فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت آرتین (artin) نسخه 5 وزن با لینک مستقیم

نوعی تایپ فیس نمایشی و هندسی که از ساختار کلی فونت یکان اقتباس گرفته، فونت آرتین است و طراحی آن در 2 استایل انجام شده است. کلیت این نوع فونت فارسی ساکن و ایستا است؛ ولی در جزییات رفتار آن پویا و سیال بوده؛ چون در تایپ این نوع فونت ساختار افقی و عمودی حروف، برش‌های منحنی و گردش بدون زاویه حروف تعدیل شده است. فونت فارسی آرتین، یکی از زیباترین فونت های فارسی پرمیوم / پولی است که توسط وب سایت فونت ایران برای فروش ارائه شده است و برای استفاده از آن بایستی مبلغ 98 هزار تومان هزینه کنید. اما، دانلود رایگان فونت آرتین هم اکنون از وب سایت ما امکان پذیر است.

مزایا و ویژگی‌های فونت artin

فرم منحنی‌ها در فونت آرتین حذف شده و نسخه جدیدی به نام فونت artin شارپ (آرتین شارپ) طراحی و منتشر شده که در 5 وزن در دسترس دوستداران فونت قرار می‌گیرد.

بر اساس حروف فارسی و به صورت اختصاصی حروف لاتین خانواده artin طراحی شده تا برای طراحی کارهای دوزبانه نیاز طراحان گرافیک برآورده شود.

کاظم بکائی این نوع فونت فارسی را خلق و طراحی نموده و بیان کرده که برای طراحی نسخه جدید فونت آرتین یا همان آرتین شاپ نسبت به نسخه قبل زمان بیشتری صرف شده و تغییرات زیاد و اساسی روی فونت آرتین انجام شده بدون این که شخصیت کلی فونت تغییر پیدا کند و تمام نقاط ضعف آن برطرف شده است.

از مزیت‌ها و ویژگی‌های فونت فارسی آرتین می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • شامل تمام اعداد فارسی در تمامی حالت‌ها و تمامی حروف از الف تا ی می‌شود.
  • حاوی فرمت‌های مختلف فونت است.
  • سریع و بدون این که زمان زیادی بگیرد، می‌توان از آن استفاده نمود.
  • شامل تمامی حروف جدید می‌شود.
  • تایپ آسانی دارد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد.

در طراحی فونت اولین تجربه کاظم بکائی نسخه اول فونت artin بود و نسخه دوم این نوع تایپ فیس حرفه‌ای تر و کامل‌تر است.

فونت آرتین شارپ فونتی رسمی‌تر و جدی‌تر به حساب می‌آید؛ چون منحنی‌های فونت آرتین در آن حذف شده است. فونت آرتین شارپ با دو وزن معمولی و بولد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

فونت artin از زبان انگلیسی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند. تغییرات که روی فونت آرتین شارپ انجام شده، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اصلاح فاصله میان کلمات و حروف
  • یکدست شدن ضخامت حروف و بازنگری در اندازه کاراکترها و فرم
  • در حروف فارسی مانند لا، صـ، س، ـق، ط، ع، هـ، د، ـد تغییرات کلی ایجاد شد.
  • چندین گلیف به فونت انگلیسی اضافه شد.
  • در طراحی چندین کاراکتر فونت انگلیسی تغییرات اساسی و کلی ایجاد شد.
  • رفع اشکالات ترکینگ و کرنینگ حروف
  • بازنگری کامل فواصل

کاربردهای فونت فارسی آرتین

در تمام پلتفرم‌ها مانند مک، ویندوز، ios وب، نسخه‌های اندروید و غیره قابل استفاده است.

از این نوع فونت می‌توانید برای اینستاگرام، کاور بنرهای سایت، تبلیغات و بوسترها استفاده کنید.

از دستورات Shift+J برای س ش ی ـی ـم از حالت دوم حروف و برای ـهـ از دستور Shift+M در فونت آرتین می‌توانید، استفاده کنید در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که در فونت ایران شارپ این نوع ترکیبات جایگزین وجود ندارد.

نصب فونت در ویندوز چگونه انجام می‌شود؟

قبل از این که آموزش نصب فونت روی ویندوز را برای شما عزیزان شرح دهیم لازم است به این نکته اشاره کنیم که از حالت فشرده فایل دانلودی را باید خارج کنید.

اگر روی سیستم خود ویندوز 7 به بالا را نصب کرده‌اید برای نصب فونت ابتدا باید کلیک راست روی فونت مورد نظر یا فونت‌ها انجام دهید و دقت کنید که فایل دیگری به جز ttf و otf را انتخاب نکرده باشید؛ سپس کلیک را روی گزینه install انجام دهید تا نصب فونت مورد نظر انجام شود. در حالت کلی در مسیر فونت‌های ویندوز، فونت مورد نظر را کپی نمایید.

وزن‌های فونت آرتین

  • Bold
  • Regular
  • Light
  • Thin
  • Black

بسته فونت آرتین artin شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فونت آرتین: با فرمت‌های otf و ttf در یک وزن وجود دارد.
  • فونت آرتین شارپ: در فرمت‌های Bold و Regular و در وزن‌های ttf و otf عرضه می‌شود.
  • وب فونت: در فرمت‌های woff و woff2 است و از زبان انگلیسی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌نماید.

قوانین و مقررات مربوط به خرید فونت Artin

همان طور که در قسمت‌های قبل بیان شد کاظم بکائی طراح این نوع فونت فارسی است؛ لذا نرم افزار مالکیتی به حساب می‌آید.

تمام کاربران و دوستداران فونت بعد از خرید این نوع فونت فارسی همانند دیگر فونت‌ها حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و تکثیر آن را ندارند.

در کامپیوترهای شخصی خود می‌توانید بعد از خرید این نوع فونت را نصب کنید؛ بنابرین با خرید فونت آرتین از دسکتاپ می‌توانید استفاده کنید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید در این رابطه لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان حق کپی فایل‌ها برای شما وجود دارد.

توسط شخص کاربر باید خرید فونت انجام شود تا بتواند از آن استفاده کند و یک لایسنس مناسب برای هر محصول باید صادر شود.

لازم است بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک ) برای استفاده از فونت در وب‌سایت و پروژه‌های نرم افزاری یک لایسنس به نام پروژه خریداری شود.

یک لایسنس حقوقی به نام مجموعه ( سازمان، موسسه و شرکت ) برای استفاده از فونت باید خریداری گردد.

در قالب‌های فروشی برای استفاده از فونت Artin یک لایسنس ویژه به نام قالب باید خریداری شود.

یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از فونت آرتین در برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ ( هلدینگ ) باید خریداری نمایید.

خرید فونت (artin)

برای این که حقوق طراح فونت رعایت شود، بهتر است کاربر با ایمیل خود و به صورت شخصی اقدام به خرید فونت مورد نظر کند.

در این جا به این نکته توجه داشته باشید که تمام فونت‌های فارسی که در سایت فونت ایران عرضه می‌شوند به مرور زمان تمام عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آخرین نسخه تکمیل شده فونت را دانلود کنید.

اگر مشتریان شما علی الخصوص برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها خود را به رعایت قوانین کپی رایت ملزم می‌دانند شما باید باید یک لایسنس برای استفاده از فونت مورد نظر صادر کنید که این تنها توسط شخص خریدار باید انجام شود.

دانلود رایگان فونت آرتین با لینک مستقیم

همان طور که مستحضر هستید فونت فارسی آرتین رایگان نیست و یکی از فونت های فروشی در وب سایت Fontiran.com می باشید، و شما برای داشتن این فونت باید مبلغی معادل 98 هزار تومان را پرداخت نمائید. اما نگران نباشید دانلود رایگان فونت آرتین هم اکنون برای شما مهیا شده است، برای دانلود آخرین نسخه فونت آرتین می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود کاملا رایگان فونت آرتین با لینک مستقیم – 1.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا