فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت آوینی (aviny)

تایپ‌فیس آوینی نوشته شده با قلمی پر تحرک و روان است این نمونه استایل قلم، فونتی دست‌نویس فانتزی محسوب می‌شود. در اجرای نرم افزاری حروف این نوع استایل قلم سعی شده شکستگی در حروف وجود نداشته باشد و شکل حروف نرم باشد تا فونتی زیبا ایجاد شود که این موجب شده به اثر گرافیکی شما به راحتی حس سرزندگی و نشاط منتقل شود. امکان استفاده از ترکیبات چندگانه جایگزین و شکل حروف (alternative) در این نمونه تایپ‌فیس فارسی وجود دارد. دانلود رایگان فونت آوینی را می‌توانید از سایت دانلود فونت ( download-font.ir) به راحتی انجام دهید. در این پست قصد داریم شما را با مشخصات تایپ‌فیس فارسی Aviny آشنا کنیم.

طراح و سازنده استایل قلم فارسی آوینی

قاسم نجاری طراح و سازنده قلم آوینی است. وی این نوع تایپ‌فیس را برای انجام کارهای گرافیکی خانه طراحان انقلاب اسلامی که فرهنگ شهادت را مروج می‌دهد، طراحی و ساخته است. به همین دلیل سید مرتضی آوینی (شهیدان اهل قلم) را روی نام این نمونه فونت فارسی گذاشته‌اند.

کاربردهای تایپ‌فیس فارسی Aviny

از موارد کاربرد فونت آوینی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در برنامه‌های صدا و سیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در جلد کتاب استفاده می‌شود.
  • در تبلیغات سایت فروشگاهی کاربرد دارد.
  • در عکس نوشته از تایپ‌فیس فارسی آوینی استفاده می‌شود.
  • فونت آوینی دارای 800 گلیف ترکیبی است.

قلم آوینی در سبک فانتزی و رمانتیک طراحی شده و یکی از زیباترین تایپ‌فیس‌های دست نویس است. فونتی پر نشاط و زیبا محسوب می‌شود؛ چون در طراحی آن سعی شده حروف کاملا نرم باشد و شکل حروف فاقد از هر گونه شکستگی باشد. تایپ‌فیس آوینی دارای شش سبک مختلف است که در کارهای جذاب و گرافیکی کاربرد دارد. در محیط وب و نرم‌افزار استفاده از این نمونه فونت فارسی توصیه نمی‌شود. طراحی‌های گرافیکی و تایپوگرافی بهترین کاربرد فونت فارسی آوینی محسوب می‌شوند.

در چند سال اخیر تایپ‌فیس‌های فارسی از پرطرفدارترین فونت آوینی محسوب می‌شود. استفاده در گرافیک تبلیغاتی هدف طراحی قلم آوینی است؛ ولی از این نمونه استایل قلم فارسی در طراحی صفحات وب، ساخت شبکه‌های اجتماعی و ساخت محتوای گرافیکی به مرور زمان استفاده شد. در تایپ ترکیبات جایگزین در نسخه قدیمی فونت آوینی مشکلاتی وجود دارد که موجب تغییر املای برخی از کلمات شده است. در طراحی وب استفاده از این نمونه تایپ‌‌‌فیس فارسی منطقی نیست و این به جهت حجم بالا و ترکیبات بسیار زیاد آن است.

وب فونت آوینی

وب فونت فاقد ترکیبات جایگزین و با حجم کمتر در نسخه جدید تایپ‌فیس فارسی آوینی وجود دارد. اگر در محیط وب از حروف جایگزین استفاده شود، می‌تواند مشکل ساز باشد و حجم را افزایش دهد به همین دلیل حروف جایگزین در وب فونت آوینی حذف شده تا حجم کاهش پیدا کند.

حل مشکل تایپ کلمات همزه دار در فونت فارسی آوینی

در این نمونه فونت فارسی برای نوشتن برخی از کلمات مانند سئوال و سئو مشکلاتی ایجاد می‌شود که در نسخه جدید این مشکل با تغییر قواعد تایپ رفع شده است.

مزیت‌ها و ویژگی‌های فونت فارسی آوینی

از ویژگی‌ها و مزیت‌های تایپ‌فیس فارسی آوینی به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • به صورت مستقیم در نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده می‌شود.
  • برای استفاده از فونت با سبک‌های مختلف دارای راهنمای فارسی است.
  • برای کاربردهای مختلف دارای لایسنس‌های گوناگون است.
  • برای کارهای گرافیکی مناسب هست.
  • کاملا استاندارد بوده
  • از طراحی فوق العاده جذاب و زیبایی برخوردار است.
  • دارای شش سبک مختلف هست.

یکی از جذاب‌ترین فونت‌های دست‌نویس تایپ‌فیس آوینی است که از قلمی روان، پرتحرک و پرنشاط برخوردار است. این نمونه استایل قلم فارسی سبک فانتزی دارد. طراحی حروف در این نمونه فونت فارسی به صورت آهسته و کاملا نرم است هیچ گونه شکستگی در حروف این نمونه استایل قلم فارسی وجود ندارد. برای تیتر نویسی، متن‌های کوتاه، متن‌های گرافیکی و غیره از این نمونه قلم فارسی استفاده می‌شود.

کلمات جایگزین در تایپ‌فیس فارسی آوینی

برای این که حروف را بتوانید در شکل‌های متنوع و زیبایی تایپ کنید از ترکیبات متنوع حروف در این نمونه استایل قلم فارسی استفاده شده است. استفاده از این نمونه استایل قلم در طرح‌های گرافیکی موجب شده شما بتوانید به طرح خود جذابیت خارق العاده‌ای را تقدیم کنید و از این فونت دوست داشتنی، دلنشین و زیبا لذت ببرید. فونت دست نویس آوینی در فرمت‌های زیر ارائه می‌شوند:

  • نسخه مخصوص وب: برای استفاده از تایپ‌فیس آوینی در صفحات وب از فرمت‌های Woff و Woff2 استفاده شده است.
  • نسخه مخصوص کامپیوتر: برای استفاده از تایپ‌فیس آوینی در نرم‌افزارهای گرافیکی و کامپیوتر دارای فرمت‌های TTF و OTF است.

در این جا به این نکته توجه کنید که برای متن‌های طولانی به ویژه وب سایت استفاده از هر تایپ‌فیسی توصیه نمی‌شود. این نمونه استایل قلم مناسبی برای عنوان‌ها، تیترها و متن‌های گرافیکی، متن‌های کوتاه و بلند است.

چگونگی نصب فونت آوینی در ویندوز 7 به بالا

ابتدا دانلود فونت آوینی را باید انجام دهید و در صورتی که فایل فونت فشرده است باید از حالت فشرده آن را خارج نمایید. سپس روی آن کلیک راست کنید. روی گزینه install بزنید؛ سپس وارد برنامه گرافیکی مانند فتوشاپ شوید. اگر فونت بالا نیامد باید کامپیوتر را روشن و خاموش کنید. این نوع فونت فارسی با فرمت‌های woff، svg، otf، eotو ttfارائه می‌شود و در مرورگرهایی مانند فایر فاکس، اوپرا، سافاری، گوگل کروم و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

به طور خلاصه فونت فارسی آوینی، تایپ‌فیسی دست نویس، فانتزی و رمانتیک محسوب می‌شود و برای برنامه‌های صدا و سیما، جلد کتاب، تبلیغات سایت فروشگاهی و عکس نوشته کاربرد دارد. تمام فونت‌های که در مجموعه fontiran.com ارائه می‌شوند تمام نقص‌های آن‌ها به مرور زمان رفع و تکمیل شده‌اند، شما می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت آوینی را با اطمینان کامل انجام دهید.

دانلود رایگان فونت آوینی نسخه 3.0 با لینک مستقیم

فونت شهید آوینی یکی از جذاب ترین و فانتزی ترین فونت های پولی فارسی است که برای داشتن یان فونت باید آن را از سایت fontiran.com خریداری نمائید. اما نگران نباشید ما بصورت رایگان پک کامل فونت آوینی را خدمت شما ارائه می کنیم، تا از استفاده این فونت لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت فانتزی آوینی می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت شهید آوینی – لینک مستقیم با حجم 1.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا