فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران شارپ (IRAN SHARP) با لینک مستقیم

طراحی و ساخت فونت ایران شارپ به گونه‌ای بوده که نزدیک به سبک تایپ‌فیس‌های مرسوم در ایران باشد. همه رسانه‌ها و مطبوعات ایرانی حدود نیم قرن است که از تایپ‌فیس‌های همچون زر، لوتوس، بدر، نازنین و میترا الهام گرفته شده است. در این پست از سایت دانلود فونت با این قلم جذال آشنا خواهید شد و می توانید نسبت به دانلود رایگان فونت ایران شارپ اقدام نمائید.

با گذشت زمان این نوع تایپ‌فیس‌ها توسط متولیان خط و زبان و طراحان فونت مورد بازسازی و اصلاح قرار گرفته‌اند؛ ولی همه این باز طراحی‌ها در حد اصلاحات فنی بوده که هیچ کدام باعث نشده‌اند فونت جدیدی خلق شود. بازسازی و بازطراحی تایپ‌فیس‌های بالا موجب تولید فونتی به نام ایران شارپ شده است.

اگر شما سال‌ها است که از تایپ‌فیس‌های بدر، لوتوس، میترا، نازنین و زر استفاده می‌کنید و در به کارگیری فونت‌های فارسی سخت‌گیر هستید برای ارتقاء سطح تایپوگرافی رسانه شما خانواده قلم IRAN SHAR بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند. در این پست از سایت https://download-font.ir ما قصد داریم شما عزیزان را با تایپ‌فیس فارسی ایران شارپ آشنا کنیم.

وزن‌های فونت فارسی ایران شارپ IRAN SHARP

مجموعه فونت ایران شارپ در دو وزن سیاه و سنگین و سه وزن بولد، معمولی و نازک وجود دارد. بین وزن‌های این نمونه تایپ‌فیس فارسی هماهنگی صد در صد وجود دارد. یعنی فونت حروف و پاراگراف با تغییر وزن از جای خود حرکت نمی‌کنند حتی به اندازه یک پیکسل و شما می‌توانید وزن استایل قلم را کم یا زیاد کنید بدون این که بابت جابجایی صفحه‌بندی خود هراسی داشته باشید.

چه چیزهای در نسخه دوم استایل قلم ایران شارپ جدید وجود دارد؟

بر اساس تحقیقات انجام شده بیشتر تایپ‌فیس‌های ایرانی معمولی طراحی آن‌ها بر اساس پایه دور یا منحنی انجام شده‌ است. با این که ایرانیان این نمونه فونت‌ها ( بر پایه دور ) را می‌پسندند؛ ولی سلیقه‌ها هم متفاوت است. برخی دوستداران فونت علاقه دارند، فونت کمی جدی‌تر و خشک‌تر باشد.

فونت ایران شارپ رایگان

ایده طراحی این نمونه فونت فارسی به سحر خوارزمی به عنوان پروژه دانشجویی سپرده شد که توانست نتیجه خوبی را کسب نماید. مسلم ابراهیمی که فونت‌های زیادی را طراحی و خلق نموده تصمیم به بازطراحی و بازسازی فونت‌های کرد که به دانشجویان در پروژه دانشجویی سپرده شده بود. نسخه جدید تایپ‌فیس ایران شارپ نتیجه بازسازی و باز طراحی این نوع فونت‌ها است.

در بازطراحی فونت ایران شارپ از اغراق‌های که در این نمونه تایپ‌فیس فارسی وجود دارد، کاسته شده است. برای کاهش شکسته در طول سطر و حالت ازدحام خطوط تیز سعی شده دندانه‌ها کوتاه تر و حروف صعودی بلندتر شوند که عوامل باعث شده‌اند دندانه‌های بلند با گوشه‌های تیز کم و الف‌های کوتاه که در این نوع فونت وجود دارند چشم را اذیت نکنند.

نسخه جدید فونت ایران شارپ، نسبت به تایپ‌فیس‌های قبلی خواناتر بوده و در عین حال اتو کشیده، جدی و رسمی است. عمل خواندن و دیدن حروف فونت IRAN SHARP در نسخه جدید به دلیل انبساط کلمات و حروف راحت‌تر است. در نسخه جدید ایران شارپ به طور قابل مشخصی کلمات بزرگتر دیده می‌شوند و این به جهت اندازه اندک حروف و تغییر تناسب در حروف تایپ‌فیس ایران شارپ است. علاوه بر خوانایی در نسخه جدید تایپ‌فیس ایران شارپ امکانات زیر به آن‌ افزوده شده است:

فاصله حروف حساب شده و به طور دقیق تنظیم شده است:

فاصله حساب شده حروف یکی از نکات مهمی است که باعث می‌شود خوانایی حروف فونت افزایش یابد. در نسخه جدید این نوع فونت فارسی چینش حروف کاملا بدون نقص است. روان خوانی یک متن ارتباط مستقیمی با تفکیک حروف با فضای خالی فاصله و یکپارچه بودن حروف در هر کلمه دارد. در فونت IRAN SHARP هیچ فاصله اضافی و به هم چسبندگی دیده نمی‌شود.

کاهش حجم نسخه‌های وب فونت:

در نسخه جدید وب فونت‌های، فونت ایران شارپ شما می‌توانید تایپ زبان‌های کم کاربرد خاورمیانه‌ای را حذف کنید. که این موجب شده حجم فونت تا 50 درصد کاهش پیدا کند. وب‌فونت‌های نسخه جدید کاملا از زبان انگلیسی، عربی و زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

اعراب گذاری دقیق‌تر:

عیوب اعراب گذاری که در نسخه قدیمی تایپ‌فیس ایران شارپ وجود دارد در نسخه جدید رفع شده است. برای تایپ متن‌های عربی این نمونه استایل قلم بهترین گزینه محسوب می‌شود و این به جهت سبک طراحی آن است که به تایپ‌فیس‌های عربی نزدیک هست.

استاندارد سازی علایم و اعداد:

در نسخه جدید تایپ‌فیس ایران شارپ برخی گلیف‌های لازم به آن افزوده شده است و مواردی مانند علایم ریاضی نزدیک به استاندارد فارسی هستند.

افزوده شدن فونت موبایل یا نسخه موبایل

به نسخه جدید فونت فارسی ایران شارپ یک تایپ‌فیس ویژه برای استفاده در تلفن‌های همراه افزوده شده است. سایز این فونت با سایز فونت دروید نسخ اندروید کاملا شبیه است که همانند آن فاصله سطر بسیار کم هست و حروف انگلیسی در آن وجود ندارد.

افزوده شدن نسخه ویژه چاپ و صفحه آرایی

اندازه حروف در نسخه جدید فونت ایران شارپ در مقایسه با نسخه قدیمی آن کوچکتر و به فونت‌هایی مانند نازنین، میترا و غیره شباهت دارند. در صفحه آرایی صفحات چاپی این نوع سایز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به نسخه پیشین تایپ‌فیس ایران شارپ فاصله سطرهای آن بیشتر است و نیازی به تنظیم در حالت خودکار پاراگراف نیست.

افزوده شدن نسخه وب فونت فاقد از حروف انگلیسی:

کاربرانی که تمایل دارند در کنار این نمونه تایپ‌فیس از فونت مکمل انگلیسی انتخابی خود استفاده کنند برای آن‌ها وب‌فونت‌های که حروف انگلیسی ندارند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

چه مواردی را با دانلود فونت فارسی ایران شارپ دریافت می‌کنید

با دانلود تایپ‌فیس فارسی IRAN SHARP می‌توانید، موارد زیر را دریافت کنید:

  • وب فونت: برای طراحی وب این نوع فونت دارای فرمت‌های woff، ttf، woff2 و svg است.
  • موبایل فونت: با توجه به سایز و فشردگی محیط موبایل تنظیم فونت‌های این دسته انجام شده است.
  • فونت مخصوص چاپ( صفحه آرایی مطبوعات): تنظیم اندازه این دسته فونت با تایپ‌فیس‌های قدیمی که در صفحه آرایی استفاده می‌شوند، مشابه است تا حروفچینی را طراحان مطبوعات با همان تنظیمات انجام دهند.

سخن پایانی

به طور خلاصه طراحی و ساخت فونت ایران شارپ به گونه‌ای بوده که نزدیک به سبک تایپ‌فیس‌های مرسوم در ایران بوده برای صنعت چاپ و مطبوعات فونت فارسی ایران شارپ بهترین انتخاب به حساب می‌آید. مجموعه فونت ایران شارپ در دو وزن سیاه و سنگین و سه وزن بولد، معمولی و نازک وجود دارد. بین وزن‌های این نمونه تایپ‌فیس فارسی هماهنگی صد در صد وجود دارد. تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایران (fontiran.com) ارائه می‌شوند به مرور زمان تمام عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت دانلود آخرین نسخه فونت را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت ایران شارپ

این فونت رایگان نبوده و یکی از فونت های عرضه شده در وب سایت فونت ایران است که برای استفاده از آن باید نسبت به خرید فونت ایران شارپ اقدام کنید. اما نگران نباشید ما در وب سایت download-font.ir این فونت زیبا را بصورت رایگان عرضه کرده ایم. برای دانلود رایگان فونت ایران شارپ کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان فونت ایران شارپ با لینک مستقیم – حجم 3.4 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا