فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دفتر (daftar) با لینک مستقیم

استایل قلم دفتر به وسیله حروف قدیمی که بازسازی شده‌‌اند، طراحی و ساخته شده است. استودیو دفتر حروفی را از روی نمونه‌های چاپی قدیمی بازسازی و تبدیل به فونت کرده است. این نمونه قلم فارسی دارای عدم تناسبات عمدی، بی نظمی در اتصال حروف و کمی خوردگی است تا حس نوستالژیک و حس و حال کهنه ایجاد شود. این حروف اگر چه در زمان خود برای اعلان‌های رسمی استفاده می‌شده است؛ ولی امروزه یک تایپ‌فیس نمایشی به حساب می‌آید و بیشتر برای آثار گرافیکی با حال و هوای نوستالژیک (قدیمی) استفاده می‌شود. در این قسمت از سایت دانلود فونت فارسی (DOWNLOAD-FONT.IR) قصد داریم شما عزیزان را با استایل قلم دفتر آشنا کنیم. دانلود رایگان فونت دفتر را می‌توانید از سایت ما به راحتی انجام دهید.

تایپ‌فیس دفتر؛ حروف تازه‌ی کهنه!

هنرمندان، طراحان صحنه، مطبوعات، ناشران، وب‌سایت، طراحان فضای مجازی، طراحان گرافیک و همه کسانی که از فونت‌های فارسی استفاده می‌کنند برای ایجاد فضاهای نوستالژیک با حال و هوای قدیمی با کمبود حروف مواجه هستند. به همین دلیل با بازسازی و درستکاری حروف نمونه‌های چاپی قدیمی فونت دفتر طراحی و ساخته شد.

فونت دفتر؛ یک قرن سابقه!

قدمت استایل قلم دفتر به حدود یک قرن پیش بر می‌گردد و شامل حروف کتاب‌ها، آگهی‌ها و روزنامه‌های است که به روش چاپ سربی منتشر شده‌اند.  اوایل دوران پهلوی اوج استفاده از این حروف بوده و هویت طراح احتمالی آن نامشخص هست.

فونت دفتر؛ حفظ هویت و اصالت!

در طی بازسازی حروف نمونه‌های چاپی قدیمی که با گذر زمان در ریخت حروف تغییر شکل دفرماسیون به وجود می‌آید، وفادار بوده‌ایم. اتصالات و شکل حروف تناسب دقیقی با هم ندارند، اندازه و تناسب حروف همسان به یکدیگر شبیه نیستند و برخی حروف بر روی خط کرسی به صورت صحیح قرار ندارند.

تلاش کرده‌ایم بافت‌ها و خوردگی‌هایی که در سطح حروف و محیط وجود دارند، حفظ شوند. همچنین در نسخه نهایی تنهای حروف، کاراکترهای اول، آخر و وسط هر کدام بافت و شکل مخصوص خود را دارند به عنوان مثال این طور نیست که تنها با اضافه کردن یک نقطه خانواده حروف ص و ض ساخته شوند.

دانلود رایگان فونت دفتر با لینک مستقیم

فونت دفتر؛ ریز و درشت/ بزرگ و کوچک!

استایل قلم دفتر با کمک اضافه کردن امکانات جدید، با کمک اصلاحات، پایبندی به منابع اصلی و حفظ اصالت تصویری توانسته در طراحی هنری، کتاب‌آرایی، مطبوعاتی، طراحی تبلیغاتی، فضای مجازی، طراحی وب، طراحی گرافیک و غیره نیازهای گوناگون شما را برآورده کند.

فونت دفتر اگر چه در اندازه‌های بزرگ بیشترین کاربرد را دارد؛ ولی این نوع تایپ‌فیس فارسی در اندازه‌های ریز تا درشت وجود دارد و همچنان وقار، خوانایی، خاص بودن و زیبایی خود را حفظ کرده است.

فونت دفتر؛ حروف جایگزین / ترکیبات اختیاری Discretionary Ligatures

تعدادی ترکیب پیش بینی شده برای استایل قلم دفتر، وجود دارد که باعث شده در حروف و کلمات شکل‌های زیبا، جدید و متفاوتی ایجاد شود. به صورت دستی شما می‌توانید این ترکیبات اختیاری را فعال و استفاده کنید.

هم خانواده انگلیسی برای استایل قلم دفتر

فونت انگلیسی انتخاب شده برای این که با تایپ‌فیس دفتر همنشین شود پس از ایجاد تغییراتی در ترکیب و بافت و ایجاد خوردگی باعث شده به خانواده‌ی فارسی خود بیشترین شباهت را پیدا کند تا شخصیت و جنس حروف در متون دوزبانه یکدست و متناسب دیده شوند.

علائم و اشکال کمک Symbols فونت دفتر

در جدول حروف، فونت دفتر علائمی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در فرآیند تایپ‌کردن می‌توانید جذابیت طراحی را افزایش دهید. از پنجره دستی این علائم را به صورت   Glyphs  می‌توانید به نوشته‌ها بیفزایید.

طراح و سازنده فونت دفتر

بازسازی، اصلاح و اجرا فونت دفتر زیر نظر مجید کاشانی در استودیو دفتر در سال 1396 انجام شد. برای طراحی و ساخت تایپ‌فیس دفتر تعدادی حروف و ترکیبات آن توسط تعداد زیادی آگهی‌های قدیمی، مجله، کتاب و روزنامه استخراج شد.

عرضه این نوع فونت فارسی برای اولین بار در سایت اهدای عضو ایرانیان برای مدتی محدود انجام شد و تمام عواید مالی آن برای درمان بیمارانی که به پیوند عضو نیازمند بوده‌اند، صرف شد. سپس بعد از سه سال در وب‌سایت فونتیران در آبان 1400 عرضه شد. در این پروژه همکاران استودیو دفتر شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • همکاران: معراج قنبری و ملیکا حسینی
  • مدیر هنری: مجید کاشانی
  • با قدردانی از همراهی: محمدرضا عبدالعلی و دامون خانجانزاده
  • سپاس ویژه از: انجمن اهدای عضو ایرانیان، مسلم ابراهیمی و امیر مصباحی

سخن پایانی

با بازسازی حروف چاپی نمونه‌های قدیمی فونت دفتر طراحی و ساخته شد. استایل قلم دفتر با کمک اضافه کردن امکانات جدید، با کمک اصلاحات، پایبندی به منابع اصلی و حفظ اصالت تصویری توانسته در طراحی هنری، کتاب‌آرایی، مطبوعاتی، طراحی تبلیغاتی، فضای مجازی، طراحی وب، طراحی گرافیک و غیره نیازهای گوناگون شما را برآورده کند.

تمام فونت‌های که در سایت فونت ایران ارائه می‌شوند به مرور زمان نقص‌های آن‌ها رفع و بروز سانی شده‌اند و شما می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت دفتر را با اطمینان انجام دهید.

دانلود رایگان فونت دفتر

دوست عزیز این فونت رایگان نیست، و برای داشتن اون باید مبلغ 148 تومن هزینه کنید و از سایت fontiran.com تهیه نمائید. اما دوست دارید این فونت رو بصورت رایگان داشته باشید؟ فونت دفتر را ما بصورت رایگان برای دانلود ارائه کردیم تا شما از استفاده فونت دفتر لذت ببرید. برای دانلود فونت دفتر می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت دفتر با لینک مستقیم – حجم 1.4 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا