فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت تحریر (tahrir) با لینک مستقیم | فرمت TTF

تایپ‌فیس تحریر در حروف ویژه‌ی متن ساختار رسمی و آشنای دارد که الهام گرفته بر پایه خط نسخ است. این نمونه فونت فارسی یک تایپ‌‌متن عربی و فارسی محسوب می‌شود. زیبایی و خوانایی در طراحی این نوع استایل قلم به اندازه یکدیگر اهمیت دارند. فونت تحریر از خط نسخ چاپی چهره‌ای تازه معرفی کرده است و این به دلیل لحاظ کردن برتری نسبت دور به سطح در نسخ ایرانی و بهره‌گیری از جذابیت‌های فرمی خط نسخ عربی است. دانلود رایگان فونت تحریر را می‌توانید از مجموعه ما ( download-font.ir) به راحتی انجام دهید. در این پست ما قصد داریم شما را با مشخصات و طراح فونت تحریر آشنا کنیم.

مشخصات و ویژگی‌های تایپ‌فیس تحریر

این نوع فونت فارسی مطابق با نیازهای روز طراح گرافیک است؛ چون در طراحی و پیاده سازی مجموعه استایل قلم فارسی تنظیم اندازه حروف، تنظیم نسبت ارتفاع و تنظیم نسبت دیگر کرسی‌ها انجام شده‌ است. الگوی کلی و بافت خاکستری متن برای استفاده در متون طولانی چاپ، برای استفاده در طراحی مجلات، کتاب، پیکربندی صفحه‌ آرایی و روزنامه‌ها انجام شده‌ است. در سوتیترها، سرفصل‌ها و عناوین به عنوان تایپ‌ تیتر رسمی از وزن‌های تیره تر تایپ‌فیس تحریر استفاده می‌شود. از ویژگی‌ها و مشخصات استایل قلم فارسی تحریر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • دارای نسخه اقتصادی با دو وزن و نسخه کامل با شش وزن است.
  • بدون نیاز به برنامه‌های فارسی‌نویس در نرم افزارهای گرافیکی قابلیت تایپ‌ مستقیم آن وجود دارد.
  • از زبان‌های عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • طراح و خالق: آقای رضا غفاری
  • نام انگلیسی: Tahrir
  • فونتی حرفه‌ای، جامع و کامل است.
  • برای چاپ، مطبوعات، صفحات وب و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • طراحی خوانا، بسیار ساده، دوست داشتنی و جذابی دارد.

فونت تحریر؛ فونت رسمی و اداری فارسی

ویژگی‌های اوپن تایپ در استایل قلم تحریر

تایپ‌فیس فارسی تحریر طراحی و تولید آن در قالب اوپن تایپ و ویژگی‌های این نوع قالب انجام شده‌ است. با استفاده از این نمونه فونت فارسی می‌توان تنوع فرمی بیشتری را ایجاد نمود و جلوه‌ای بسیار پویا را به متن تقدیم کرد؛ چون این نمونه استایل قلم از حروف ترکیبی بهره‌مند شده و دارای کرنینگ‌های متناسب با متن است همچنین فواصل را تنظیم کرده‌ است.

این نمونه استایل قلم باعث بهبود طراحی متن شده و این به جهت جایگزین‌های متنی است که در این نوع استایل قلم فارسی وجود دارد. برای این منظور کافی است پنل Stylistic Alternates را در نرم افزارهای ادوبی فعال کنید.

مجموعه تایپ‌فیس فارسی تحریر

این نمونه فونت فارسی دارای 6 وزن است که شامل بسیار تیره، سیاه، معمولی، میانه، تیره و نازک می‌شود:

  • Black
  • ‌Bold
  • ‌ExtraBold
  • Regular
  • Medium
  • Book

مجموعه کاراکترهای اصلی لاتین در این نمونه استایل قلم فارسی وجود دارد و پشتیبانی لازم را از زبان‌های که از خط فارسی استفاده می‌کنند، انجام می‌دهد. این‌ها شامل مجموعه‌‌ای از اعداد جداول اروپایی ( لاتین)، عددی جدولی و متناسب با اردو، فارسی و عربی است. طبق استاندارد جهانی یونیک این نوع قلم فارسی ساخته شده و در تمام نرم‌افزاری‌های که از خط فارسی پشتیبانی می‌کند و در تمامی محیط‌های متنی قابلیت استفاده دارد.

طراح و سازنده فونت تحریر

فونت تحریر الگو گرفته از خط نسخ است. این نمونه فونت رسمی و زیبا برای مجلات، چاپ کتاب و متن استفاده می‌شود در کنار سادگی این نمونه استایل قلم دارای خوانایی و زیبایی است. در میان فونت‌های رسمی، این نمونه استایل قلم فارسی کاربرد زیادی در مطبوعات دارد.

آقای رضا غفاری طراح و سازنده استایل قلم فارسی است که در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر و قدردانی کنیم و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. در بسته فونت تحریر فرمت‌های زیر را می‌توانید، دریافت کنید:

  • فرمت TTF: در رایانه‌های شخصی از این فرمت استفاده می‌شود و در برنامه‌های گرافیکی قابلیت تایپ مستقیم آن وجود دارد و در شش وزن گوناگون ارئه می‌گردد.
  • فرمت مخصوص صفحات وب: برای این که در صفحات سایت خود بتوانید از این نمونه استایل قلم فارسی استفاده کنید این فونت در فرمت‌های EOT، Woff و Woff2 وجود دارد. این نوع استایل قلم فارسی برای متن‌های طولانی در صفحات وب بهترین انتخاب به حساب می‌آید و از خوانایی بالایی در عین سادگی برخوردار است.

نحوه نصب فونت

ابتدا باید دانلود کردن و اکسترکت کردن فونت را انجام دهید؛ سپس روی فایل‌های فونت باید کلیک راست کنید و برای این که از فونت مورد نظر بتوانید به راحتی استفاده کنید و آن را نصب نمایید باید روی گزینه install بزنید.

قوانین و مقررات مربوط به خرید فونت تحریر

تایپ‌فیس تحریر فونتی مالکیتی به حساب می‌آید؛ چون طراح و سازنده آن رضا غفاری است. شما با خرید این نمونه استایل قلم حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید. با خرید این نمونه استایل قلم می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید یعنی نصب آن را روی لپ‌تاپ‌های شخصی می‌توانید، انجام دهید و انواع فایل گرافیکی و خروجی چاپ داشته باشید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان فقط باید از کپی فایل استفاده کنید.

یک لایسنس به نام پروژه برای استفاده از این نمونه فونت فارسی بر اساس سطح تجاری بزرگ یا کوچک در وب سایت و پروژه‌های نرم‌افزاری باید خریداری کنید. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از این نمونه استایل قلم باید خریداری شود. یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از این نوع استایل قلم در قالب‌های فروشی باید خریداری شود.

دانلود فونت تحریر بصورت کاملا رایگان

یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از این نمونه استایل قلم فارسی در برنامه‌های فارسی‌نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ باید خریداری کنید. اگر مشتریان شما به ویژه برند‌های شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند شما ناگزیر هستید یک لایسنس برای استفاده از فونت خریداری کنید.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت تحریر پک کامل 6 وزنه

تایپ‌فیس تحریر بر پایه و اساس خط نسخ طراحی و ساخته شده است و در حروف ویژه‌ی متن ساختار رسمی و آشنای دارد. این نمونه فونت رسمی و زیبا برای مجلات، چاپ کتاب و متن استفاده می‌شود. قلم تحریر رایگان نیست و در دو پک اقتصادی و پک کامل در وب سایت Fontiran.com برای فروش ارائه شده است. آیا دوست دارید فونت تحریر را بصورت رایگان دانلود کنید؟ ما در این پست این قلم زیبا را بصورت کاملا رایگان برای دانلود شما عزیزان قرار داده ایم. برای دانلود رایگان فونت تحریر بسته حرفه ای و کامل می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت تحریر با لینک مستقیم – حجم 4.3 مگابایت | فرمت TTF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا