فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت مربع (Morabba) با لینک مستقیم || فرمت TTF

نوعی فونت فارسی هندسی که الهام گرفته از خط کوفی بنایی بوده و ریشه در این خط دارد، فونت مربع است. با این که در لوگوتایپ‌های فارسی سال‌هاست که خط کوفی بنایی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ ولی جایگاه کم رنگی در فونت فارسی دارد. این نمونه استایل قلم فارسی برای عبارات کوتاه و کلمات طراحی شده است و برای موضوعات مدرن و تجاری مناسب بوده که از موارد استفاده از آن می‌توان به کاورهای شبکه‌های اجتماعی، بسته‌بندی، تبلیغات، اسلاید، طراحی ورد‌مارک اشاره نمود. در این قسمت از سایت دانلود فونت (download-font.ir) قصد داریم شما عزیزان را با فونت جذاب و دوست داشتنی مربع بیشتر آشنا کنیم. برای دانلود رایگان فونت مربع می توانید به انتهای این صفحه مراجعه کنید.

مشخصات و ویژگی‌های فونت مربع

نسبت فضای منفی به فضای مثبت در طراحی حروف تایپ‌فیس مربع رعایت شده و کروها با محیط دایره دقیقا هم راستا شده‌اند. در سبک‌ترین وزن و سنگین‌ترین وزن نسبت فضای مثبت به منفی به ترتیب 5 به 1 و 2 به 1 است.

طراحی فونت مربع بر اساس شبکه‌ای از شکل‌های دایره و مربع با سخت‌گیری و دقت زیادی انجام شده‌ است. بنابراین این نمونه استایل قلم فارسی فونتی هندسی تمام عیار است.

دانلود رایگان فونت مربع با فرمت TTF از سایت فونت ایران (fontiran.com)

مجموعه فونت مربع

خانواده فونت مربع 9 وزن دارد که شامل وزن‌های خیلی سنگین تا نازک ( Heavy تا UltraLight ) می‌شود. در طراحی این نوع فونت فارسی دقت فراوانی شده است تا حروف فارسی با انگلیسی در روند تغییر وزن با هم مطابق باشند. تنوع وزن این نوع فونت فارسی موجب شده برای ایجاد ( هایر‌آرکی) سلسه مراتب در متن امکانات زیادی را فراهم کند. در طراحی پوسترها و کاورها برای ایجاد یک تایپوگرافی جذاب هایرآکی مهمترین فاکتور است.

فونت متغیر

تکنولوژی جدیدی که در ساخت تایپ‌فیس استفاده می‌شود، فونت متغیر است که با استفاده از آن می‌توانید در قالب یک فونت همه استایل‌ها و وزن‌ها را داشته باشید. اگر در طراحی وب‌سایت فقط از یک فایل فونت استفاده شود، سرعت لود هر صفحه افزایش پیدا می‌کند و به سمت سرور فقط یک درخواست ارسال می‌شود.

  • Weight: ضخامت نوشته را تعیین می کند که 900 و 250 حداکثر و حداقل آن است.
  • Kashida: این نوع متغیر، کشیدگی در حروف اول و میانی ایجاد می‌کند. با این نوع متغیر می‌توانید به یک نسبت، کل کلمات یک سطح را عریض کنید. با کمک این نوع متغیر کشیده می‌توانید سطرها را خیلی سریع و راحت همتراز نمایید.

ترکیبات اختیاری فونت مربع

در استایل قلم فارسی مربع، ترکیبات از پیش طراحی شده برای اتصال‌های حروفی مانند ی و ر وجود دارد.

حروف جایگزین موجود در فونت مربع

تعدادی حروف جایگزین در نسخه تایپ‌فیس مربع وجود دارد که این حروف جایگزین در اپلیکیشن‌های موبایل و نرم افزارهای کامپیوتر استفاده می‌شوند.

اعداد فارسی و انگلیسی فونت مربع

به هر شکلی که بخواهید، اعداد در فونت مربع در دسترس هستند. در یک فایل فونت، اعداد هم عرض، انگلیسی فارسی شده، انگلیسی و فارسی در این نوع فونت فارسی قابل استفاده هستند.

جابجایی نقطه‌ها در فونت فارسی مربع

در فونت مربع بهترین جایگیری را نقطه‌های حروف به نسبت حرف بعد و قبل خود دارند.

کاربردهای فونت مربع

تایپ‌فیس مربع برای اسلایدهای اینستاگرام، طراحی کاورها و طراحی پوسترهای تجاری و هر موضوعی که امروزی و معاصر هستند، استفاده می‌شود. بسیاری از کسب و کارهای کوچک قادر به پرداخت هزینه یک لوگوتایپ اختصاصی را ندارند. در این مواقع از یک فونت هندسی مانند استایل قلم مربع به عنوان ورد مارک Wordmark استفاده می‌شود که این می‌تواند، انتخاب به صرفه و هوشمندانه‌ای باشد.

یکی از جدیدترین و بهترین فونت‌های نمایشی و درشت فارسی، تایپ‌فیس فارسی مربع است که برای متن‌های نمایشی و کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تایپ‌فیس مربع طراحی و ساخت آن بر اساس خط کوفی بنایی انجام شده که ساختاری هندسی دارد. با دیدن این نوع استایل قلم به یاد کاورهای تبلیغاتی و پوسترهای شبکه‌های اجتماعی می‌افتید.

طراح و سازنده فونت مربع

جناب آقای حسن منظوری طراح و سازنده فونت مربع است. این نوع فونت فارسی در بسته حرفه‌ای با 9 وزن متنوع به همراه وریبل، بسته نیمه حرفه‌ای با 9 وزن مختلف و بسته اقتصادی با 4 وزن مختلف وجود دارد. در همین جا از زحمات آقای منظوری تشکر می‌کنیم و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. تنها تفاوت نسخه حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در وریبل فونت است. با وریبل فونت می‌توان تغییرات زیادی روی حروف تایپ‌فیس ایجاد کرد. به عنوان نمونه شکل نقطه‌ها را می‌توان تغییر داد، ضخامت حروف را می‌توان زیاد و کم کرد، حروف را می‌توان کشیده کرد.

ویژگی‌ها و مزیت‌های تایپ‌فیس فارسی مربع

از مشخصات و ویژگی‌های فونت مربع می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • دارای ترکیبات حروف جایگزین متنوع است.
  • دارای علائم و حروف زبان‌های فارسی و عربی است.
  • از زبان انگلیسی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • دارای اعداد کاملا فارسی است.
  • در برنامه‌های گرافیکی مانند Photoshop امکان استفاده و تایپ مستقیم فارسی وجود دارد.
  • دارای نسخه مخصوص صفحات وب سایت با فرمت woff است.
  • با متن‌های فارسی نوشته‌های لاتین سازگاری دارد.
  • طراحی اختصاصی اعداد انگلیسی و حروف
  • داشتن قابلیت وریبل فونت
  • دارای وزن‌های مختلف از نازک تا کلفت

اگر به دنبال فونتی جذاب و خاص هستید، فونت مربع انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود به ویژه اگر توی کار تبلیغات، کار چاپ و یا طراح هستید.

در بسته فونت مربع می‌توانید موارد زیر را دریافت نمایید:

  • وریبل فونت: فونت‌های متغیر، تغییر وزن کشیده و دارای دو محور
  • فونت‌های اصلی: دارای 9 وزن با فرمت ttf و Otf
  • وب فونت: برای استفاده در وب‌سایت دارای فرمت‌های woff و woff2 است.
  • راهنما: راهنمای استفاده از وریبل فونت، منو اسپیس کردن اعداد، استفاده از حروف جایگزین و راهنمای فارسی کردن اعداد انگلیسی

در سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی فونت مربع قابلیت استفاده دارد. شباهت فرمی فونت Roboto باعث شده مکمل فونت مربع باشد.

فونت فارسی مربع، یکی از بهترین فونت های خوانا و بولد فارسی است که دارای اعداد فارسی کاملا اختصاصی می باشد

فونت مربع از خط کوفی بنایی الهام گرفته است و نوعی فونت هندسی به حساب می‌آید. از موارد استفاده از آن می‌توان به کاورهای شبکه‌های اجتماعی، بسته‌بندی، تبلیغات، اسلاید، طراحی ورد‌مارک اشاره نمود. تمام فونت‌های که در سایت fontiran.com ارائه می‌شوند به مرور زمان تکمیل و عیوب‌ آن‌ها رفع شده است.

دانلود رایگان فونت مربع نسخه حرفه ای 9 وزنه با لینک مستقیم

مربع یکی از بهترین و بی نظیر فونت های نمایشی فارسی است که بصورت کاملا حرفه ای طراحی شده است. اما این فونت حرفه ای رایگان نیست و برای استفاده از قلم مربع باید آن را از سایت فونت ایران تهیه کنید که قیمتش از 198 هزار تومان تا 298 هزار تومان می باشد. اگه میخوای ازش رایگان استفاده کنی پس باید بهت بگم که ما بصورت کاملا رایگان این فونت رو ارائه کردیم تا شما بازدید کننده عزیز بتوانید از استفاده اون لذت ببرید. برای دانلود فونت مربع نسخه حرفه ای بصورت رایگان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت مربع نسخه حرفه ای – حجم 2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا