فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ریحان (reyhan) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس ریحان جزو فونت‌های خوشنویسی و خوش نگاری دسته‌بندی می‌شود به طوری که با استفاده از این نمونه استایل قلم فارسی می‌توان آثار خوشنویسی و تابلو نویسی زیبایی را خلق نمود. این نمونه فونت فارسی دارای ترکیبات متنوعی است که این باعث شده طراح با ایجاد خلاقیت بتواند آثار متفاوت، جذاب و زیبایی را ایجاد کند.

در طراحی استایل قلم فارسی ریحان اشتراک گذاری‌های زیبا و کاملی انجام شده به همین دلیل متن‌های عربی را می‌توان با این نوع فونت فارسی با تمامی اعراب آن تحریر نمود. متن‌های عربی تحلیل شده با این نمونه قلم فارسی بسیار چشم‌نواز و زیبا هستند به همین دلیل برای کارهای قرآنی فراوانی می‌توان از تایپ‌فیس ریحان استفاده کرد. در این پست از سایت https://download-font.ir ما قصد داریم شما را با استایل قلم فارسی ریحان آشنا کنیم. برای دانلود رایگان فونت ریحان به انتهای این صفحه مراجعه کنید.

طراح و سازنده فونت فارسی ریحان

در سال 1362 تایپ‌فیس ریحان توسط آقای حس ملایمی طراحی و ساخته شد. این فونت برای اولین بار توسط خانم مهندس زهره زیارتی به اجرا در آمد. در همین جا لازم است از زحمات این دو عزیز تشکر کنیم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

ویژگی‌های تایپ‌فیس ریحان، بهترین فونت خوشنویسی و خطاطی فارسی

از حروف پرتابی برای طراحی و ساخت این نوع استایل قلم فارسی استفاده شده است. در واقع عکس حروف آخر هر کلمه را می‌توان به صورت پرتابی نوشت. تابلونویسی‌های که با این نمونه استایل قلم فارسی طراحی شده‌اند بسیار زیبا و چشم نواز هستند. متن‌های تحریر شده عربی، دل نوشته‌ها و بیت‌های تحریر شده با این نمونه استایل قلم فارسی بسیار زیبا هستند. فونت ریحان توسط بیشتر کاربران به عنوان قلمی عربی شناخته می‌شود.

دانلود رایگان فونت خوشنویسی و خطاطی ریحان (Reyhan) با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

دانلود مجموعه کامل استایل قلم فارسی ریحان Reyhan

خانواده فونت فارسی ریحان شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • Reyhan Regular ریحان رگولار
  • Reyhan Bold ریحان بولد
  • Font W Reyhan Regular فونت دبلیو ریحان ریگولار
  • Font Reyhan Mazar Regular فونت ریحان مزار رگولار
  • Font Dima Reyhan Bold فونت دیما ریحان بولد

آموزش نصب فونت

برای نصب فونت در ویندوز 7 از دو روش می‌توانید، استفاده کنید. در روش اول برای نصب فونت کافی است دو بار روی فایل فونت مورد نظر کلیک کنید به طوری که ظاهر فونت دیده شود. در مرحله بعد باید گزینه Install  (بالای پنجره باز شده) بزنید یا این گزینه Install را از طریق کلیک راست کردن روی فایل فونت انتخاب کنید.

روش دوم به این صورت است که باید ابتدا کپی فونت‌های مورد نظر را انجام دهید برای این منظور می‌توانید کلیک راست کنید و گزینه copy را انتخاب نمایید یا این که  Ctrl+c را بزنید. در مرحله بعد برای ذخیره فونت‌های کپی شده باید به Control Panel  بروید و روی Font کلیک نمایید. (یا این که روی دکمه Ctrl+v بزنید یا راست کلیک نمایید و گزینه Paste را انتخاب کنید.) در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که از روش دوم زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید چند فونت را روی سیستم خود نصب نمایید؛ چون استفاده از روش اول برای نصب چند فونت می‌تواند، زمان گیر باشد.

سخن پایانی

به طور خلاصه تایپ‌فیس ریحان جزو فونت‌های خوشنویسی و خوش‌نگاری دسته‌بندی می‌شود به طوری که با استفاده از این نمونه استایل قلم فارسی می‌توان آثار خوشنویسی و تابلو نویسی زیبایی را خلق نمود. تمام فونت‌های که در سایت مریم سافت ارائه می‌شوند به مرور زمان نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما می‌توانید با اطمینان کامل دانلود آخرین فونت ریحان را انجام دهید.

دانلود رایگان فونت ریحان

فونت خوشنگاری ریحان، یکی از فونت های زیبا و جذاب فارسی است که در وب سایت مریم سافت برای فروش ارائه شده است. اما نگران نباشید، ما فونت ریحان را بصورت رایگان ارائه کردیم تا شما از استفاده آن لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت ریحان با لینک مستقیم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فونت ریحان با لینک مستقیم ( حجم 5.6 مگابایت )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا