فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت سپید (Sepid) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس فارسی سپید جزو فونت‌های تک خطی، مونولاین و هندسی است. طراح و سازنده این نوع استایل قلم در فاق‌ها شکستگی ایجاد کرده که این موجب شده نوعی پیوستگی ویژه در حروف ایجاد شود که این به ندرت در دیگر فونت‌ها دیده می‌شود. هندسی بودن این نوع تایپ‌فیس باعث شده این نمونه استایل قلم ظاهری معاصر و مدرن داشته باشد؛ ولی این معنی را نمی‌دهد که از خط سنتی دور شده و طراح تلاش نموده از خوشنویسی همچنان متاثر باشد. در این مقاله از مجموعه ( download-font.ir) ما به بررسی تایپ‌فیس سپید پرداخته‌ایم. برای دانلود رایگان فونت سپید از مجموعه فونت ایران، می توانید به انتهای این پست مراجعه کنید.

ویژگی‌ها و مشخصات تایپ‌فیس فارسی سپید

از مشخصات استایل قلم فارسی سپید به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • خلاق و جدید هست.
  • طراحی آن با کاراکترهای ساده و در عین حال خاص انجام شده است.
  • در این نوع فونت سبک شخصی طراح نمایان است.
  • پرانرژی و جذاب است.
  • ظاهری خشک و محکم دارد؛ ولی سرشار از جذابیت و انرژی است.
  • برای طراحی تایپوگرافی‌های نمایشی خاص استفاده می‌شود و این به دلیل ترکیبات متعدد و حروف جایگزین آن است.
  • دارای یک استایل اینلاین و هفت وزن است.

دانلود رایگان فونت فارسی سپید با لینک مستقیم

کاربردهای تایپ‌فیس فارسی سپید

این نمونه فونت فارسی برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات صنعتی و تبلیغات تجاری کاربرد دارد. از این نوع استایل قلم در عبارت‌های کوتاه نمایشی تا توضیحات استفاده می‌شود. وحید یعقوب‌لو طراح و سازنده این نمونه تایپ‌فیس فارسی است. وی در زمینه طراحی بسته‌بندی، تبلیغات، تایپوگرافی و طراحی لوگو فعالیت می‌کند. علاوه بر فونت سپید وی طراح و سازنده استایل قلم فارسی همراه، گلچین، همتا و یکتا بوده است. در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

چه مواردی را در بسته‌ی حرفه‌ای تایپ‌فیس فارسی سپید دریافت می‌کنید؟

در بسته‌ی حرفه استایل قلم سپید موارد زیر را دریافت می‌کنید:

  • 7 فونت با فرمت otf و ttf و یک استایل اینلاین
  • وزن‌های Bold، Extra Black، Regular، Medium، Bold، SemiBold، inlineو Light
  • وریبل فونت دارای یک محور فونت متغیر برای تغییر وزن
  • برای استفاده در وب‌سایت دارای فونت‌های ویژه با فرمت woff و woff2  است.
  • فونت‌های با اعداد فارسی: فونت‌های که در آن‌ها به صورت فارسی اعداد عربی و انگلیسی و حروف عربی نشان داده می‌شوند.
  • راهنمای استفاده از ترکیبات و حروف جایگزین

آموزش نحوه نصب کردن فونت سپید بر روی ویندوز

برای نصب فونت در ویندوز 7 از دو روش می‌توانید، استفاده کنید. در روش اول برای نصب فونت کافی است دو بار روی فایل فونت مورد نظر کلیک کنید به طوری که ظاهر فونت دیده شود. در مرحله بعد باید گزینه Install  (بالای پنجره باز شده) بزنید یا این گزینه Install را از طریق کلیک راست کردن روی فایل فونت انتخاب کنید.

روش دوم نصب فونت سپید به این صورت است که باید ابتدا کپی فونت‌های مورد نظر را انجام دهید برای این منظور می‌توانید کلیک راست کنید و گزینه copy را انتخاب نمایید یا این که  Ctrl+c را بزنید. در مرحله بعد برای ذخیره فونت‌های کپی شده باید به Control Panel  بروید و روی Font کلیک نمایید. (یا این که روی دکمه Ctrl+v بزنید یا راست کلیک نمایید و گزینه Paste را انتخاب کنید.) در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که از روش دوم زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید چند فونت را روی سیستم خود نصب نمایید؛ چون استفاده از روش اول برای نصب چند فونت می‌تواند، زمان گیر باشد.

فونت Sepid از سایت فونت ایران

تایپ‌فیس فارسی جزو فونت‌های تک خطی، هندسی و مونولاین است. نوعی پیوستگی ویژه در بین حروف این نوع تایپ‌فیس وجود دارد و این به جهت شکستگی در فاق‌ها یا وسط حروف است. این ویژگی کمتر در دیگر تایپ‌فیس‌ها دیده می‌شود. هندسی بودن این نوع قلم فارسی باعث شده این نمونه استایل قلم ظاهری معاصر و مدرن داشته باشد؛ ولی این معنی را نمی‌دهد که از خط سنتی دور شده و طراح تلاش نموده از خوشنویسی همچنان متاثر باشد.

دانلود رایگان فونت سپید با لینک مستقیم (فرمت TTF)

سپید یکی از جدیدترین و زیباترین فونت های فارسی منتشر شده در فونت ایران است که برای استفاده از آن بایستی بصورت قانونی و با پرداخت هزینه از سایت www.fontiran.com تهیه نمائید. آیا دوست دارید این فونت را بصورت رایگان دانلود کنید؟ ما در سایت download-font.ir بصورت کاملا رایگان این فونت جذاب را برای دانلود ارائه کرده ایم تا شما بدون پرداخت هزینه بتوانید از آن لذت ببرید. برای دانلود رایگان آخرین نسخه فونت سپید بر روی دکمه زیر کلیک نمائید.

دانلود فونت سپید (Sepid) با حجم 3 مگابایت با فرمت TTF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا