال سازی فونت قابل استفاده است.
  • در تمامی نرم افزارها مانند اینشات و فتوشاپ استفاده می‌شود.

فونت فارسی سینما تایپ‌فیسی کلاسیک است که ظاهری گیرا و جذابی دارد. که در فیلم‌های ایرانی و مجلات در دهه‌های قبل و پیش از انقلاب استفاده می‌شده است. برای طراحی هر موضوعی می‌توانید از این نمونه تایپ‌فیس فارسی استفاده کنید.

این نمونه استایل قلم فارسی در عین سادگی به کارهای گرافیکی جلوه خاصی می‌بخشد و به صورت تایپ مستقیم بوده که در هر نرم‌افزاری به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود رایگان فونت فارسی سینما با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

این نوع فونت جذاب فارسی برای کارت ویزیت، طراحی بنرهای غیر چاپی و چاپی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی ضخیمی این نمونه فونت فارسی دارد و در عین خوانایی بالایی که دارد القا کننده حس نوستالژیک سینمای قدیم ایران است. برای طراحی سربرگ، تیتراژ، تیتر نویسی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش نصب فونت در ویندوز

برای نصب فونت در ویندوز ابتدا از فونت مورد نظر باید کپی بگیرید؛ سپس وارد Control Panel شوید و در بخش Fonts گزینه Paste  را انتخاب و روی آن کلیک راست کنید و از فونت مورد نظر در نرم‌ افزارها استفاده نمایید.

نحوه شکل گیری، طراحی و ساخت فونت سینما

در سال 87 برای صفحه آرایی و عنوان بندی‌های کتاب زرد مشکی علی پزشک طراح و سازنده فونت سینما تصمیم گرفت بین برخی از حروف پوسترهای قدیمی منطق مشترکی ایجاد کند و همین باعث شد فونت سینما طراحی و ساخته شود.

علی پزشک از دانشگاه پلی تکنیک تهران در رشته مهندسی سخت افزار فارغ التحصیل شد. وی عضو انجمن طراحان گرافیک ایران بوده و از فعالیت‌های اخیر آن می‌توان به راه‌اندازی کارگاه کاغذگری طهران، دفتر طرح پرگار، راه اندازی کارگاه سرامیک دست ساز و دیپلم افتخار سرو نقره‌ای 90 اشاره نمود.

سخن پایانی

فونت فارسی قلم جزو فونت‌های تایپوگرافی و طراحی به حساب می‌آید. در کارهای گرافیکی خود می‌توانید از این نمونه فونت زیبا استفاده کنید.تمام فونت‌های که در مجموعه مریم سافت (martyamsoft.com) ارائه می‌شوند به مرور زمان تمام نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید به راحتی دانلود فونت مورد نظر را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت سینما

سینما، یکی از فونت های پولی فارسی است که توسط جناب آقای علی پزشک طراحی شده است، این فونت در وب سایت maryamSoft.com برای فروش ارائه شده است. اما ما میخواهیم این فونت را بصورت رایگان ارائه کنیم تا شما از استفاده آن لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت سینما بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود فونت سینما – با لینک مستقیم حجم 5.3 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا