فونت فارسیفونت اردوفونت انگلیسیفونت عربیفونت کردی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت انجمن (anjoman) دارای 13 وزن مختلف

تایپ فیس انجمن با حمایت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به صورت اختصاصی تولید شد. این نوع فونت فارسی به جهت تنوع جامع وزن‌ها، دیزاین استاندارد و زیبایی که دارد، موفق شده در سال 98 جایزه‌ی اول دو سالانه سرو نقره‌ای را کسب کند. مجموعه دانلود فونت (download-font.ir) ارائه کننده انواع فونت‌ها است که در این مقاله قصد داریم شما را با فونت انجمن آشنا کنیم و همچنین دانلود رایگان فونت انجمن در این بخش وجود دارد.

ویژگی‌ها و مزیت‌های فونت انجمن

تایپ فیس انجمن 13 وزن دارد که در سبک‌های ایتالیک Italic تمام وزن‌های آن طراحی شده‌اند. یکی از جامع‌ترین فونت‌هایی که در سبد دیزاین تمام کاربران و طراحان وجود دارد، فونت انجمن است.

برای استفاده از سایز کوچک فونت و استفاده نمایشی آن دست طراحان باز است و این به دلیل گستره وسیع وزن‌ها هست. فونت انجمن تایپ فیسی مدرن بوده که حالت دلنشینی از واژگان و فرم‌های ساده و ارگانیکی را ارائه می‌دهد. همچنین رنگ خواندنی به نوشتار مورد نظر می‌بخشد؛ چون الگوی خوانایی آن حفظ می‌شود.

فونت انجمن جایی میان پیچیدگی و سادگی ایستاده، معتدل و منعطف است. به خوبی نقش خود را در مواجهه با انبوه مخاطبان ایفا می‌کند؛ چون در قالب طرح همچون آب می‌نشیند. به انتقال سریع مفاهیم کمک می‌نماید و این به جهت سادگی این نوع فونت فارسی هست.

کاربردهای فونت انجمن

انجمن برای استفاده از مطبوعات، صفحه آرایی، طراحی بسته‌بندی، گرافیک محیطی، تبلیغات و رابط کاربری اپلیکیشن بهینه و توسعه یافته است.

کاربرانی که می‌خواهند برای متن و تیتر مجموعه‌ای وسیع از انتخاب‌ها را داشته باشند بهترین گزینه برای آن‌ها انتخاب فونت انجمن است. این تایپ فیس به عنوان فونت سازمانی استقبال فراوانی از آن شده است.

تنوع وزن ها در فونت فارسی انجمن

هاردی و لورل زوج هنری هستند که یکدیگر را در نمایش‌ها کامل می‌کنند. لورل به دیده شدن هاردی و هاردی هم به دیده شدن لورل کمک می کند به طوری که اگر در یک نمایش یکی از آن‌ها نباشد، نمایش ناقص می‌شود.

وزن‌های مختلف فونت انجمن هم همانند یک زوج هنری هستند و به تکمیل یکدیگر همواره کمک می‌کنند و شما با وزن‌های وسیع فونت انجمن می‌توانید با حروف، نمایش دلخواه خود را کارگرانی نمایید. وزن‌های این نوع فونت فارسی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • FAT
  • Thin
  • ExtraLight
  • Light
  • Regular
  • Medium
  • SemiBold
  • Bold
  • ExtraBold
  • Black
  • ExtraBlack
  • Heavy
  • SuperHeavy

در چهار حالت مربع، گرد، کلاسیک و به هم پیوسته تمامی این وزن‌ها ارائه می‌شوند. علاوه بر این نسخه وریبل هم در فونت انجمن وجود دارد.

متغیر Weight: این نوع متغیر در وریبل فونت انجمن ضخامت یا همان وزن نوشته را مشخص می‌کند که حداقل آن معادل وزن fat  (100) و حداکثر آن معادل وزن Thin (1000) است.

متغیر Dots: این متغیر در وریبل فونت انجمن حالت‌های متنوع نقطه را مشخص‌ می‌کند که حداکثر آن 3 و حداقل آن 0 است و به ترتیب معادل نقاط به هم چسبیده و معادل نقطه کلاسیک هستند.

برای چاق کردن Fat آثار تبلیغاتی وزن Max در نسخه فونت انجمن وجود دارد.

متن‌های به هم تنیده و طولانی هنگام استفاده از فونت انجمن به راحتی خواندن آن‌ها انجام می‌شود و این یکی از بارزترین ویژگی‌های این نوع تایپ فیس است.

تعیین دقیق فاصله‌گذاری و فرم‌های درست و سالم در تمامی وزن‌ها باعث شده‌اند نوشته‌های مورد نظر خوانایی Readability و خواندنی بودن Legibility را داشته باشند.

در سایزهای مختلف فونت انجمن خوانایی دارند و این به جهت سادگی سبک طراحی آن است.  برای متن‌های طولانی و ریز از وزن‌های نازک تر و برای تیترها از وزن‌های نمایشی استفاده می‌شود.

ایتالیک در فونت انجمن

سبک ایتالیک که از نوشتن پر‌سرعت گرفته شده می‌توان خط شکسته نستعلیق را در نوشتار فارسی الگو قرار داد. با بررسی این حروف مشاهده می‌کنید که قامت حروف به سمت راست به هنگام سریع نویسی مایل پیدا می‌کنند.

بر پایه همین منطق در فونت انجمن حروف ایتالیک به سمت راست مایل هستند. علاوه بر پیشینه‌ای که مایل بودن به سمت راست در حروف فارسی وجود دارد با حروف ایتالیک لاتین هماهنگی بیشتری دارد و هماهنگ تر است.

متغیر Slant در قلم انجمن

این نوع متغیر در وریبل فونت انجمن تا 8 درجه نوشته‌ها را به سمت راست مایل می‌کند یعنی ایتالیک می‌نماید. بنابرین حداکثر آن 8 و حداقل آن صفر است.

متغیر Width

این نوع متغیر در وریبل فونت انجمن می‌تواند به فشرده شدن حروف تا 20 درصد کمک کند که حداکثر و حداقل آن به ترتیب 100 و 80 است.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دیزاینرها فشرده کردن حروف در چاپ و تایپوگرافی وب است که باعث له شدن کلمه‌ای وسط می‌شود و باعث آسیب رسیدن به تر و تازگی واژه می‌گردد.

برای این که به فرم‌ها و متن نوشته شده آسیب نرسد فونت انجمن فشرده  Condensed برای این وضعیت راه‌حل سالم و حرفه‌ای است.

مشخصات و ویژگی های کلی فونت فارسی anjoman

  • طراحی بسیار کارشناسی شده، تخصصی و حرفه‌ای
  • حمایت شده توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
  • دارای 12 وزن
  • ورژن 2.0
  • مناسب برای همه کارها مانند چاپ، مطبوعات، صفحات وب، طراحی و غیره
  • طراح جناب آقای هیربد لطفیان
  • فونتی بسیار صریح، جدی و کاملا رسمی
  • پشتیبانی از زبان‌های انگلیسی، اردو، کوردی و زبان عربی

خوانایی فونت انجمن anjoman

جایگذاری درست نقطه‌ها و متناسب بودن فضاهای منفی بین حروف یکی از عوامل مهم بر خوانایی متن است ( به ویژه برای متن‌های دارای اندازه‌های کوچک و ریز) در فونت anjoman با توجه به حرف بعد و قبل نقطه‌ها در محل خود قرار گرفته‌اند و تنظیم آن‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

قوانین و مقرارت لازم برای خرید فونت انجمن

طراح و مالک فونت anjoman هیربد لطفیان است به همین دلیل این نوع تایپ فیس، فونتی مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نوع فونت فارسی حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید.

شما می‌توانید از دسکتاپ با خرید این نوع فونت استفاده کنید و آن را روی لپ تاپ شخصی خود نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید کپی رایت تهیه کنید.

برای استفاده از فونت انجمن باید  یک لایسنس مناسب صادر شود. یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک بودن ) برای استفاده از این نوع فونت فارسی در وب سایت و پروژه‌های نرم افزاری باید خریداری نمایید.

یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، شرکت و موسسه برای استفاده از این نوع فونت باید خریداری شود.

یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از این نوع فونت فارسی در قالب‌های فروشی باید خریداری شود.

یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از فونت انجمن در سیستم‌های سایت ساز، شرکت‌های بزرگ، برنامه‌های فارسی نویس و پروژه‌های پیمانکاری را باید خریداری کنید.

از کجا باید فونت انجمن را خریداری کنیم؟

جدا از این که حقوق طراح فونت باید رعایت شود خود کاربر برای استفاده از فونت باید به خرید آن اقدام نماید. تمام فونت‌های که در سایت ما (دانلود فونت (download-font.ir)) عرضه می‌شوند به مرور تمام نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند؛ لذا تمام خریداران می‌توانند دانلود آخرین نسخه تکمیل شده را انجام دهند. اگر مشتریان شما به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند شما باید یک لایسنس برای استفاده از این فونت صادر کنید.

دانلود رایگان فونت انجمن

بی شک انجمن یکی از بهترین و زیبا ترین فونت های فارسی است که بصورت کاملا استاندارد طراحی شده است. برای دانلود رایگان آخرین نسخه فونت انجمن می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

لینک مستقیم دانلود رایگان فونت انجمن نسخه 2.0 دارای 13 وزن مختلف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا