فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی پلاک (Pelak) با لینک مستقیم

این نوع تایپ‌فیس فارسی، فونتی سیال، روان و مدرن محسوب می‌شود و این به دلیل ویژگی‌های مانند فشردگی در ارتفاع سطرها، دندانه‌ها و چشم‌های بزرگ، منحنی‌های بسیار و تنوع در ضخامت حداقل است. استایل قلم پلاک از نوع سنس بوده و دارای حس انسانی است. این نمونه استایل قلم فارسی دارای حروف خوانا در اندازه‌‌‌های ریز و حروف واضح است. هدف از طراحی تایپ‌فیس پلاک قابل استفاده بودن در اپلیکیشن‌های فارسی و محیط وب بوده و رسیدن به خاکستری مناسب است. این نمونه استایل قلم فارسی اهمیت زیادی به طراحی جداگانه‌ای حروف می‌دهد و به کاربر کاربرد زیبایی قابل توجهی می‌دهد. به گونه‌ای طراحی وزن‌های این نمونه تایپ‌فیس فارسی انجام شده که با سنگین‌تر شدن وزن‌ها، فرم حروف نمایشی‌تر می‌شوند. به همین دلیل از وزن‌های بالای این نمونه فونت فارسی در شعارهای تبلیغاتی، طرح‌های گرافیکی و تبلیغاتی استفاده می‌شود. در این قسمت از سایت download-font.ir ما قصد داریم شما عزیزان را با تایپ‌فیس فارسی پلاک آشنا کنیم،برای دانلود رایگان فونت پلاک با لینک مستقیم به انتهای صفحه مراجعه کنید. 

تنوع وزن‌ها در تایپ‌فیس فارسی پلاک

استایل قلم فارسی پلاک در وزن‌های Black، Thin، ExtraBold، Light، Bold، SemiBold، Regular و Medium وجود دارد. همه وزن‌های این نوع استایل قلم شامل کاراکترهای لاتین هستند که برای هر سه زبان، عربی، فارسی و انگلیسی می‌توان متن را تنظیم کرد. طبق استانداردهای جهانی، تایپ‌فیس پلاک ساخته شده است و در تمام نرم افزارهای که از خط فارسی پشتیبانی می‌کنند و در تمامی محیط‌های متنی استفاده می‌شود.

ترکیبات اختیاری تایپ‌فیس پلاک

تعداد زیادی ترکیبات اختیاری در تایپ‌فیس فارسی پلاک وجود دارد که برای استفاده‌ی خلاقانه‌تر و متنوع‌تر دست طراحان را برای استفاده از این نمونه استایل قلم باز می‌کند. در نرم‌افزارهای مخصوص طراحی گرافیک و غیره از این ترکیبات اختیاری به صورت دستی می‌توانید، استفاده کنید.

فونت فارسی پلاک از خواناترین و مدرن‌ترین تایپ‌فیس‌های فارسی محسوب می‌شود و این به دلیل چشم‌ها و دندانه‌های بزرگ، منحنی‌های بسیار زیاد، فشردگی در ارتفاع سطرها، تنوع ضخامت حداقل و غیره است. در مطبوعات، اپلیکیشن‌های موبایل و صفحات وب استفاده می‌شود؛ چون فونتی کاملا استاندارد بوده و از وضوح و خوانایی بالایی برخوردار است.

طراح و سازنده تایپ‌فیس پلاک

آقای کامیاب جعفری طراح و سازنده فونت فارسی پلاک است و در این جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت، سلامتی و تندرستی داریم. فونت پلاک در دو بسته مختلف وجود دارد. فونت پلاک اقتصادی در 3 وزن و فونت پلاک حرفه‌ای در 8 وزن ارائه می‌شود. با دانلود تایپ‌فیس پلاک موارد زیر را می‌توانید، دریافت کنید:

  • فونت‌های اصلی با فرمت TTF: دارای 8 وزن مختلف است و در رایانه‌های شخصی هم استفاده می‌شود.
  • فونت مخصوص وب با فرمت EOT، Woff و Woff2: از این فونت زیبا در وبلاگ یا سایت می‌توانید استفاده کنید.
  • تایپ‌فیس پلاک با اعداد کاملا فارسی: در این نوع فونت به صورت فارسی تمامی اعداد نمایش داده شده‌اند.
  • فونت فاقد کاراکتر لاتین: این نمونه استایل قلم فاقد از هر گونه علامت انگلیسی و کاراکتر است.

ویژگی‌ها و مشخصات فونت فارسی pelak

از مشخصات و ویژگی‌های استایل قلم فارسی پلاک به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • از زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • آقای کامیاب جعفری طراح و سازنده آن است.
  • نام انگلیسی: pelak
  • به جهت خوانایی بالایی که دارد برای اپ‌های موبایل، صفحات وب، مطبوعات و غیره استفاده می‌شود.
  • طراحی اصولی و بسیار استانداردی دارد.
  • دارای 8 وزن است.

طریقه نصب فونت پلاک

بعد از این که فونت مورد نظر را دانلود نموده‌اید باید روی فایل‌های فونت کلیک راست کنید؛ سپس روی گزینه install بزنید تا فونت مورد نظر را به راحتی بتوانید در نرم افزارها استفاده کنید.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از تایپ‌فیس پلاک

آقای کامیاب جعفری طراح و سازنده فونت پلاک هست به همین دلیل این نمونه تایپ‌فیس، نرم افزاری مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نوع استایل قلم حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید.

شما با خرید این نمونه فونت فارسی می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید و آن را روی لپ‌تاپ‌های شخصی خود نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان تنها باید از کپی فایل‌ها استفاده کنید.

یک لایسنس مناسب برای استفاده از فونت پلاک باید صادر شود. یک لایسنس به نام پروژه برای استفاده از تایپ‌فیس پلاک بر اساس سطح تجاری بزرگ یا کوچک در وب سایت و پروژه‌های نرم‌افزاری باید خریداری شود. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از استایل قلم پلاک باید خریداری شود.

یک لایسنس ویژه به نام قالب در قالب‌های فروشی برای استفاده از تایپ‌فیس pelak باید خریداری کنید. یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از تایپ‌فیس pelak برای برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ باید خریداری نمایید.

اگر مشتریان شما بخصوص برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند برای استفاده از این نمونه فونت فارسی ناگزیر هستید یک لایسنس صادر کنید.

سخن پایانی

تایپ‌فیس فارسی پلاک، فونتی سیال، روان و مدرن است و این به دلیل ویژگی‌های مانند فشردگی در ارتفاع سطرها، دندانه‌ها و چشم‌های بزرگ، منحنی‌های بسیار و تنوع در ضخامت حداقل است. در اپلیکیشن‌ها و صفحات وب از این نوع فونت فارسی می‌توانید، استفاده کنید. تمام فونت‌های که در سایت فونت ایران ارائه می‌شوند به مرور زمان تکمیل و تمام نقص‌های آن‌ها رفع می شوند و در قالب نسخه های آپدیت ارائه می شوند که به تمامی خریداران قبلی بصورت رایگان نسخه جدید ارائه میشود.

دانلود فونت پلاک نسخه حرفه ای 8 وزنه

پلاک، بی شک جزء بهترین فونت های فارسی می باشد که خوانایی بسیار بالایی دارد، این فونت مناسب استفاده در صفحات وب و اپ های موبایل می باشد. فونت پلاک یکی از فونت های پرمیوم و پولی مجموعه fontiran.com است که برای اینکه بتوانید از این فونت جذاب بهره بگیرید باید آن را بخرید. اما ما این فونت رو بصورت رایگان ارائه می کنیم تا شما لذتش رو ببرید. برای دانلود رایگان فونت پلاک کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

فونت پلاک رایگان – نسخه 1.2 – شامل 8 وزن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا