فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ارشد (Arshad) با لینک مستقیم

برای طراحی بنرهای گوناگون و پوستر در میان بهترین و پرطرفدارترین انواع مختلف فونت‌های فارسی، فونت ارشد در بین دوستداران فونت جایگاه رو به رشدی داشته است. برای طراحی ایده‌های مختلف تایپ‌فیس‌های محبوب به دلیل فضا‌سازی گسترده و جلوه‌های هنری خاصی که دارند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فونت Arshad دارای طراحی خلاقانه است و با این که وزن‌های متعددی ندارد؛ ولی توانسته نیازهای طراحان گرافیک را به خوبی تامین کند. در این قسمت از سایت download-font.ir  قصد شما عزیزان را بیشتر با فونت ارشد آشنا کنیم. جهت دانلود رایگان فونت ارشد با لینک مستقیم می توانید به انتهای همین پست مراجعه کنید.

نحوه شکل گیری فونت ارشد (Arshad)

برای طراحی نشان نوشتاری و پوستر به بهانه استفاده در یک طرح گرافیکی شخصی از سال 1395 طراحی فونت Arshad آغاز شد.

برای استفاده فرمی در کار دیزاین و طراحی، تایپ‌فیسی از قرار گرفتن گروهی از حروف ضخیم شکل گرفت. طراحی و ساخت توسط حامد حکیمی با همکاری مهتاب ذاکری، زهرا ابراهیم‌زاده و مسعود جزنی در استودیو مشق انجام شد.

برای استفاده از جایگزین‌های فرمی دیگر گلیف‌ها باید کلیدهای Alt+H و Alt+Space در حین استفاده از قلم ارشد زده شوند.

اگر به نوشته‌های فونت ارشد نگاهی کوتاه داشته باشید، متوجه می‌شوید که گوشه‌های سخت و تیز و ترکیبی از خطوط ضخیم در حروف دیده می‌شود که برای حفظ سیالیت قلم در برخی نقاط انحناهایی ملایم وجود دارد. برای ایجاد هندسه‌ی عمیق‌تر قلم و نظم بیشتر علاوه بر نظم عمودی و افقی در برخی حروف هم‌راستایی مورب هم دیده می‌شود.

در این نوع فونت فارسی نقطه‌ها جایگاه برجسته‌ای ندارند و در تایپ به شکل نامحسوس و کوچکی در راستای یکدست‌سازی متن قرار گرفته اند.

برای افزایش استحکام ساختار فونت زوائد تعدادی از حروف حذف و برجسته‌شدن دندانه‌ها انجام شده است.

دانلود فونت ارشد

تایپ‌فیس ارشد، نماد همزیستی مدرنیته و سنت

با این که فونت ارشد دارای ویژگی‌های خلاقانه است؛ ولی نمودهایی از طراحی سنتی خطوط عربی و ایرانی هم می‌توان در آن مشاهده نمود.  این فونت فارسی هندسی از خطوط قدیمی و هنری بهره برده است با این حال تصویری مدرن و امروزی در نوشتار ایجاد می‌کند و توانسته با مخاطبان نسل جدید ارتباط خوبی برقرار کند.

هم نشینی حروف در نوشتار حاصل از فونت Arshad یادآور خطوطی است که در آثار دهه‌های پیشین استفاده شده و می‌تواند در بیننده حس کلاسیک و نوستالژی ایجاد کند.

ویژگی‌های فونت ارشد

  • برای زبان فارسی، فونت کاملی به حساب می‌آید؛ چون دارای تمام اعداد فارسی و حروف است.
  • جزو گروه فونت‌های هندسی است.
  • برای طراحی عنوان کتاب و لوگو واقعا مناسب است.
  • در طراحی حروف امکان جایگزینی فرم‌های مختلف وجود دارد.
  • فونتی بین دوران سنتی و مدرن است به همین دلیل نیاز هر دو گروه را تامین کرده است.
  • در طراحی‌های گرافیکی به جهت زوایای تیزی که دارد جلوه‌ی خاصی به پروژه می‌دهد.
  • توپر، خشن و ضخیم است.
  • خوانایی آن تا حدودی مناسب بوده
  • در حروف کنار انحناهای بزرگ از گوشه‌ها و زاویه‌های تیز استفاده شده است.
  • به حاشیه رفتن جزئیات
  • برای افزایش قدرت فضا سازی دارای کشیدگی افقی است.
  • جهت حرکات حروف، تغییر و تنظیم انجام شده است.
  • بدنه اصلی حرف‌ها برجسته شده‌اند.

کاربردهای فونت ارشد

این نمونه فونت فارسی چون دارای یک وزن سنگین است برای نوشتن کتاب، متن‌های طولانی، نامه، اطلاعیه و غیره مناسب نیست و بهتر است در طراحی‌های فضا‌ساز و کم حجم استفاده شود.

برای طراحی مناسب است. برای طراحی لوگو، طراحی اسم، تایپوگرافی و غیره استفاده می‌گردد.

حروف این نوع فونت فارسی به دلیل طراحی درشتی که داشته‌اند در تیتر و به صورت عنوان استفاده می‌شود. کاربران در طراحی‌های گرافیکی به صورت تیتر‌‌وار از این نوع فونت ایرانی به دلیل طراحی ضخیم و شکسته‌‌ای که دارد، استفاده می‌کنند.

این نوع تایپ‌فیس ظاهری خشن دارد و همین باعث شده برای لحظاتی چشم مخاطب به آن معطوف شود و این به جهت زوایای تیز و شکستگی‌های آن است. هنگامی که به این نوع فونت فارسی نگاه می‌کنید یاد فیلم‌های دهه 50 که اسم فیلم با فونت‌های شبیه به فونت ارشد نوشته شده است، می‌افتید. اگر با دقت زیادی به این نوع تایپ‌فیس فارسی نگاه کنید یاد حروف برگردان‌های دهه 70 می‌افتید که دست دانش‌آموزان بوده‌اند.

آقای حامد حکیمی در سال 1395 این نوع فونت را با همکاری چند تن از هنرمندان دیگر طراحی و تولید نمود و در همین جا لازم است از زحمات این عزیزان تشکر کنیم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت داشته باشیم.

قوانین و مقررات مربوط به خرید فونت ارشد

مجموعه ما ( download-font.ir) در خصوص فونت‌های خریداری شده و دانلود شده هیچ گونه مسئولیتی ندارد و فقط معرف فونت است تمام مسئولیت‌ها به عهده طراح فونت است. برای این حجم فونت ارشد کاهش یابد این نوع فونت فارسی به صورت فایل فشرده عرضه می‌شود. با استفاده از نرم افزار winrar می‌توانید فایل‌های فشرده را باز کنید. این فونت به صورت رایگان عرضه نمی شود و برای استفاده از فونت ارشد باید به خرید آن اقدام کنید.

سعی کنید همیشه از یک فونت برای سایت خود استفاده کنید؛ چون به کاربردن چند فونت در سایت می‌تواند، باعث کاهش سرعت سایت شود. تمام فونت‌های عرضه شده در سایت maryamSoft به مرور زمان عیوب‌ها آن رفع شده و تکمیل شده اند. برای حمایت از ما می‌توانید سایت ما را به دوستان خود معرفی نمایید.

دانلود رایگان فونت ارشد نسخه تک وزن با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

دانلود رایگان فونت ارشد با لینک مستقیم

ارشد، یکی از جذاب ترین فونت های گرافیکی و نمایشی فارسی است که می تواند در طرح های مختلفی کاربرد داشته باشد. این قلم بسیار جذاب و دوست داشتنی است اما رایگان نیست و برای استفاده از اون بایستی بصورت قانونی از سایت مریم سافت خریداری نمائید. ولی دوست داری فونت ارشد رو بصورت رایگان داشته باشی؟ ما در این پست بصورت کاملا رایگان این فونت رو ارائه کرده ایم. برای دانلود فونت ارشد می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فونت ارشد با لینک مستقیم ( حجم 2.3 مگابایت )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا