فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی فرهنگ (farhang)

یکی از بی نظیرترین و بهترین فونت‌های اداری و رسمی، فونت فرهنگ است بر اساس فونت‌های نسخ که در مطبوعات ایران رایج هستند این نوع فونت فارسی طراحی شده است. در دوران پهلوی، حسین عبدالله زاده حقیقی تایپ فیس‌هایی مانند تیتر، نازنین و زر را طراحی نمود. این فونت‌ها اگر چه برای ماشین‌های چاپ دوران تکنولوژی‌های اولیه هستند؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی و ظهور کامپیوترها این نوع فونت‌ها هنوز هم استفاده می‌شوند. هم اکنون دانلود رایگان فونت فرهنگ را از سایت ما تجربه کنید.

برای زنده نگاه داشتن این نوع فونت‌های فارسی قدیمی، امروزه فونت‌های جدیدی مانند فونت فرهنگ ایجاد شده‌اند. سایت فونت ایران ضمن این که فونت فارسی فرهنگ را با پشتیبانی و آپدیت عرضه می‌کند به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این نوع فونت فارسی هم پرداخته است.

مزیت‌ها و ویژگی‌های فونت Farhang

فونت‌های خلق شده توسط حسین عبدالله زاده شامل تیتر، زر و نازنین می‌شوند که از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به شکستگی‌های محدود، برش‌های گرد و منحنی‌های زیاد اشاره نمود در فونت فارسی فرهنگ تمام این ویژگی‌ها حفظ شده است. تنوع وزن در فونت‌های قدیمی وجود ندارد و معمولا دارای دو یا سه وزن هستند که در همین وزن‌های محدود  فرم حروف به هم مرتبط نیستند. ساختار و اسکلت مشترک در همه این وزن‌ها وجود دارد که تناسبات حروف با افزایش تدریجی وزن تغییر پیدا نمی‌کند.

از ویژگی‌ها و مزیت‌های فونت فارسی فرهنگ می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • در قبال فونتی جذاب و حرفه‌ای قیمت مناسبی دارد.
  • با فرهنگ ایرانی سازگاری بسیاری دارد.
  • از زبان‌های انگلیسی، کردی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • حاوی اعداد فارسی
  • در نسخه حرفه‌ای وریبل فونت وجود دارد.
  • جهت سازگاری با قدرت خرید مشتری دارای پک‌های مختلف با وزن‌های گوناگون است.
  • برای صفحات وب سایت دارای نسخه مخصوص بوده است.
  • نسخه اصلی و شارپ آن هر کدام 9 وزن دارند.

تنوع وزن‌ها در فونت فارسی فرهنگ

این مدل فونت فارسی 9 وزن کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد که این وزن‌ها در دو نقطه (گرد و پیوسته و نقطه‌های معمولی) هستند. وزن‌های تایپس فیس فرهنگ شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • Black
  • ExtraBold
  • Bold
  • Demibold
  • Medium
  • Light
  • ExtraLight
  • Thin
  • Regular

چینش دقیق دندانه‌ها و نقطه‌ها

در دستگاه‌های اولیه چاپ محدودیت‌های حروفچینی وجود دارد و همین باعث شده جای نقطه‌ها به سمت راست تمایل داشته باشند و در فونت‌های دیجیتال این رسم باقی مانده؛ ولی در فونت فرهنگ نقطه‌ها زیر حرف مربوطه در جای درست خود قرار گرفته‌اند.

از حروف پر جمعیت خط فارسی می‌توان به س‍ ‍س‍ ش‍ ‍ش ن‍ ‍ن‍  ب‍ ‍ب‍ ت‍ ‍ت‍ پ‍ ‍پ‍ ث‍ ‍ث‍  اشاره کرد که با تشخیص نقطه‌ها، چشم‌ آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد.

در فونت فارسی Farhang جای نقطه را هر دندانه با توجه به حروف بعد و قبل خود تعیین کرده تا در شکل کلمات زیبایی و نظم ایجاد شود.

در فونت فرهنگ به صورت برنامه ریزی شده نقطه‌ها در محل ایده‌آل قرار گرفته‌اند بدون این که فضای خالی بیش از حد یا عرض حروف زیادتری ایجاد شود.

وریبل فونت فرهنگ

Variable Font به شما امکان می‌دهد که در قالب یک فایل فونت همه‌ی وزن‌ها را داشته باشید. برای ساخت وب‌سایت‌های جدید  فونت متغیر Variable Font بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای افزایش سرعت لود وب‌سایت برای همه وزن‌ها از یک فایل فونت باید استفاده نمود.

  • متغیر sharp: این نوع متغیر باعث کاهش انحنای حروف و گردی حروف می‌شود. این متغیر موجب زاویه دار شدن لبه گرد حروف می‌گردد.
  • متغیر serif: این متغیر در خوشنویسی نسخ زائدهای تزئینی مرسوم را به بعضی حروف اضافه می‌کند.
  • متغیر Kashidah: این نمونه متغیر کشیدگی عرضی در کلمات ایجاد می‌نماید.

فارسی کردن راحت اعداد در فونت فرهنگ

در نسخه جدید فونت Farhang در یک فایل همه حالت‌های اعداد را می‌توانید، استفاده کنید برای جایگزینی اعداد از فیچرهای اپن‌تاپ استفاده می‌شود. اگر بخواهید اعداد انگلیسی فارسی را در هر قسمتی از وب‌سایت اسپیس کنید باید کد css مربوطه را وارد نمایید.

فونت فرهنگ هماهنگ با حروف لاتین

از فونت آزاد Muli در فونت فرهنگ استفاده شده و همراه با کاهش و افزایش وزن سایز حروف تغییر پیدا نمی‌کند. در فونت‌های نسخ ایرانی سبک‌های رایجی که وجود دارد در طراحی فونت فرهنگ رعایت و حفظ شده‌اند از این رو می‌توانید با فونت‌های رز، نازنین و تیتر آن را مقایسه کنید.

حروف جایگزین فونت فرهنگ

حروف زبان اردو اکثر حروفی هستند که به عنوان جایگزین انتخابی در فونت استفاده می‌شوند ( مانند ے معکوس و ﮧ ﮩ مدل نستعلیق ( حروف زبان اردو در فونت Farhang وجود دارند و شما در کیبورد فارسی به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید در هر محیطی به راحتی و طبق راهنما می‌توانید این حروف جایگزین را استفاده نمایید.

قوانین و مقررات خرید فونت فرهنگ Farhang

مسلم ابراهیمی طراح و مالک فونت فارسی فرهنگ است؛ لذا این نوع فونت نرم افزار مالکیتی به حساب می‌آید. حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و تکثیر این نوع فونت را بعد از خرید آن ندارید و تمام دوست داران فونت با خرید آن می‌توانند از دسکتاپ خود استفاده کنند، یعنی امکان نصب آن در کامپیوترهای شخصی وجود دارد و برای تهیه نسخه پشتیان امکان کپی رایت آن مجاز است.

یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک ) در پروژه‌های وب سایت یا نرم افزاری باید خریداری شود.

یک لایسنس حقوقی به نام مجموعه برای استفاده از این نوع فونت فارسی باید خریداری گردد.

هنگامی که در قالب‌های فروشی از این فونت استفاده شود یک لایسنس ویژه به نام قالب باید خریداری شود.

یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از این فونت در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ هلدینگ باید خریداری شود.

خرید فونت فرهنگ

هر کاربر به صورت شخصی باید اقدام به خرید فونت فرهنگ کند. تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایران (fontiran.com) عرضه می‌شوند به مرور تکمیل و عیوب آن‌ها رفع شده است و دانلود آخرین نسخه تکمیل شده که نقص‌های آن رفع شده را تنها شخص خریدار می‌تواند، انجام دهد. اگر مشتریان شما به ویژه برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت کپی رایت ملزم هستند، شما ناگزیر هستید یک لایسنس برای استفاده از فونت صادر کنید و این لایسنس برای فونت خریداری شده باید توسط شخص خریدار ایجاد شود.

دانلود رایگان فونت فرهنگ با لینک مستقیم

فونت فارسی فرهنگ یک فونت پولی است که باید از سایت فونت ایران آن را بخرید، اما نگران نباشید هم اکنون می توانید از سایت ما بصورت رایگان این فونت را دانلود و از استفاده فونت فرهنگ لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت فرهنگ می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت فرهنگ با لینک مستقیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا