فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ارژن (arjan) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس ارژن الهام گرفته از خط کوفی معقلی با هویت ایرانی است به همین دلیل ساختار منظم و هندسی دارد. این نوع استایل قلم هندسی درون خطی برای عنوان‌های تبلیغاتی بزرگ و متوسط بهترین انتخاب محسوب می‌شود. دانلود رایگان فونت ارژن را می‌توانید از مجموعه ما ( https://download-font.ir) به راحتی انجام دهید. در این پست ما قصد داریم به بررسی فونت فارسی ارژن بپردازیم؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

طراح و سازنده فونت فارسی arjan

مصطفی اوجی طراح و سازنده تایپ‌فیس فارسی ارژن است وی به صورت آکادمیک طراحی فونت را آموخته و از اولین طراحان تایپ ایران است. وی فونت‌های فارسی و عربی زیادی را طراحی و خلق نموده و در دانشگاه هنر تهران به تدریس دروس طراحی حروف مشغول هست. در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر و قدر دانی کنیم و برای او آرزوی سلامتی و موفقیت داریم. فونت فارسی ارژن و فونت فارسی گوهر از معروف‌ترین تایپ‌فیس‌های فارسی محسوب می‌شوند که توسط مصطفی اوجی طراحی و ساخته شده است. جناب امین عابدی کارهای تبدیل نرم‌افزاری فونت فارسی ارژن را انجام داده است.

ویژگی‌ها و مشخصات استایل قلم فارسی ارژن

تایپ‌فیس ارژن فونتی نمایشی به حساب می‌آید که ویژه عنوان نویسی است. همان طور که قبلا گفته شد این نمونه استایل قلم تایپ‌فیسی درون خطی است که برای عنوان‌های تبلیغاتی و طراحی متون کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نمونه فونت فارسی اصالتی کاملا ایرانی دارد؛ چون در طراحی ساختار آن از خط کوفی معقلی الهام گرفته و الگوبرداری شده است.

این نوع قلم فارسی برای متون درشت و متوسط استفاده می‌شود و برای متن‌های ریز و طولانی مناسب نیست. از مشخصات و ویژگی‌های فونت نمایشی arjanمی‌توان به مناسب بودن برای طراحی متن‌های تبلیغاتی، متن‌های نمایشی، عنوان نویسی و غیره، دارای اعداد لاتین ساده، غیر‌اختصاصی و حروف، بدون نیاز به نرم‌افزار فارسی نویس در برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ، کورل و غیره قابلیت تایپ مستقیم دارد، از زبان‌های عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند، اشاره نمود. فونت فارسی ارژن دارای یک وزن (Font Arzhan Regular  فونت ارژن رگولار) است.

کاربردهای تایپ‌فیس فارسی ارژن

این نمونه تایپ‌فیس فارسی در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • عنوان‌های تبلیغاتی
  • طراحی جلد کتب و مجلات
  • مطبوعات
  • کارهای هنری و فرهنگی
  • طراحی پوسترها
  • و

از تایپ‌فیس فارسی ارژن در نرم‌افزارهای مختلف مانند کورل، فتوشاپ و غیره می‌توانید، استفاده کنید.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از استایل قلم فارسی ارژن

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم مصطفی اوجی طراح و مالکیت تایپ‌فیس فارسی ارژن است؛ لذا فونتی مالکیتی محسوب می‌شود شما با خرید این نمونه استایل قلم فارسی حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، حق تکثیر و توزیع آن را ندارید.

با خرید این نمونه استایل قلم فارسی از دسکتاپ می‌توانید استفاده کنید و فونت را روی کامپیوتر شخصی خود نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید. در این جا به این نکته توجه کنید تنها برای تهیه نسخه پشتیبان مجاز به کپی فایل‌ها هستید. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از تایپ‌فیس فارسی ارژن باید خریداری شود.

دانلود فونت نمایشی و گرافیکی ارژن

اگر مشتریان شما به ویژه برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند شما ناگزیر هستید یک لایسنس برای استفاده از این نمونه فونت فارسی صادر کنید. در این جا به این نکته توجه نمایید که ایجاد لایسنس برای فونت خریداری شده فقط توسط شخص خریدار انجام می‌شود.

دانلود رایگان فونت ارژن

به طور خلاصه طراحی و ساخت تایپ‌فیس ارژن الهام گرفته از خط کوفی معقلی با هویت ایرانی است که این باعث شده ساختار منظم و هندسی داشته باشد. این نوع استایل قلم هندسی درون خطی برای عنوان‌های تبلیغاتی بزرگ و متوسط بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

از مشخصات و ویژگی‌های فونت نمایشی arjanمی‌توان به مناسب بودن برای طراحی متن‌های تبلیغاتی، متن‌های نمایشی، عنوان نویسی و غیره، دارای اعداد لاتین ساده، غیر‌اختصاصی و حروف،  بدون نیاز به نرم‌افزار فارسی نویس در برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ، کورل و غیره قابلیت تایپ مستقیم دارد، از زبان‌های عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند، اشاره نمود. در پایان این مقاله لازم است به این نکته اشاره کنیم. تمام فونت‌های که در وب سایت فونت ایران عرضه می‌شوند به مرور زمان تکمیل و نقص‌های آن‌ها رفع شده‌اند و شما می‌توانید با خیال راحت دانلود آخرین نسخه فونت را انجام دهید.

دانلود فونت ارژن با لینک مستقیم – حجم 2 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا