فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت رهروان (rahrovan) زیباترین فونت خوشنویسی و گرافیکی فارسی

تایپ‌فیسی زیبا و خاص که طراحی آن بر اساس و پایه خط ثلث انجام شده، استایل قلم فارسی رهروان است. این نوع فونت از این خوشنویسی اصیل توانسته فضای بصری جدیدی را در معرض دید همگان قرار دهد و این با حفظ روحیه خوشنویسی انجام شده‌ است. با استفاده از این نوع استایل قلم رها و هماهنگ می‌توانید، تایپوگرافی‌های متفاوت و جذابی را خلق کنید. جلوه‌ای منحصر به فرد و ویژه‌ای را می‌توانید با استفاده از این نوع تایپ‌فیس در ابعاد بزرگ ایجاد کنید و این به جهت فرم‌های رها و خطوط ظریفی است که در حروف این نوع فونت وجود دارد که با بدنه‌ی حروف ترکیب شده‌اند. دانلود آخرین نسخه فونت رهروان را می‌توانید از مجموعه ما ( https://download-font.ir) به راحتی انجام دهید.

طراح و سازنده تایپ‌فیس رهروان Rahravan

ابوالفضل رهروان طراح و سازنده تایپ‌فیس Rahravan است. وی از حروفی که خود طراحی و خلق نموده در آثار گرافیکی خود استفاده کرده است. متصل شدن این حروف خارج از قواعد تایپ‌فیس‌های مرسوم و معمول است و ترکیبات بر پایه و اساس خلاقیت شخصی این طراح با سابقه ایجاد شده است.

مشخصات و ویژگی‌های استایل قلم رهروان

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم فونت فارسی رهروان طراحی آن الهام گرفته بر اساس خط ثلث است. این نمونه تایپ‌فیس فارسی طراحی خاص و مدرنی دارد؛ چون حس و حال خطاطی و خوشنویسی در آن حفظ شده است. جلوه خاص و ویژه‌ای که این نمونه فونت دارد به دلایل زیر است:

  • حروف ظریف که با بدنه حروف ترکیب شده‌اند.
  • فرم‌های رها

کاربردهای استایل قلم فارسی Rahravan

تایپ‌فیس فارسی رهروان فونتی جذاب و هنری است به همین دلیل کاربردهای مختلفی دارد. برای این که به نوشته‌های بزرگ جلوه خاص و ویژه‌ای را تقدیم کنید باید از این نمونه فونت فارسی استفاده نمایید. برای بیشتر برنامه‌های گرافیکی استایل قلم مناسبی به حساب می‌آید. این نمونه تایپ‌فیس فارسی را نمی‌توانید در موارد زیر استفاده کنید:

  • اپ موبایل
  • وب سایت
  • متون بلند

به همین دلیل برای استفاده از رایانه شخصی فقط در فرمت TTF ارائه می‌شود. بهترین انتخاب برای افرادی هست که نیازمند فونتی خوب در سبک خطاطی و خوشنویسی هستند. اگر خدمات چاپ و طراحی انجام می‌دهید انتخاب این نمونه استایل قلم می‌تواند برای شما گزینه عالی محسوب شود.

فونت رهروان رایگان

در طراحی تایپ‌فیس رهروان چه ویژگی دیده می‌شود

سه ویژگی زیر در طراحی فونت Rahravan  دیده می‌شوند:

ارادت به ثلث: در طراحی و ساخت فونت رهروان لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ایده طراحی این نوع تایپ‌فیس فارسی بر اساس فضای بصری و فرمی قلم ثلث بوده که فضای بصری جدیدی با حفظ روحیه خوشنویسی ایجاد شده است؛ ولی نتیجه این نوع طراحی، استایل قلم فارسی خط ثلث نبوده است. در یک تایپ ساده به وسیله همنشینی حروف این نوع تایپ‌فیس باعث شده هارمونی و ریتم خاصی ایجاد شود و این به جهت تغییرات خاص این نوع فرم حروف است.

اکتشاف در کلوزآپ: کاربرد فونت Rahravan در ابعاد بزرگ به دلایل زیر می‌تواند، جذاب باشد:

  • جزئیات فراوان در بدنه حروف
  • منحنی‌های هماهنگ
  • وجود خطوط نازک و رها
  • در جزئیات مینیاتورهای ایرانی را می‌توان، کشف نمود.

ساختاری جدید: در این نمونه فونت فارسی قواعدی که در طراحی فونت عربی و فارسی استفاده می‌شود و مرسوم است در اتصالات حروف رعایت نشده‌اند در واقع خارج از این قواعد اتصالات حروف انجام شده است. با استفاده از این نمونه استایل قلم فارسی طراحان آزادی عمل بیشتری در تایپوگرافی دارند و این به جهت دلایل زیر است:

  • حروف به تنهایی شخصیت و فرم کاملی دارند.
  • برای ساختن کلمه، شیوه اتصال حروف از نو تعریف شده است.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از تایپ‌فیس رهروان

با خرید این نمونه فونت فارسی می‌توانید از سیستم شخصی خود استفاده کنید و تایپ‌فیس را روی موبایل و کامپیوتر خود نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید.

یک لایسنس تجاری به نام پروژه در پروژه‌های جامع هویت بصری برای استفاده از تایپ‌فیس فارسی Rahravan باید خریداری کنید. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از استایل قلم رهروان باید خریداری شود. در این جا به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد لایسنس فقط توسط کاربر باید انجام شود. اگر مشتریان شما به ویژه برندهای شناخته شده، سازمان و شرکت‌ها خود را به رعایت قوانین کپی رایت ملزم بدانند شما ناگزیر هستید یک لایسنس برای استفاده از این نوع فونت ایجاد کنید.

نحوه نصب تایپ‌فیس

ابتدا باید دانلود فونت را انجام دهید و اگر از ویندوز 7 به بالا استفاده می‌کنید مراحل زیر را باید انجام دهید:

  • اگر فونت دریافتی به صورت فشرده است در صورت نیاز باید آن را از حالت فشرده خارج کنید.
  • سپس روی فایل فونت دانلود شده کلیک راست کنید.
  • گزینه install را انتخاب کنید.
  • اگر فونت بالا نیامد باید کامپیوتر خود را روشن و خاموش کنید.

فونت فارسی رهروان را می‌توانید در فرمت‌های woff، otf، svg، ttfو eot دریافت کنید و در مرورهای فایر فاکس، اوپرا، گوگل کروم و غیره قابلیت استفاده دارد.

سخن پایانی

به طور کلی طراحی و ساخت تایپ‌فیس Rahravan بر اساس و پایه خط ثلث انجام شده، این نوع فونت از این خوشنویسی اصیل توانسته فضای بصری جدیدی را در معرض دید همگان قرار دهد و این با حفظ روحیه خوشنویسی انجام شده‌ است. با استفاده از این نوع استایل قلم رها و هماهنگ می‌توانید تایپوگرافی‌های متفاوت و جذابی را خلق کنید. تمام فونت‌های که در سایت فونت ایران ارائه می‌شوند به مرور زمان عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما می‌توانید دانلود رایگان فونت را

دانلود فونت رهروان با لینک مستقیم

فونت خوشنویسی و خطاطی رهروان، یکی از بهترین فونت هایی است که حالت گرافیکی دارد و می تواند در طرح های گرافیکی شما بسیار نقش پر رنگی داشته باشد. این فونت توسط ابوالفضل رهروان طراحی شده است و از سایت فونت ایران قابل خرید است. اما اگر دوست دارید دانلود رایگان فونت رهروان را تجربه کنید، هم اکنون می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فونت رهروان با لینک مستقیم – حجم 5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا