فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران خوارزمی (IRAN Kharazmi) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس ایران خوارزمی، قلمی سنگین و بولد است. در طراحی و ساخت این نمونه فونت فارسی از ساختار فونت ایران الهام گرفته شده است. این نمونه استایل قلم فارسی، ضخامت یکسانی ندارد؛ ولی در طراحی آن تلاش زیادی انجام شده تا بتوان به کاهش و حداقل رساندن اختلاف ضخامت در قوت‌ها و ضعف‌ها کمک نمود.

برش‌های نوک تیز و گرد در این نمونه استایل قلم فارسی وجود ندارد. اگر برای استفاده مناسب و بهینه از فضای منفی و مثبت، ساختار هوشمندانه تایپ‌فیس ایران به ویژگی‌های استایل قلم فارسی IRAN Kharazmi افزوده شود موجب خواهد شد فونتی ایجاد گردد که بزرگترین نوشته را می‌تواند در کوچک‌ترین و کم‌ترین مساحت ایجاد کند. بنابراین خودنمایی بالایی این نوع فونت فارسی در نوشته ایجاد می‌کند که این همان ویژگی اصلی یک استایل قلم سیاه (بولد) است. دانلود رایگان فونت ایران خوارزمی را می‌توانید از مجموعه ما download-font.ir به راحتی انجام دهید.

طراح و سازنده تایپ‌فیس ایران خوارزمی

سحر خوارزمی طراح و سازنده فونت فارسی ایران خوارزمی است که زیر نظر مسلم ابراهیمی این نوع تایپ‌فیس را طراحی و خلق نمود. در همین جا لازم است از زحمات این دو عزیز تشکر کنیم و برای هر دوی آن‌ها آرزوی موفقیت، تندرستی و سلامتی داریم. این نوع استایل قلم فارسی در بین سال‌های 1392 تا 1393 ساخته شد. به حالت‌های مختلف برخورد حروف هنگام طراحی و ساخت این نمونه فونت فارسی توجه شده است.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت ایران خوارزمی با لینک مستقیم - حجم 2.5 مگابایت

سحرخوارزمی در هنگام طراحی و ساخت این نمونه تایپ‌فیس فارسی کاملا به درگیرهای حروف توجه ویژه‌ای نموده و از ترفندهای گوناگون استفاده کرده تا بتواند ترکیبات فشرده، زیبا و منجسمی را در این نوع فونت فارسی ایجاد نماید.

مشخصات و ویژگی‌های استایل قلم فارسی ایران خوارزمی

در یک فونت بولد کلمات باید به صورت فشرده نوشته شوند و این از ترجیحات هر طراح ایرانی است. شما با استفاده از تایپ‌فیس فارسی IRAN Kharazmi  نیازی ندارید بر روی نوشته‌های خود کار کنید علاوه بر این شما را از موارد زیر بی نیاز می‌کند:

  • به هم فشردن حروف
  • جا به جا کردن نقطه‌ها
  • برش زدن سر و ته حروف

چه مواردی به نسخه تکمیل شده  استایل قلم فارسی ایران خوارزمی افزوده شده است؟

در سال 1393 نسخه ارتقاء یافته این نوع تایپ‌فیس ارائه شد که موارد زیر به آن افزوده شده است:

  • نسخه مخصوص وب فونت به آن افزوده شد.
  • علایم انگلیسی و حروف به آن اضافه شد تا در هنگام تایپ بدون تعویض قلم بتوانید از حروف و علایم انگلیسی استفاده کنید.
  • برای دست یابی به نتیجه بهتر به عنوان وب فونت و همسان شدن با اندازه قلم‌های لاتین اندازه افزایش یافته است.
  • از زبان عربی و دیگر زبان‌های خاورمیانه‌ای به طور کامل پشتیبانی می‌کند.
  • تکمیل گلیف‌ها (علائم و حروف)
  • نسبت به نسخه قبلی اعراب گذاری آن دقیق‌تر است.

استایل قلم فارسی ایران خوارزمی فونتی کلاسیک است که برای تایپ و محتواهای تایپی استفاده می‌شود. در نرم‌افزارهای آفیس، نرم‌افزارهای گرافیکی، نرم‌افزارهای طراحی و غیره می‌توانید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید.

استایل قلم ایران خوارزمی در سبک و ساختار تایپ‌فیس‌های معمولی فارسی است. این نوع استایل قلم فارسی، فونتی حرفه‌ای، زیبا و کلاسیک محسوب می‌شود که از موارد کاربرد آن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • برای طراحی‌های گرافیکی به ویژه طراحی‌های مذهبی و سنتی بهترین گزینه محسوب می‌شود.
  • قابلیت استفاده در تمام برنامه‌های طراحی گرافیک (موبایل و کامپیوتر)

وزن استایل قلم فارسی ایران خوارزمی

این نوع تایپ‌فیس فارسی در یک وزن bold طراحی و ساخته شده است. فرمت رایج آن ttf هست. این نمونه استایل قلم فارسی طراحی آن بر اساس و پایه ساختار فونت فارسی ایران است. در میان قلم‌های بولد فارسی تایپ‌فیس ایران خوارزمی از بی نظیرترین قلم‌های بولد است و این به جهت دقت و هوشمندی طراح و سازنده ( سحر خوارزمی) آن است.

بنابراین یکی از موفق‌ترین فونت‌ها که طراحی و ساخت آن الهام گرفته از ساختار قلم ایران است، تایپ‌فیس  IRAN Kharazmi نام دارد. این فونت فارسی دارای طراحی با کیفیت بالا، قابلیت استفاده در تمامی نرم‌افزارها  فرمت ttf و دارای دانلود رایگان است.

آموزش نصب فونت

بعد از این که فایل فونت مورد نظر را دانلود نموده‌اید اگر فایل آن به صورت فشرده است باید آن را از حالت فشرده خارج نمایید. در مرحله بعد باید روی فایل فونت کلیک راست کنید. سپس روی گزینه install بزنید. در مرحله بعد باید به برنامه گرافیکی مانند فتوشاپ وارد شوید و اگر فونت بالا نیامد باید کامپیوتر خود را خاموش و روشن کنید.

فونت سازمانی رایگان

به طور خلاصه تایپ‌فیس ایران خوارزمی، قلمی سنگین و بولد است. در طراحی و ساخت این نمونه فونت فارسی از ساختار فونت ایران الهام گرفته شده است و در میان فونت‌های بولد از بی‌نظیرترین فونت‌های سنگین و بولد است. تمام تایپ‌فیس‌های که در مجموعه FontIran.com ارائه می‌شوند به مرور زمان نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید دانلود رایگان آخرین نسخه فونت را به راحتی و با اطمینان انجام دهید.

دانلود رایگان فونت ایران خوارزمی با لینک مستقیم

این قلم یکی از فونت های رسمی و اداری است که بصورت کاملا رایگان در سایت فونت ایران منتشر شده است. شما هم اکنون می توانید این فونت زیبا و دوست داشتنی را بصورت رایگان و با فرمت TTF از وب سایت Fontiran.com دانلود نمائید.

دانلود فونت خوارزمی با فرمت TTF با لینک مستقیم – حجم 2.5 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا