فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت تلسک (tlesk) با لینک مستقیم

همان طور که همه شما می‌دانید بر اساس نیاز تیم‌های هنری و مجموعه‌ها بسیاری از تایپ‌فیس‌ها طراحی و خلق شده‌اند. استایل‌قلم تلسک هم طبق سفارش مرکز نشر موسیقی تلسک خلق شد. یکی از محبوب‌ترین فونت‌های فارسی که برای نوشتن متن‌های مختلف استفاده می‌شود فونت w_Tlesk است؛ چون در ساختار انعطاف بالایی دارد و از وزن‌های متعددی برخوردار هست. برای طراحی بنر، طراحی نشان تجاری، لوگو، اسم، پوستر و دیگر طراحی‌های هنری و مذهبی کارایی مناسبی دارد. در این قسمت از سایت download-Font.ir  قصد داریم شما عزیزان را با فونت تلسک آشنا کنیم. دانلود آخرین نسخه  فونت تلسک را می‌توانید از طریق مجموعه ما انجام دهید.

نحوه طراحی و شکل گیری فونت تلسک

در سال 1396 مدیر نشر موسیقی تلسک ( ارژنگ آقاجری ) برای این که به صورت اختصاصی هویت دیواری آلبوم‌های موسیقی خود را خلق کند به یک استودیوی هنری، سفارشی را داد. امیر مهدی مصلحی طراح قلم تلسک است که برای دیزاین بر اساس منطق ساده گرایی فعالیت می‌کرد، تصمیم گرفت برای عناوین آلبوم‌ها قلمی را طراحی کند و پروژه خود را آغاز نماید. برای وی کار رسیدن به ایده‌ی متناسب با هدف کار راحتی نبود تا این که با گوش دادن اولین آلبوم نشر Tlesk توانست با الهام گرفتن از آن این فونت زیبا را طراحی و خلق کند.

مجموعه تایپ‌فیس تلسک؛ تداعی کننده نخل‌های جنوب

طاق‌های ضربی بغداد نخستین موسیقی نشر تلسک بود. زخمه‌های قانون در این موسیقی همانند درخشش آب فرات در گرمای جنوب است که باعث شد برای قلم تلسک فرم هنرمندانه‌ای شکل بگیرد. در واقع این فرم باعث شده فونت تلسک ویژگی‌های اصیل و سنتی پیدا کند و تداعی‌گر سرزمین‌های جنوب باشد. از طرفی موسیقی‌های نشر تلسک به جهت این که معاصر هستند، موجب شده‌ در قلم خلق شده خصوصیات مدرن وجود داشته باشد. فونت Tlesk تلفیقی از مدرنیته و سنت است.

الهام گیری تایپ‌فیس تلسک از خط رقعه

اگر به کاراکترها و حروف تایپ‌فیس تلسک نگاهی گذرا داشته باشید، متوجه خواهید شد که از خط رقعه الهام گیری شده است. در نوشتارهای گوناگون جهان عرب یکی از خطوط مرسوم رقعه است که خوانندگان زیادی با آن آشنایی دارند. این نمونه قلم فارسی از جغرافیا و فرهنگ دیار جنوب به حدی اثرپذیری داشته که در حروف مختلف مانند حرف س می‌توان شکست‌های تنه‌ی نخل را مشاهده نمود.

فونت تلسک؛ فونت رسمی و اداری از مریم سافت

پیوستگی‌های منجسم و تقطیع‌های متعدد در کاراکترها موجب شده این نوع فونت ساختارمند و مستحکم خلق شود.

ویژگی‌های تایپ‌فیس تلسک در نوشتار و ساختار

استایل قلم تلسک جزو تایپ‌فیس‌های زیبا و خوانا محسوب می‌شود که با مخاطب به سرعت ارتباط برقرار می‌کند. ساختار این نوع فونت فارسی منظم، بسیار روان و مستحکم است و تلاش می‌کند بدون جلب توجه مخاطب پیام متن را منتقل کند. از ویژگی‌های دیگر استایل قلم تلسک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تناسب دلنشین در میان حروف
  • در عین وجود برخی گوشه‌های تیز انحناهای متعادل و نرمش وجود دارد.
  • در ساختار کاراکترها ایجاد فواصل یکدست
  • تمرکز بر جزئیات حروف نظیر دانه‌ها

وزن‌های مختلف مجموعه استایل قلم تلسک

در ابتدای کار به شیوه نمایشی و در وزن سیاه نسخه‌ی اولیه‌‌ی تایپ‌فیس تلسک خلق شد و در اختیار عموم کاربران و دوستدارن فونت قرار گرفت. برای نوشتن عناوین، طراحی این نوع فونت انجام شد. سپس وزن‌های مناسب متن کتاب بر حسب ضرورت به خانواده فونت تلسک افزوده شد و در فرم‌ها تفاوت‌های قابل توجهی ایجاد شد.

در حال حاضر این نمونه فونت فارسی در چهار وزن سیاه برای کاربردهای نمایشی و در چهار وزن خاکستری برای متن وجود دارد. این وزن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • w_Tlesk Black وزن سیاه
  • w_Tlesk Extra Bold وزن سیاه
  • w_Tlesk Bold وزن سیاه
  • w_Tlesk Semi Bold وزن سیاه
  • w_Tlesk Medium وزن خاکستری
  • w_Tlesk وزن خاکستری
  • w_Tlesk Light وزن خاکستری

نکات کلیدی و مهم در رابطه با استفاده از تایپ‌فیس Tlesk

فایل فونت تلسک به صورت فشرده ارائه می‌شود تا وزن آن کاهش پیدا کند. از نرم افزار Winrar برای بازکردن فایل‌های فشرده می‌توانید، استفاده کنید. در سایت خود فقط باید از یک نوع فونت استفاده نمایید؛ چون استفاده از چند فایل باعث می‌شود، سرعت سایت شما پایین بیاید.

دانلود فونت تلسک

سخن پایانی

این نوع فونت، تایپ‌فیسی مستحکم و ساختارمند بوده و این به دلیل تقطیع‌های متعدد و پیوستگی‌های منجسم است.

ساختار این نوع فونت فارسی منظم، بسیار روان و مستحکم است و تلاش می‌کند بدون جلب توجه مخاطب پیام متن را منتقل کند. تناسب دلنشین در میان حروف،  در عین وجود برخی گوشه‌های تیز انحناهای متعادل و نرمش وجود دارد، در ساختار کاراکترها ایجاد فواصل یکدست و تمرکز بر جزئیات حروف نظیر دانه‌ها از ویژگی‌های این نوع تایپ‌فیس محسوب می‌شوند.

مجموعه ما download-Font.ir در مورد فونت‌های دانلود شده هیچ مسئولیتی ندارد و تمام مسئولیت‌ها به عهده طراح فونت است. برای حمایت ما می‌توانید، سایت ما را به دیگران معرفی کنید. قبل از این که اقدام به دانلود رایگان فونت تلسک نمایید باید به قوانینی که در رابطه با استفاده تایپ‌فیس وجود دارد، توجه کنید.

دانلود رایگان فونت تلسک

فونت فارسی تلسک یکی از استانداردترین فونت های فارسی است که برای استفاده در چاپ، مطبوعات، متون بلند و … استفاده شود، این فونت در وزن های مختلف ارائه شده است و مهمتر از همه رایگان نیست و باید با پرداخت پول این فونت را دریافت کنید. اما نگران نباشید ما توی سایت download-font.ir بصورت کاملا رایگان فونت تلسک رو ارائه کردیم تا شما از استفاده آن لذت ببرید:

دانلود فونت تلسک با لینک مستقیم – حجم 4.1 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا