فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت وارطان (vartan) با لینک مستقیم

فونت وارطان یکی از بهترین و جدیدترین فونت‌های فارسی است که برای طراحی استفاده می‌شود. از سال 1396 زمانی که برای خانه وارطان در استودیو مشق تهران به دنبال دیزاین و کانسپت هویت دیداری (به سفارش مدیر هنری خانه وارطان وحید حسین پور ) بوده اند، ساخت فونت vartan آغاز شد. خانه هنری وارطان توسط معمار برجسته ارمنی (وارطان هوانسیان) ساخته شد. این خانه 70 ساله در میدان فلسطین واقع در خیابان طالقانی غربی ساخته شده است. در این قسمت از سایت download-font.ir تا پایان مقاله همراه باشید تا شما را با فونت وارطان آشنا کنیم. برای دانلود رایگان فونت وارطان می توانید به انتهای همین پست مراجعه کنید.

طراح و سازنده فونت وارطان

تایپ‌فیس وارطان نرم بوده؛ ولی سبک نیست. محکم است؛ ولی تیز نیست. فضا‌ ساز است؛ ولی پیچیده نبوده، سخت خوان است؛ ولی ناخوانا نیست.

طراحان گرافیک با این نوع فونت فارسی می‌توانند برای خلق تصویر از آن استفاده کنند. در استودیو مشق تهران افراد زیر برای طراحی و ساخت این نوع فونت همکاری کرده‌اند:

  • مسعود جزنی ( دیزاینر ارشد )
  • نسرین دشتی ( طراح گرافیک )
  • جواد جلیلیان ( طراح تایپ و گرافیک )
  • امیر حسین مستوفی ( طراح گرافیک )

در پاییز 1400 در نرم افزار قلم برتر ( مریم ) تایپ‌فیس وارطان به دو زبان فارسی و انگلیسی با دو شکل خط و بی خط رونمایی شد. برای استفاده از جایگزین‌های فرمی دیگر گلیف‌ها کلیدهای Alt +H را در حین استفاده از قلم وارطان باید بزنید.

دانلود فونت وارطان

تایپ‌فیس وارطان؛ اصیل در ساختار

این نوع قلم فارسی به خوبی اصالت خود را به نمایش گذاشته و این به دلیل ساختار برجسته و محکمی است که در آن وجود دارد. تناسب ظاهری حروف در این نوع فونت فارسی حفظ شده است؛ چون پهنای قابل توجهی در خطوط عمودی و افقی حروف این نوع تایپ‌فیس فارسی وجود دارد.

خوانایی این نوع فونت فارسی به دلیل این که کشیدگی اکثر حروف در راستای افقی نسبت به راستای عمودی بیشتری افزایش یافته است. این نوع تایپ‌فیس را می‌توان فونتی مخصوص طراحی قلمداد نمود و این به جهت برجستگی حروف است که برای طراحی اسم، طراحی انواع بنرهای هنری، طراحی لوگو و غیره استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع فونت فارسی برای طراحی‌های کوچک و ظریف و استفاده در متن‌های طولانی مناسب نیست؛ چون با توجه به ویژگی‌هایی که این نوع قلم فارسی دارد، فونتی سخت خوان است. با این حال این نوع تایپ‌فیس، قلمی ساده و نرم بوده و می‌تواند به فضا‌سازی چارچوب طراحی هنگام استفاده مناسب و به جا کمک کند.

ویژگی‌های قلم وارطان

ساختار حروف فونت وارطان دارای برجستگی و پهنای زیادی است و تا حدودی جزئیات حروف در این نوع قلم فارسی به حاشیه رفته که این باعث شده روی طراحی هنری این نوع فونت فارسی تمرکز بیشتری شود.

کوچک بودن نقاط، حذف دندانه‌ی برخی از حروف و ظرافت دندانه‌ها باعث شده‌اند توجه مخاطب به سمت پیچ‌وخم‌های روان حروف و انحناها جلب شود. کلماتی که به وسیله این نوع فونت ساخته شده‌اند به عنوان یک نوشته و یک طراحی هنری شناخته می‌شوند و همین باعث افزایش قدرت فضا‌سازی قلم وارطان شده و مانع از پیچیدگی بیش از حد شده است.

فونت وارطان؛ قلمی برای طراحی آسان

برای طراحی، فونت وارطان یکی از بهترین و زیباترین فونت‌های فارسی است که طراحان گرافیک از آن استفاده می‌کنند. برای تایپوگرافی، پوستر، انواع بنر و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این نوع فونت فارسی در طرح‌های گرافیکی باعث‌ شده تصویر‌سازی بر روی کلمات تا حد زیادی کاهش یابد و آثاری با جنبه‌های هنری گسترده خلق شود.

از پاییز سال 1400 این نوع فونت فارسی در اختیار دوستداران فونت و طراحان قرار گرفت. با استفاده از حروف زیبایی فونت وارطان می‌توانید در طراحی مختلف از آن استفاده کنید و آثار هنری زیبا و متفاوتی را خلق نمایید.

دانلود رایگان فونت فارسی وارطان (vartan) با حجم 2.3 مگابایت بصورت لینک مستقیم

در این نوع تایپ‌فیس فارسی کشیدگی اکثر حروف در راستای افقی نسبت به راستای عمودی به میزان بیشتری افزایش یافته است به همین دلیل از خوانایی خوبی برخوردار است. برای طراحی اسم، طراحی انواع بنرهای هنری، طراحی لوگو و غیره استفاده می‌شود.

این فونت به صورت فایل فشرده عرضه می‌شود تا حجم آن کاهش یابد. با استفاده از نرم افزار Winrar می‌توانید فایل‌های فشرده را باز کنید.

این نوع فونت فارسی رایگان نیست و برای استفاده از آن باید به خرید آن اقدام نمایید. سایت ما در خصوص‌ فونت‌های خریداری شده هیچ گونه مسئولیتی ندارد و فقط به عنوان معرف فونت است و طراح فونت تمام مسئولیت‌ها را به عهده گرفته است.

در سایت خود فقط از یک فونت فارسی باید استفاده کنید؛ چون استفاده از چندین فونت باعث می‌شود سایت شما کند شود. شما عزیزان می‌توانید download-font.ir را به دوستان خود معرفی کنید و از ما حمایت نمایید؛ چون حمایت شما ما را دلگرمی می‌دهد. قبل از خرید فونت به قوانین و مقرراتی که در رابطه با فونت مورد نظر وجود دارد، توجه نمایید.

دانلود رایگان فونت وارطان با لینک مستقیم

فونت فارسی وارطان یکی از خاص ترین فونت های فارسی است که سبکی گرافیکی، ترئینی و نمایشی دارد، از این فونت جذاب می توان در طرح های مختلفی بهره گرفت. اما توجه داشته باشید که وارطان در دسته فونت های پولی قرار داد و رایگان نیست که بخواهید به آسانی آن را داشته باشید. برای تهیه این فونت به سایت مریم سافت مراجعه کنید.

آیا دوست دارید وارطان را بصورت رایگان داشته باشید؟ ما در این پست بصورت کاملا رایگان این فونت را برای دانلود ارائه کرده ایم. برای دانلود رایگان فونت وارطان می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود آخرین نسخه فونت وارطان با لینک مستقیم – حجم 3.1 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا