فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ری (ray) با لینک مستقیم

در عنوان‌های جدی فونت تیتر هنوز هم جزو اولین گزینه‌های انتخابی طراحان است و همین ایده‌ای شد برای طراحی و ساخت تایپ‌فیس ری، این قلم برای استفاده در حوزه تبلیغاتی و تجاری خلق شد؛ چون تایپ‌فیسی سنگین وزن و جدی است. زوایه‌های فراوان، سطوح صاف، فراز و فرودهای کوتاه، استخوان‌بندی منسجم و محکم این نوع قلم موجب جذب مخاطب شده اند. در این جا توجه داشته باشید که در حوزه‌ی مطبوعات فونت Ray هم می‌تواند کارآمد باشد. در مجموعه دانلود فونت (download-font.ir) ما قصد داریم شما عزیزان را با این نمونه فونت آشنا کنیم. برای دانلود رایگان فونت ری می توانید به انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

ویژگی‌ها و مزیت‌های قلم ری

این نوع فونت ایرانی برداشتی امروزی با تناساباتی نو از فرم‌های خط نسخ است. برای نامه‌نگاری‌ها و متن‌های تبلیغاتی از وزن رگولار این نوع تایپ‌فیس استفاده می‌شود؛ چون مهربان‌تر، منحنی‌تر، تنش کم‌تر و اغراق کمتری دارد.

پس از وزن بلک، وزن رگولار با توجه به تناسبات آن طراحی شد که این نشان می‌دهد قلم ری مسیر طراحی آن بر عکس روش مرسوم  بوده که این موجب کشف نکات جدیدی در طول کار شده است. در سال 94 طراحی این نوع تایپ‌فیس ایرانی انجام شد و تا سال 97 طول کشید تا 7 وزن آن تکمیل شود.

از زبان انگلیسی، جاوی، کوردی، اردو، عربی و زبان‌های فارسی پشتیبانی می‌کند. از فونت Alegreya Sans برای کاراکتر‌های لاین استفاده شده و انتشار آن‌ها تحت مجوز OFL انجام شده است. به طور خلاصه از مزیت‌های فونتRay می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • با برنامه قلم برتر می‌توان از آن استفاده نمود.
  • دارای علائم و اعداد کاملا فارسی است.
  • طراحی با تناسباتی نو و بر پایه خط نسخ
  • بیش از 7 وزن مختلف
  • برای فعالیت‌های تبلیغاتی، تجاری و مطبوعاتی مناسب است.
  • طراحی دلنشین و فوق العاده زیبایی دارد.

افتخارات بین المللی قلم ری Ray

  • در مسابقه‌ی بین‌المللی و معتبر گرانشان در سال 2017 دیپلم افتخار را کسب نمود.
  • از باشگاه طراحان تایپ TDC آمریکا توانست نشان تایپوگرافی ممتاز را کسب نماید. در زمینه طراحی فونت این نشان معتبرترین گواهی بین‌اللملی است.

طراح و سازنده فونت ری

امید امامیان و رضا بختیاری فرد دو طراح زبر دست و ماهر فونت ایرانی هستند که فونت Ray  را طراحی و تولید کرده‌اند.

در سال 94 استارت ساخت این نوع فونت ایرانی زده شد و به مدت 3 سال طول کشید تا 7 وزن مختلف این نوع تایپ‌فیس کامل شود. در نهایت در سال 97 طراحی و ساخت فونت ری پایان یافت. از همین جا لازم است از زحمات این دو عزیز قدرانی کنیم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی ری با لینک مستقیم

وزن‌های فونت Ray

  • Light
  • Regular
  • Medium
  • Bold
  • Extrabold
  • Black
  • Extrablack

اگر برای طرح‌های گرافیکی خود به دنبال فونتی کارآمد و زیبا هستید فونت ری می‌تواند، انتخاب مناسبی محسوب شود. برای نگارش متن‌های طولانی از وزن‌های سبک این نوع فونت مانند Ray Medium و Ray Light استفاده می‌شود. طراحان برای مواردی مانند تایپوگرافی، تیترزنی، طراحی لوگو، طراحی اسم و غیره می‌توانند به راحتی از وزن‌های بالاتر این فونت مانند Ray Extra Black استفاده کنند.

در طراحی بنر و پوستر برای نوشته‌های کوتاه از وزن‌های میانه فونت ری مانند Ray Extra Bold و Ray Bold استفاده می‌شود.

فونت ری رقیبی برای فونت تیتر به حساب می‌آید؛ چون کاربران با دیدن فونت ری، فونت تیتر برای آن‌ها تداعی می‌شود. فونت Ray طراحی محکم و استخوان‌‌داری دارد و همین بیان‌کننده این است که برای تبلیغات می‌تواند، انتخاب مطلوبی محسوب شود.

عنوان کتاب‌ها، مقالات، تیتر اول مطبوعات، تابلو فروشگاه‌ها و بنرهای تبلیغاتی به دنبال فونتی بوده‌اند که تمام مشخصات فونت ری در آن‌ وجود داشته باشد تا این که در سال 97 آقایان امید امامیان و رضا بختیاری فونت ری را به دوستداران فونت و کاربران عرضه نموده‌اند.

طبق نظر‌سنجی که در بین کاربران انجام شده، نشان می‌دهد که فونت ری به جهت ریزه‌کاری‌های در معرض دید و انسجامی که این نوع فونت دارد، موجب شده‌اند فونت ری در مقایسه با فونت‌های مانند تیتر محبوبیت فراوانی پیدا کند.  این نوع تایپ‌فیس، فونتی کامل بوده است؛ چون تمام اعداد و حروف عربی، فارسی، لاتین و کوردی در آن وجود دارد. طراح با استفاده از این نوع قلم می‌تواند بهترین طرح‌ها و متد‌ها را ایجاد کند.

برخی از کاربران اینستاگرام برای عنوان استوری‌ها و تیتر پست‌های خود از این نوع فونت ایرانی استفاده کرده‌اند که تعداد آن‌ها زیاد است.

چشم‌نوازی و در دید بودن، پشتیبانی فوق العاده، قابلیت استفاده در طراحی تبلیغات و مطبوعات، مناسب برای عناوین و تیترها، دارای ساختار وزین و منجسم و داشتن چندین وزن از ویژگی‌های قلم ری محسوب می‌شوند.

فونت Ray؛ تداعی گر لطافت و انسجام

در طراحی حروف، قلم ری علاوه بر استحکام و انسجامی که دارد از نرمی و لطافت خاصی برخوردار است. همان طور که بارها بارها اشاره نموده‌ایم این نوع فونت ایرانی از خط نسخ الهام گرفته است؛ ولی برای این که امروزی تر و چشم نوازتر شود در تناسبات این نمونه فونت تغییراتی ایجاد شده است.

در هم تنیده شدن حروف ری به نرمی انجام شده، در ساختار این نوع تایپ‌فیس، فواصل پرت و خالی که وجود دارند در معرض دید نیستند. روان خوانی و لطافت این مدل فونت به این دلیل است که در راستای افقی برخی از حروف دارای کشیدگی نسبی هستند.

جزئیات حروف این مدل فونت مانند دندانه‌ها، نقطه‌ها و غیره با یکدیگر در ابعاد مناسبی هستند و به حاشیه نرفته‌اند؛ لذا در بدنه فونت Ray نظم ظریفی دیده می‌شود.

ویژگی‌های مثبت فونت ری

در ساخت فونت ری دقت ظریف و هنرمندانه‌ای شده است به همین دلیل برای طراحی، بهترین فونت شناخته شده و علاوه بر این به درستی پیام متن را انتقال می‌دهد زیبایی و تصویر‌سازی خوبی هم ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نوع تایپ‌فیس ایرانی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • در ساختار حروف سطوح آرامش بخش و صافی وجود دارد.
  • زوایه‌های فراوان و نرمی دارد.
  • استخوان بندی آن محکم و منجسم است.
  • لطیف و فراز و فرودهای آن کوتاه است.

خرید فونت ری

  • جدا از این که حقوق سازنده و طراح فونت باید رعایت شود، بهتر کاربر به صورت شخصی به خرید فونت اقدام کند.
  • تمام فونت‌های ارائه شده در سایت مریم سافت به مرور زمان عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و خریداران می‌توانند آخرین نسخه آن‌ها را دانلود نمایند و با خیال راحت از فونت مورد نظر خود استفاده کنند.

دانلود رایگان فونت ری

ری، یکی از بهترین فونت های رسمی و خوانای فارسی است که توسط رضا بختیاری فرد و امید امامیان طراحی شده است. این فونت رایگان نیست و باید از سایت رسمی مریم سافت خریداری شود. اما میخواهید فونت ری را مجانی دانلود کنید؟ ما این فونت رو کاملا رایگان برای دانلود ارائه کردیم. برای دانلود فونت ری می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت فارسی ری با لینک مستقیم – حجم 1.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا