فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دبستان (dabestan) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس دبستان همان طور که از نام آن مشخص است برای دانش‌آموزان پایه دبستان استفاده می‌شود. این نوع استایل قلم فارسی برای پایه‌های اول تا ششم کاربرد دارد و در دو نسخه سوادآموز و پیشرفته ارائه می‌گردد. نسخه سوادآموز آن برای دانش‌آموزانی استفاده می‌شود که تاکنون هیچ پیش زمینه ابتدایی نوشتاری نداشته‌اند. دانش آموزانی که با نوشتار آشنایی ابتدایی دارند برای آن‌ها باید از نسخه پیشرفته  استفاده نمود. ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با فونت دبستان آشنا کنیم، برای دانلود رایگان فونت دبستان می توانید به انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

ویژگی‌های استایل قلم دبستان

برای دست‌خط کودکان تایپ‌فیس دبستان می‌تواند، الگوی فوق العاده مناسبی باشد و آموزگاران با کمک آن می‌توانند خط نوشتاری کودکان را بهبود بخشند تا دانش‌آموزان خط‌خوشی داشته باشند. این نمونه فونت فارسی، تایپ‌فیس جامع و کاملی است که دارای علائم عربی، فارسی و اعداد بوده و در دروسی مانند ادبیات، ریاضیات، قرآن کریم و غیره استفاده می‌شود.

از این نوع قلم در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌شود و این به جهت ویژگی‌ها و امتیازات آن است از خصوصیات این نوع فونت فارسی به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • وجود برش‌های نرم و عدم استفاده از زوایای تند
  • برای خوانایی بیشتر قلم دارای مفصل‌های کم و فاق‌های باز است.
  • اتصالات حروف و وضوح کرسی
  • جهت مداد را حین نوشتن به راحتی می‌توان تشخیص داد.
  • دارای ضخامت کم و کنتراست
  • از حرکت دست تبعیت می‌کند و با فرم مدادی قابلیت اجرا دارد.

کودکان 7 تا 12 ساله همان دانش‌ آموزان پایه اول تا ششم را شامل می‌شوند که برای آموزش این دانش‌ آموزان باید تایپ‌فیسی ارائه شود تا آموزش آن‌ها توسط آموزگاران به راحتی انجام شود و بتوانند خواندن نوشته‌ها را به خوبی انجام دهند و آن‌ها را یاد بگیرند از این رو برای آن‌ها قلم دبستان می‌تواند، انتخاب مناسبی محسوب شود.

فونت دبستان رایگان - dabestan

این نوع قلم فارسی برای تقلید الگوی مناسبی بوده و به خوش‌خط شدن دانش‌ آموزان کمک می‌کند. این نوع استایل قلم موجب بهبود کیفیت و سرعت یادگیری می‌شود و کاملا برای حرکت گذاری‌ها، علائم، اعداد و حروف کاملا کاربردی بوده و برای تمام دروس ابتدایی مانند قرآن، ریاضی و فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای پایه‌ی اول و دوم دبستان از نسخه سواد آموز و در پایه دوم تا ششم از نسخه پیشرفته این نوع قلم دست‌نویس فارسی استفاده می‌شود. بولد، سمی‌بولد و رگولار از سه وزن هر پایه هستند. از شاخصه‌های اصلی این نوع تایپ‌فیس فارسی می‌توان به صمیمیت، مهربانی، کارایی، سادگی، تقلید‌پذیری و خوانایی اشاره نمود.

تفاوت‌های نسخه سوادآموز و پیشرفته تایپ‌فیس دبستان

برای بررسی نسخه سوادآموز و پیشرفته به صورت مجزا ویژگی‌های ساختاری آن‌ها را بررسی نموده‌ایم. از مشخصه‌های نسخه سوادآموز می‌توان به ایستاده و عمودی، چشم‌های باز، اتصالات افقی و خط کرسی، ترکیبی از خطوط نسخ و دست‌نویس، زاویه‌ها و جهت‌های محدود و شکل‌های تکرار شونده اشاره نمود.

لمیده به راست، چشم‌های پر، اتصالات شیب دار و خط کرسی، ترکیبی از نستعلیق و ترکیبی از خطوط دست نویس، افزایش سیالیت و حرکت و تنوع بیشتر شکل‌ها از مشخصه‌های نسخه پیشرفته فونت دبستان هستند.

طراح و سازنده تایپ‌فیس dabestan

طراحان فونت دبستان رضا بختیاری فرد و امید امامیان است که به منظور خوش‌خط شدن دانش‌آموزان، بهبود کیفیت و سرعت یادگیری این نوع تایپ‌فیس را طراحی و خلق نموده‌اند. ساختار این نوع فونت فارسی به گونه‌ای طراحی شده که از نظر حرکت‌گذاری‌ها، علائم، اعداد و حروف برای کلیه دروس مانند قرآن، ریاضی، فارسی و غیره مناسب می‌باشد. از ویژگی‌های فرمی تایپ‌فیس دبستان موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • پرهیز از ایجاد زاویه‌های تند
  • برش‌های نرم
  • مفصل‌های کم و فاق‌های باز
  • اتصالات حروف و پیوستگی در هم‌نشینی
  • جهت حرکت مداد، اتصالات و کرسی قابلیت تشخیص سریع و درست آن وجود دارد.
  • کنتراست ضخامت کم
  • تبعیت از فرم‌های مدادی و حرکت دست

نیاز جدی نوآموزان زبان و الفبای فارسی به فونتی روان و خوانا باعث شد قلم دبستان طراحی و خلق شود. برای متون آموزشی مختلف قلمی بسیار مناسب به حساب می‌آید و به افزایش یادگیری دانش‌‌آموزان کمک می‌کند؛ چون ساختار روانی دارد. برای نوشتارهای طولانی از نسخه‌های بولد ( برجسته) استفاده می‌شود. کاربرد چندانی برای طراحی اسم، لوگو، بنر و غیره ندارد.

دانلود رایگان فونت فارسی دبستان با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

برای کودکان 9 تا 12 سال از نسخه پیشرفته فونت دبستان استفاده می‌شود؛ ولی برای کودکان 7 و 8 سال از نسخه سواد‌آموز این نوع فونت زیبا استفاده می‌شود. بولد، سمی‌بولد و رگولار سه وزنی هستند که در هر یک از پایه‌های این نوع استایل قلم دیده می‌شوند. در مجموعه قلم دبستان جایگاه و تمایز حروف به خوبی مشخص شده است تا در ابتدای یادگیری خواندن و نوشتن کودکان بتوانند کلمات را حرف به حرف بخوانند. این نمونه فونت باعث شده با نوشته‌ها کودکان بتوانند ارتباط گیری بهتری داشته باشند.

مزیت‌های تایپ‌فیس دبستان

از مزایای استایل قلم دبستان می‌توان به کمک یار معلمین، مناسب برای نوآموزان، مناسب برای تمامی دروس، شامل تمامی حروف عربی، فارسی و اعداد، دارای دو نسخه پیشرفته و سواد آموزی، مناسب برای دوره ابتدایی، زیبا و ساده بودن اشاره نمود.

در فونت دبستان از ساختار خط نسخ به خوبی استفاده شده و این به جهت خوانایی مناسب و کارایی زیاد آن است. سرعت خواندن این نوع تایپ‌فیس فارسی به دلیل این که دارای ویژگی‌های هندسی پیچیده بوده، افزایش یافته است.

فواصل کافی در بین کاراکترهای فونت دبستان و وجود فضاهای باز باعث شده خوانایی آن افزایش پیدا کند. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که پهنای خطوط در وزن‌های ضخیم این نمونه تایپ‌فیس به حدی نیست که موجب خوانایی نامناسب نوشته‌ها و چسبندگی بیش از حد کاراکترها شود.

تکنیک‌های خلاقانه برای استفاده از تایپ‌فیس قلم

با این که استایل قلم دبستان برای طراحی‌های تکی و برجسته مناسب نیست؛ ولی با تکنیک‌های خلاقانه می‌توان از آن استفاده نمود. قلم دبستان با این که فونت هنری جدیدی نیست؛ ولی خاص است. امکان شاخ و برگ‌دهی و نقش زنی  به کاراکترهای این نوع فونت فارسی وجود دارد و این به جهت چهارچوب باثبات و مشخص آن است.

طراحان گرافیک که تبحر لازم در طراحی‌های مینیاتوری و ظریف دارند با تلفیق هنر خود و تایپ‌فیس دبستان می‌توانند به خوبی جلوه‌های چشم‌نوازی را خلق کنند.

سخن پایانی

فونت دبستان برای بهبود خط نوشتاری کودکان پایه دبستان که شامل سن 7 تا 12 سالگی می‌شوند، استفاده می‌شود و در دو نسخه سوادآموز و پیشرفته وجود دارد. تمام فونت‌های ارائه شده در سایت مریم سافت (MaryamSoft.com) کاملا بروز رسانی شده‌اند و تمام عیوب آن‌ها به مرور زمان نقص شده است.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دبستان

دبستان، یکی از فونت های زیبا و کودکانه است که کاربرد های بسیاری در حوزه های مختلف بخصوص کودکان و نوجوانان دارد. این فونت رایگان نیست و برای استفاده از اون باید پول پرداخت کنید. اما نگران نباشید، ما بصورت رایگان این فونت را ارائه میکنیم تا شما از استفاده آن لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت دبستان روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دبستان با لینک مستقیم – حجم 6.7 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا