فونت فارسیفونت انگلیسیفونت عربی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران سنس (IranSans)

در سال‌های اخیر پرطرفدارترین فونت فارسی فونت ایران سنس (iransans) بوده است. صدها اپلیکیشن برتر و وب سایت ایرانی مانند اسنپ، آپارات، دیوار و کافه بازار از این نوع فونت فارسی استفاده می‌کنند. دانلود رایگان فوت ایران سنس را می‌توانید از طریق سایت Download-font.ir انجام دهید. از سال 1392 این فونت چندین بار بروز رسانی شده و عیوب آن را رفع گردیده؛ لذا شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت دانلود فونت ایران سنس را انجام دهید.

ویژگی‌های فونت ایران سنس

این نوع فونت فارسی در میراث خط نسخ ریشه دارد و تایپ فیسی معاصر است. اگر چه فونت ایران سنس صورتی مینیمال و مدرن دارد؛ ولی ساختار خوشنویسی و سیرت پیرو در آن وجود دارد. در شکل حروف این نوع فونت مسیر مستقیم و حداقل شکستگی مشاهده می‌شود. حس و حال طبیعی فونت ایران سنس فوق العاده قوی است؛ چون از قالب‌های هندسی در آن پرهیز شده است. روان خوانی و خوانایی اعلای دارد و این به جهت طراحی معمولی و ساده آن می‌باشد.

تاریخچه فونت ایران سنس

رشد و بالندگی کسب و کارهای استارت آپی ایران در سال 1393 بود که در همین سال فونت ایران سنس منتشر شد. شرکت‌های استارت آپی به فونت فارسی نگاهی کاربردی داشتند و بیشتر از فونت‌های جدید فارسی استفاده می‌کرده‌اند به همین دلیل هنگامی که فونت ایران سنس منتشر شد شرکت‌های استارت آپی مانند اسنپ، آپارات (صبا ایده)، کافه بازار، دیجی کالا و غیره در طراحی نرم افزارها و وب سایت‌های خود از آن استفاده نموده‌اند.

وزن‌های فونت ایران سنس (iransans) هنگام استفاده از این نمونه فونت ایرانی 9وزن به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد. طیف کامل این وزن‌ها ساختار و اسکلت مشترک دارند. تناسبات حروف در این نمونه فونت فارسی با افزایش وزن تغییر پیدا نمی‌کند در نسخه قدیمی این نوع فونت فقط 6 وزن وجود داشت که دقت هماهنگی وزن‌های آن کمتر از نسخه‌ی جدید بوده است.

مزیت‌های فونت ایران سنس

خوانایی فونت iransans باعث شده در بین کاربران و طراحان ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کند در پژوهشی که توسط دکتر حسین سامانی در مورد خوانایی ده فونت فارسی که کاربرد فراوانی دارند انجام شده، نشان می‌دهد که فونت iransans امتیاز بیشتری کسب نموده خوانایی بالای این فونت فارسی به دلایل زیر است:

  • فونت ایران سنس با این که ظاهری جدید و امروزی دارد؛ ولی تناسبات و ساختار فونت‌های فارسی که کاربرد فراوانی دارند تا حد زیادی در آن رعایت شده  است به همین دلیل با این که فونتی جدید بوده برای همه آشنا به نظر می‌آید و به راحتی مورد پذیرش همگان قرار گرفته است.
  • فونتی معمولی و ساده است که حروف آن شکل ساده‌ای دارند و حذف شکل‌های کلی و ساختار همه ویژگی‌های خوشنویسانه در آن انجام شده است.
  • طراحی آن با فرهنگ و سلیقه ایرانی انجام شده عدم استفاده از شکل‌های شکسته و هندسی در حروف این نوع فونت باعث شده فونت ایران سنس به سلیقه نوشتاری ایرانیان نزدیک باشد و حس و حال طبیعی و انسانی داشته باشد.

در دستگاه‌های اولیه چاپ محدودیت‌های حروف چینی باعث شده جای نقطه به سمت راست تمایل پیدا کند که در فونت‌های دیجیتال این رسم باقی مانده است.

در فونت ایران iransansX نقطه‌ها زیر حرف مربوط به خود قرار گرفته‌اند. از حروف خط فارسی حرف‌های س‍ ‍س‍ ش‍ ‍ش ‍ی‍ ‍ی‍ ن‍ ‍ن‍ ث‍ ‍ث‍ پ‍ ‍پ‍ ت‍ ‍ت‍ ب‍ ‍ب‍  شکل شبیه به هم دارند و تنها با تشخیص نقطه‌ها چشم آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد.

در فونت iransansX هر دندانه جای نقطه خود را با توجه به حروف بعد و قبل خود طوری تعیین می‌کند تا در شکل کلمات زیبایی و نظم ایجاد شود.

در این نوع فونت فارسی در محل ایده‌آل به صورت برنامه ریزی شده نقطه‌ها قرار گرفته‌اند. بدون این که فضای خالی بیش از حد و عرض حروف زیادتر ایجاد شود.

بیشتر حروفی که به عنوان جایگزین انتخابی، دوست دارید در فونت استفاده کنید، حروف زبان اردو هستند. این حروف در فونت ایران سنس وجود دارند که در کیبورد فارسی می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این حروف جایگزین را در هر محیطی طبق راهنما به راحتی می‌توانید، تایپ کنید.

قوانین و مقرارت موجود در خرید فونت ایران سنس ایکس (iransansX)

طراح این نوع فونت فارسی مسلم ابراهیمی است به همین دلیل فونت iransansX نرم افزار مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نوع فونت حق تغییر، توزیع و تکثیر آن را ندارید.

با خرید این نوع فونت شما می‌توانید از دسکتاپ استفاده نمایید و نصب آن را در کامپیوترهای شخصی انجام دهید و فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که فقط برای نسخه پشتیبان می‌توانید از کپی فایل استفاده کنید.

شخص کاربر حتما فایل فونت ایران سنس را باید خریداری کند تا بتواند از این نوع فونت استفاده کند همچنین لایسنس مناسب برای هر محصول باید صادر شود.

بر اساس سطح تجاری (بزرگ یا کوچک) بودن برای استفاده از فونت iransansX در وب سایت‌ها یا پروژه‌های نرم افزاری به نام پروژه باید یک لایسنس خریداری شود.

برای این که یک موسسه، شرکت و سازمانی از این فونت استفاده کند باید یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت مربوطه خریداری شود.

اگر در قالب‌های فروشی از فونت ایران سنس استفاده شود یک لایسنس ویژه به نام قالب باید خریداری شود.

برای استفاده نامحدود از فونت ایران سنس در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ (هلدینگ) یک لایسنس نامحدود باید خریداری گردد.

خرید فونت iransansX

علاوه بر این که حقوق پدیدآورنده فونت باید رعایت شود هر کاربری که قصد دارد فونت iransansX را خریداری کند باید با ایمیل خود و به صورت شخصی اقدام به خرید فونت کند. تمام فونت‌های که در سایت فونت ایران (FontIran.com) عرضه می‌شوند به مرور  تکمیل شده‌اند و نقص‌های آن‌ها رفع گردیده است. تنها خریدار است که می تواند دانلود آخرین نسخه فونت ایران سنس که عیوب آن رفع شده و تکمیل گردیده را انجام دهد. اگر رعایت قوانین کپی رایت برای مشتری شما مهم است شما باید حتما یک لایسنس صادر کنید تا بتوانید از فونت مورد نظر خود استفاده کنید. ایجاد لایسنس تنها توسط خریدار انجام می‌شود.

دانلود رایگان فونت ایران سنس با لینک مستقیم

با اینکه فونت ایران سنس رایگان است، اما شما می توانید آخرین نسخه فونت ایران سنس ایکس را از وب سایت ما بصورت کاملا رایگان دانلود کنید و از استفاده آن لذت ببرید. برای دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران سنس می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان فونت ایران سنس نسخه 7.8 شامل 9 وزن مختلف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا