فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی آهنگ حرفه ای 10 وزن

نسخه بازسازی شده و تکمیل شده فونت فرهنگ، باعث ایجاد فونت آهنگ شد. پایه و اساس این نوع استایل قلم الهام گرفته از خوشنویسی نسخ و ثلث است. پایه اصلی تایپ‌فیس آهنگ، فونت آهنگ شارپ است که با کاهش کنتراست و تخت کردن آهنگ اصلی، آهنگ شارپ ایجاد شده است. در این قسمت از سایت download-font.ir ما قصد داریم به بررسی تایپ‌فیس آهنگ بپردازیم. شما می‌توانید دانلود رایگان فونت آهنگ (ahang) را از مجموعه ما انجام دهید.

آهنگ خطاطی

در طراحی تایپ‌فیس‌های متن حروفی مانند ” ک” و ” ر” همیشه دردسرساز بوده‌اند. اندازه این دو حرف در طراحی فونت‌های فارسی کوچک شده‌اند. در این نمونه تایپ‌فیس فارسی حرف “ک” و “ر” سرکش و پاشنه بلند هستند که این موجب شده در فونت فارسی آهنگ حس و حال خطاطی ایجاد شود.

تفاوت فونت آهنگ و آهنگ شارپ

تایپ‌فیس آهنگ قدرتمند و با صلابت دیده می‌شود و این به جهت دندانه‌های تخت آن است؛ ولی در فونت آهنگ شارپ انتهای حروف و دندانه‌ها تیز شده‌اند و همین باعث شده ظرافت هنری و اصالت خطاطی در این نمونه فونت نمود پیدا کند.

تفاوت تایپ‌فیس آهنگ و آهنگ شارپ در وزن‌های پایین‌تر بسیار کم بوده و بیشتر جنبه کاربردی دارد. وجود کنتراست متفاوت در این دو استایل قلم باعث شده، شما بتوانید با توجه به شرایط نمایشگر دیجیتال و نوع چاپ و کاغذ بتوانید نسخه ظریف‌تر (آهنگ شارپ) و نسخه سیاه‌تر(آهنگ) را انتخاب کنید.

ترکیبات اختیاری Discretionary Ligatures تایپ‌فیس آهنگ

تعدادی ترکیبات در تایپ‌فیس آهنگ وجود دارد که موجب شده فونت، زیبایی بیشتری پیدا کند. لازم است این ترکیبات اختیاری را به صورت دستی فعال کنید. نظر ما این است که این ترکیبات در متن ریز باعث کاهش خوانایی می‌شود و حروف در حالت خطی و اتصال ساده راحت‌تر خوانده می‌شوند.

طره‌های تزئینی

به حروف ا، ل، لا، ص، ط و ک می‌توانید خوشنویسی ثلث و نسخ را با طره‌های تزئینی مرسوم که در Stylistic set وجود دارد بیفزایید و فعال سازی کنید.

حروف جایگزین تایپ‌فیس آهنگ

اکثر حروفی که به عنوان جایگزین انتخابی علاقه دارید در فونت استفاده کنید مانند ے معکوس، مدل نستعلیق و ﮧ ﮩ حروف زبان اردو هستند. استایل قلم آهنگ دارای این حروف اردو است به همین دلیل در کیبورد فارسی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حروفی مانند ع و م به شکل‌های مختلفی نوشته می‌شوند و شما می‌توانید به فونت آهنگ به عنوان جایگزین حروف اصلی آن‌ها را بیفزایید.

چینش دقیق دندانه‌ها و نقطه‌ها

از حروف پر جمعیت خط فارسی می‌توان به ش‍ ‍ش س‍ ‍س‍ ی‍ ‍ی‍ ن‍ ‍ن ث‍ ‍ث‍ پ‍ ‍پ‍ ت‍ ‍ت‍ ب‍ ‍ب‍ اشاره نمود که شکل آن‌ها کاملا شبیه به هم هستند. برای تشخیص آن‌ها چشم به نقطه‌ها و فواصل توجه می‌کند. در تایپ‌فیس آهنگ با توجه به حروف بعد و قبل خود به شکلی هر دندانه شکل گرفته تا در شکل کلمات زیبایی و نظم ایجاد شود.

فونت رسمی و اداری آهنگ

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که در دستگاه‌های اولیه چاپ به دلیل محدودیت‌های حروفچینی جای نقطه‌ها به راست تمایل دارند که در تایپ‌فیس‌های دیجیتال این رسم باقی مانده است. در استایل قلم آهنگ در جای درست خود نقطه‌ها قرار گرفته‌اند و زیر حرف مربوط به آن قرار گرفته‌اند. در این نمونه فونت فارسی در محل ایده‌آل به صورت برنامه‌ریزی شده نقطه‌ها قرار گرفته‌اند، بدون این که برای حل مشکلات برخورد فضای خالی بیش از حد ایجاد شود یا این که عرض حروف افزایش یابد.

فونت متغیر (وریبل فونت)

در ساخت فونت از تکنولوژی جدیدی به نام وریبل فونت استفاده می‌شود که باعث شده شما بتوانید در قالب یک فایل فونت وزن‌ها و استایل‌ها را در اختیار داشته باشید. میزان تخت بودن و تیز بودن دندانه‌ها و کنتراست ضخامت را می‌توانید به کمک فونت متغیر کنترل کنید و از ضخامت‌های مابین وزن‌های ده گانه هم می‌توانید، استفاده کنید.

Weight، این نمونه متغیر ضخامت (وزن) نوشته شده را تعیین می‌کند که 900 حداکثر و 100 حداقل آن است که به ترتیب معادل وزن Thinو Black است. Sharp، این نمونه متغیر انتهای کاسه حروف و دندانه‌ها را تیز می‌کند مقدار این متغیر را می‌توانید بین 0 تا 100 تعیین کنید. خوشبختانه در محیط وب همه قابلیت‌های وریبل تایپ‌فیس فارسی را مرورگرها پشتیبانی می‌کنند. مگر این که کاربر مرورگر خود را بیشتر از سه سال آپدیت نکرده باشد که در این مورد هم جای نگرانی وجود ندارد و با استفاده از تایپ‌فیس‌های استاتیک می‌توان پشتیبان ایجاد کرد.

مزیت‌ها و ویژگی‌های استایل قلم فارسی آهنگ

فونت فارسی آهنگ ahang همان نسخه بازسازی شده و تکمیل شده تایپ‌فیس آهنگ است. این نمونه استایل قلم فارسی طراحی آن به وسیله سبک خوشنویسی نسخ و ثلث است. این نمونه فونت فارسی در سبک‌ها و نسخه‌های مختلفی وجود دارد از مزیت‌ها و ویژگی‌های این نوع فونت زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چینش دقیق دندانه‌ها و نقطه‌ها
  • طراحی اصولی و استاندارد
  • اعداد کاملا جذاب و فارسی
  • دارای وریبل فونت
  • دارای نسخه مخصوص صفحات وب
  • دارای پک اقتصادی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای
  • دارای بیش از ده وزن متعدد

طراح و خلق کننده استایل قلم فارسی آهنگ

آقای مسلم ابراهیمی طراح و سازنده تایپ‌فیس آهنگ است وی فونت‌های دست‌نویس، ایران یکان و ایران سنس را طراحی و ساخته است. از همین جا لازم است از زحمات این مرد بزرگ تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

سخن پایانی

فونت فارسی آهنگ همان نسخه بازسازی شده تایپ‌فیس فارسی فرهنگ است که از خوشنویسی خط ثلث و نسخ الهام گرفته است. تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایران (fontiran.com) ما ارائه می‌شوند به مرور زمان تکمیل و تمام نقص‌های آن‌ها رفع شده و شما می‌توانید با اطمینان کامل دانلود آخرین نسخه فونت آهنگ را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت آهنگ نسخه حرفه ای 10 وزن با لینک مستقیم {آپدیت جدید}

فونت اهنگ یکی از بهترین و خواناترین فونت های فارسی است که به دلیل حرفه ای و استاندارد بودن این فونت، کاربردهای بسیاری دارد، توجه داشته باشید که قلم آهنگ رایگان نیست و یکی از فونت های فروشی سایت فونت ایران می باشد. اما نگران نباشید شما هم اکنون می توانید آخرین نسخه فونت آهنگ را بصورت رایگان و با لینک مستقیم از سایت ما دانلود نمائید. برای دانلود فونت فرهنگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فونت آهنگ حرفه ای با لینک مستقیم – نسخه 1.0 – حجم 2. مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا