فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایلیا (iliya) از مجموعه مریم سافت با لینک مستقیم

یکی از قدیمی‌ترین خطوط اسلامی خط کوفی است و به دلیل ساختار جالب و زیبایی‌های منحصر به فردی که دارد، باعث شده خط‌های جدید و زیبایی بر پایه آن طراحی و ساخته شوند. یکی از این فونت‌ها که الهام گرفته از خط کوفی است، فونت ایلیا می‌باشد. یکی از بهترین فونت‌های فارسی مجموعه تایپس‌فیس ایلیا است که برای طراحی انواع محصولات فرهنگی از آن استفاده می‌شود و در بین طراحان گرافیک محبوبیت خوبی پیدا کرده و قلمی پرطرفدار محسوب می‌شود به همین دلیل دانلود رایگان فونت ایلیا افزایش چشمگیری داشته است.

در ادامه محتوا در سایت download-font.ir قصد داریم شما عزیزان را با ویژگی‌ها و مشخصات تایپ‌فیس ایلیا آشنا کنیم.

قلم Iliya؛ فونتی الهام گرفته از خط کوفی

خط کوفی به جهت جلوه‌های بصری دلنواز و زیبایی که دارد، باعث شده تایپ‌فیس‌های نوینی زیادی مانند قلم ایلیا با تغییر در ساختار خط کوفی طراحی و ساخته شود.

خط کوفی همزمان با گسترش اسلام در ایران، توسط ایرانیان استفاده شد و نوشته‌های ارزشمند زیادی از آن وجود دارد این خط از خطوط قدیمی آسیای غربی است که تا قرن 4 هجری رواج داشته است. سرعت بالای رواج خط نسخ اولیه موجب کاهش کاربرد خط کوفی شده و کم کم جنبه تزئینی پیدا کرده است.

ویژگی‌های خط کوفی ایلیا

خط کوفی به دلیل زیبایی‌های هنری در جزئیات، انحناهای متفاوت حروف، کشیدگی حروف و پهنای قلم در مقایسه با خطوط نسخ، ثلث و غیره انرژی بصری زیادی را می‌توان در آن مشاهده نمود.

در قرن‌های نخست هجری خط کوفی انواع مختلفی همچون کوفی گره‌دار، کوفی شرقی، کوفی مغربی و غیره را داشته است که ویژگی‌های ذکر شده در اغلب آن‌ها وجود دارد.

فونت ایلیا

نحوه شکل گیری مجموعه فونت ایلیا Iliya

قلم ایلیا که از منظر فرم با خط کوفی متفاوت است توسط امیر مصباحی طراح و تولید شد. برای طراحی این نوع تایپ‌فیس روی ساختار انواع خطوط کوفی بررسی و پژوهش شده است. در قلم ایلیا چند ویژگی مطرح و خاص خط کوفی وجود دارد.

در واقع باز آفرینی خط کوفی هدف ساخت تایپ‌فیس ایلیا نبوده؛ بلکه برای تشکیل قلمی امروزی و نوین از ظرفیت‌های بصری این خط سابقه دار و سنتی استفاده شده است.

از تابستان 1393 مراحل پژوهشی ساخت این نوع تایپ‌فیس آغاز شد و در زمستان همان سال طراحی آن کلید خورد. نهایتا با چهار وزن در اواسط پاییز 95 و با دو وزن جدید در سال 99 در دسترس دوستداران و علاقه‌مندان فونت قرار گرفت.

دانلود فونت ایلیا؛ بهترین فونت مذهبی و نمایشی قرآنی

تایپ‌فیس ایلیا؛ یک قلم مخصوص طراحی

در بین طراحان گرافیک، فونت Iliya یک نوع تایپ‌فیس طراحی محبوب است؛ چون در شکل گیری آن از ساختار خط‌های ثلث، نسخ و تعلیق استفاده شده است. از فونت ایلیا برای طراحی لوگو، طراحی اسم، دیوار نوشته‌های هنری و مذهبی، طراحی بنر، طراحی پوستر و غیره استفاده می‌شود و این به جهت شکستگی‌ها و انحناهای متعادل، همنشینی روان حروف در کنار هم، حجم دهی بالا و اتصالات مختلف است. این نوع تایپ‌فیس در تایپوگرافی‌ها کاربرد زیادی دارد؛ چون فضاهای پرت بسیار کمی دارد.

ویژگی‌های فونت ایلیا

با توجه به ساختار فونت ایلیا، این نوع قلم فارسی نوعی تایپ‌فیس هنری است که برای طراحی به کار برده می‌شود. از ویژگی‌های فونت ایلیا می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • برای افزایش جلوه‌های بصری در همنشینی حروف ناهم‌ترازی وجود دارد.
  • برای خوانایی بهتر، نقاط مجزا هستند.
  • در حروف کشیدگی‌های مختلف وجود دارد.
  • وضوح مرز و شکل حروف

وزن‌های مختلف قلم ایلیا

قلم ایلیا علاوه بر این که در طراحی‌های کوتاه و پر حجم استفاده می‌شود برای نگارش و تایپ متن‌های تاریخی، مذهبی، ادبی و غیره کاربرد دارد. این نوع فونت فارسی می‌تواند، نیازهای طراحان را فراهم کند و از وزن‌های آن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • فونت ایلیا Extra Bold
  • فونت ایلیا Black
  • فونت ایلیا Bold
  • فونت ایلیا Semi Bold
  • فونت ایلیا Light

وجود اتصالات مختلف در این نوع‌ تایپ‌فیس فارسی باعث شده تا تایپوگرافر و طراح گرافیک طراحی ترکیبات مختلف را بتواند، تجربه کند.

در تمام پسوند‌های ttf، woff2 ، otf و woff این فونت زیبا عرضه می‌شود. برای انواع طراحی از فرمت‌های otf و ttf و برای وب از فرمت‌های woff2 و woff  استفاده می‌شود. از تمام حروف فارسی این نوع فونت ایرانی پشتیبانی می‌کند.  امیدواریم با دانلود فونت ایلیا بتوانید تصاویر زیبایی را طراحی و خلق کنید.

فونت فارسی ایلیا، بهترین فونت مذهبی و گرافیکی از سایت مریم سافت

خرید فونت ایلیا Iliya

این نوع فونت فارسی به صورت فایل فشرده تولید می‌شود تا حجم آن کاهش پیدا کند. تمام فونت‌های که در سایت ما download_font.ir عرضه می‌شوند به مرور زمان عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت ایلیا را از مجموعه ما به راحتی انجام دهید.

از نرم افزار winrar برای باز کردن فایل‌های فشرده می‌توانید، استفاده کنید. مجموعه ما در خصوص فونت دانلود شده یا خریداری شده هیچ مسئولیتی ندارد و تنها معرف فونت است و تمام مسئولیت‌ها به عهده طراح فونت است.

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که در سایت خود فقط باید از یک فونت استفاده کنید؛ چون به کار بردن چندین فونت باعث می‌شود سرعت لود سایت شما پایین بیاید.

دانلود رایگان فونت فارسی ایلیا

یکی از جذاب ترین فونت های نمایشی سبک مذهبی، فونت فارسی ایلیا است که در مجموعه مریم سافت برای فروش ارائه شده است، اما نگران نباشید، ما در سایت دانلود فونت (Download-font.ir) بصورت رایگان این فونت را ارائه کردیم تا شما دوست محتزم از استفاده قلم ایلیا لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت ایلیا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان فونت ایلیا با لینک مستقیم – حجم 2.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا