فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت خوشنویسی ثلث (wm_sols) از مجموعه مریم سافت با لینک مستقیم

یکی از تایپ‌فیس‌های بسیار زیبا که در بین طراحان فارسی زبان کاربرد فراوانی دارد، استایل قلم ثلث است. این نمونه فونت فارسی ایرانی دارای طراحی و سبک خاصی هست. طراحی و ساخت این نوع استایل قلم فارسی بر اساس فونت ثلث نرم‌افزاری میرعماد بوده است. دانلود رایگان فونت ثلث را می‌توانید از مجموعه ما (download-font.ir) به راحتی انجام دهید. فونت خوشنویسی و خطاطی ثلث ارائه شده توسط مجموعه مریم سافت یکی از زیبا ترین فونت های خطاطی است که توسط برنامه قلم برتر می توانید از آن استفاده کنید.

ویژگی‌ها و مشخصات استایل قلم فارسی ثلث

از خصوصیات قلم ثلث می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوایر نسبتا کم عمق و باز
  • الف‌های کشیده و بلند
  • کلمات در این نمونه استایل قلم گاهی تو در تو و سوار بر یکدیگر و گاهی مجزا است.
  • در آثار گرافیکی، طراحی بنر و کاور استفاده می‌شود.
  • در طراحی‌های خاص و زیبا کاربرد دارد.
  • دارای تمام ورژن‌های مختلف فونت ثلث
  • در تمامی نرم‌افزارها قابلیت استفاده دارد.
  • طراحی آن کیفیت بالایی دارد.
  • متناسب با فونت دارای اعداد فارسی است.

بهترین فونت خوشنویسی و خطاطی فارسی قابل نصب بر روی کامپیوتر و نرم افزار فتوشاپ

طراحی و ساخت تایپ‌فیس ثلث الهام گرفته از فونت ثلث نرم‌افزار میر‌عماد است که با تایپ‌فیس ثلث‌های قبل تفاوت دارد. قابلیت کشیدگی اکثر حروف تفاوت ویژه نسخه جدید استایل قلم ثلث است. با زدن کلید SHIFT+J می‌توان کشیدگی حروف را اجرا نمود. این نمونه فونت فارسی در مایکروسافت آفیس و نرم‌افزارهای تایپ‌ ( WORDPAD و NOTEPAD) به خوبی اجرا می‌شود؛ ولی در نرم‌افزارهای گرافیکی مانند ایندیزاین، کرل، فتوشاپ و غیره اجرا نمی‌شود و عمل نمی‌کند.

نسخه جدید فونت ثلث

برای متن‌های فارسی و عربی نسخه جدید تایپ‌فیس ثلث، فونتی فوق العاده استاندارد محسوب می‌شود. طراحان زبان فارسی و عربی از فونت ثلث استفاده می‌کنند و این به جهت حروف مشترکی است که در این دو زبان وجود دارد. این نوع تایپ‌فیس به متون عربی نزدیک است به همین دلیل در طرح‌های مذهبی و سرآغاز مقالات برای تایپ بسم الله الرحمن الرحیم استفاده می‌شود.

امکان کشیدگی حروف در نوشته‌ها تفاوت ویژه نسخه جدید استایل قلم ثلث با نسخه قدیمی آن است. شما با زدن کلید Shift + J می‌توانید حروف را به صورت کشیده تایپ کنید. امکان ایجاد کشیدگی در حروف این فونت در نرم‌افزارهای Wordpad و مایکروسافت آفیس به خوبی اجرا می‌شود؛ ولی در نرم‌افزارهای ایندیزاین، کرل، فتوشاپ و غیره اجرا نخواهد شد و عمل نمی‌کند. برای این که از کشیدگی حروف فونت ثلث در نرم افزار گرافیکی فتوشاپ بتوانید، استفاده کنید باید در نرم‌افزار ورد متن تایپ شده را تبدیل به فایل پی‌دی‌اف کنید؛ سپس آن را به محیط گرافیکی فتوشاپ و غیره منتقل نمایید.

کاربردهای فونت فارسی ثلث

از موارد کاربرد تایپ‌فیس فارسی ثلث می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • برای پشت جلد نویسی و نوشتن عنوان سوره‌های قرآن کریم استفاده می‌شود.
  • سر لوحه ها
  • کاشی کارها و کتیبه ها
  • طراحی موشن و گرافیک
  • طراحی پوستر و کارت ویزیت
  • نشر رومیزی
  • عناوین تلویزیون و سینما
  • صفحه آرایی

آموزش نصب فونت

برای نصب فونت در ویندوز 7 از دو روش می‌توانید، استفاده کنید. در روش اول برای نصب فونت کافی است دو بار روی فایل فونت مورد نظر کلیک کنید به طوری که ظاهر فونت دیده شود. در مرحله بعد باید گزینه Install (بالای پنجره باز شده) بزنید یا این گزینه Install را از طریق کلیک راست کردن روی فایل فونت انتخاب کنید.

فونت خوشنویسی ثلث

روش دوم به این صورت است که باید ابتدا کپی فونت‌های مورد نظر را انجام دهید برای این منظور می‌توانید کلیک راست کنید و گزینه copy را انتخاب نمایید یا این که Ctrl+c را بزنید. در مرحله بعد برای ذخیره فونت‌های کپی شده باید به Control Panel بروید و روی Font کلیک نمایید. (یا این که روی دکمه Ctrl+v بزنید یا راست کلیک نمایید و گزینه Paste را انتخاب کنید.) در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که از روش دوم زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید چند فونت را روی سیستم خود نصب نمایید؛ چون استفاده از روش اول برای نصب چند فونت می‌تواند، زمان گیر باشد.

سخن پایانی

به طور خلاصه یکی از تایپ‌فیس‌های بسیار زیبا که در بین طراحان فارسی زبان کاربرد فراوانی دارد، استایل قلم ثلث است. این نمونه فونت فارسی ایرانی دارای طراحی و سبک خاصی هست. برای پشت جلد نویسی و نوشتن عنوان سوره‌های قرآن کریم،سر لوحه ها، کاشی کارها و کتیبه ها، طراحی موشن و گرافیک، طراحی پوستر و کارت ویزیت، نشر رومیزی، عناوین تلویزیون و سینما و صفحه آرایی موارد کاربرد فونت ثلث محسوب می‌شوند.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت خطاطی ثلث با لینک مستقیم

قلم خطاطی ثلث مجموعه مریم سافت، رایگان نبوده و شما برای استفاده از این فونت تک وزن بایستی آن را بصورت قانونی و پرداخت هزینه از سایت maryamSoft.com خریداری کنید. آیا دوست دارید قلم ثلث را بصورت رایگان دانلود کنید؟ ما در این پست فونت ثلث را بصورت کاملا رایگان و با فرمت TTF ارائه کرده ایم. برای دانلود فونت ثلث (بهترین قلم خوشنویسی) بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود فونت خوشنویسی ثلث با لینک مستقیم | حجم 1.9 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا