فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت دست نویس حناچی (hanachi) با لینک مستقیم

در سال 89 اولین فونت‌ دست‌‌نویسی که برای قلم برتر ساخته شد، تایپ‌فیس حناچی بود. این نوع فونت فارسی الهام گرفته از دست‌خط جزوه‌های زهرا حناچی است. وی در دانشکده هنرهای زیبایی در رشته معماری فارغ التحصیل شده و به جهت ذوق هنری و رشته تحصیلی خود تصمیم گرفت برای نیازهای معمارانه ‌فونت حناچی را طراحی و تولید کند. در این قسمت از سایت download-font.ir قصد داریم شما را با مشخصات این نوع تایپ‌فیس فارسی آشنا کنیم. برای دانلود رایگان آخرین نسخه فونت حناچی می توانید به انتهای این صفحه مراجعه کنید.

ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب فونت hanachi

فونت حناچی جزو بی‌نظیرترین فونت‌های دست‌نویس است. این نوع استایل قلم زیبا به دست‌نوشته‌های طبیعی بسیار شبیه و نزدیک هست. این نوع قلم فارسی ساختار یک‌دست و بسیار منظمی دارد و در حوزه‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. برای تبلیغات محیطی، جلد کتب، طرح‌های مذهبی، طرح‌های تبلیغاتی، طراحی تصاویر عاشقانه و غیره استفاده می‌شود.

با استفاده از روش‌های قدیمی در کورل، اجرا و طراحی اولیه این نوع تایپ‌فیس فارسی انجام شد؛ لذا حروف تمیزی لازم را نداشته‌اند و اکنون پس از ده سال این نوع قلم فارسی باز طراحی و اصلاح شده و در سه وزن در اختیار دوستداران فونت گذاشته می‌شود.

برای تایپ‌ دل‌نوشته‌ای که بی‌تکلف بوده و حس سادگی دارد انتخاب این نمونه قلم فارسی مناسب است. همچنین برای تولید محتوای کودکان کاربرد دارد. از مزایا و معایب استایل قلم hanachi به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • شباهت بسیار نزدیکی با دست خط واقعی دارد.
  • بسیار خوانا و ساده است.
  • چشم نواز و زیبا بوده
  • در اکثر زمینه‌های ادبی قابلیت استفاده دارد.
  • فونتی بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود.
  • تمامی حروف فارسی در آن وجود دارد.
  • در تمامی برنامه‌های گرافیکی باز می‌شود.
  • برای موبایل و وب استفاده نمی‌شود.

قلم حناچی؛ زیباترین قلم دست‌نویس فارسی ایرانی

همان طور که قبلا گفته شد بر اساس دست‌خط جزوه‌های زهرا حناچی طراحی این نوع قلم انجام شد به همین دلیل به دست‌خط‌های رایج امروزی شباهت زیادی دارد. از این نمونه فونت زیبا به عنوان یک دست‌خط زیبا برای یادگیری و تمرین استفاده می‌شود به همین دلیل در بین معلمان خوشنویسی و خط‌های منتخب استاندان طرفداران زیادی دارد و این به جهت سادگی حروف و نوشتار آن است.

برای نوشتن برگه چک، پر کردن فرم‌های اداری، حین نوشتن نامه و غیره می‌توان از این نمونه فونت فارسی برای بهبود دست‌خط استفاده نمود. فونت  Hanachi در بین تایپ‌فیس‌های فانتزی یکی از زیباترین فونت‌های فارسی دست‌نویس به حساب می‌آید. در بین طراحان حرفه‌ای و آماتور طرفداران زیادی دارد و این به جهت ظاهر چشم‌نواز و ساده آن است.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی حناچی با لینک مستقیم از سایت download-font.ir

چرخش انگشتان در لا‌به‌لای حروف تایپ‌فیس حناچی

برای نگارش حروف این نوع فونت دست‌نویس فارسی از چرخش‌های متعدد استفاده شده است، همچنین در خطوط حروف از گوشه‌های تند و شکستگی‌ها استفاده نشده به همین دلیل به این نوع فونت سیالیت ویژه‌ای داده شده است.

استایل قلم حناچی بسیار خوانا، منظم و یکدست است و این به دلایلی مانند تناسب عالی در ابعاد حرف‌ها، نمایش مناسب نقاط حروف، عدم حذف یا کوچک نمایی حفره‌ها و وضوح سرکش‌ها و دندانه‌ها می‌باشد. برای صفحه آرایی‌ها و طراحی‌ها بسیاری از طراحان حوزه کودک از این نوع فونت استفاده می‌کنند و در صدر انتخاب آن‌ها قرار دارد.

کاربردهای تایپ‌فیس حناچی

از کاربردهای تایپ‌فیس حناچی می‌توان به تولید محتوای فضای مجازی، تبلیغات محیطی، طرح‌های مذهبی، دل‌نوشته، داستان‌های کوتاه و بلند، نوشتن متن‌های احساسی و عاشقانه اشاره نمود.  در طراحی‌های بزرگ و کم حجم مانند طراحی اسم، تیتر کتاب‌ها، عناوین بنرها، طراحی لوگو و غیره استفاده زیادی از آن نمی‌شود. برای نگارش متن‌های اداری، رسمی و غیره کاربرد دارد؛ چون از ساختار ساده‌ای برخوردار است.

این نمونه فونت دست‌نویس در عین سادگی از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است؛ لذا یکی از تایپ‌فیس‌های بسیار زیبا و خوانا محسوب می‌شود. این نوع تایپ‌فیس یاد‌آور جزوات دست نویسی است که با خط خوشی نوشته شده‌اند به طوری که باعث افزایش و اشتیاق خواندن کاربران می‌شود.

این نوع فونت فارسی چندان زیبا است که از زیبایی نوشته‌های آن می‌توانید، لذت ببرید. به دست نوشته‌های طبیعی بسیار نزدیک است و این از ویژگی‌ اصلی این نمونه فونت فارسی محسوب می‌شود.

بهترین استایل قلم دست‌خط و دست نوشته‌ فارسی

تایپ‌فیس دست‌خط حناچی ساختار یک دست و منظمی دارد و در تبلیغات محیطی، جلد کتب، طرح‌های مذهبی، تبلیغاتی، طراحی تصاویر عاشقانه و غیره استفاده می‌شود. این نمونه تایپ‌فیس دست‌نویس روی تمام سیستم‌ها نصب می شود. تمامی فرمت‌های این نوع فونت فارسی ایرانی شامل woff، svg، otf، eot و ttf می‌شوند. امکان استفاده از این نوع فونت روی تمام مرورگرها مانند فایر فاکس، اوپرا، سافاری، گوگل کروم و غیره وجود دارد.

نحوه نصب فونت

بعد از این که فایل فونت مورد نظر را دانلود کرده‌اید اگر روی سیستم شما ویندوز 7 به بالا نصب شده باید مراحل زیر را برای نصب فونت انجام دهید:

  • اگر فونت دریافت شده فشرده است، ابتدا باید آن از حالت فشرده خارج کنید.
  • در مرحله دوم باید روی فایل دانلود شده کلیک راست کنید.
  • سپس گزینه installرا بزنید.
  • به برنامه گرافیکی مانند فتوشاپ وارد شوید.
  • اگر فونت بالا نیامد، می‌توانید کامپیوتر را روشن و خاموش کنید.

فونت حناچی از زیباترین تایپ‌فیس‌های است که به دست‌خط طبیعی شباهت فوق العاده زیادی دارد. پایه و اساس این نوع فونت فارسی جزوه‌های دست خط زهرا حناچی است. از ویژگی‌های این مدل قلم فارسی می‌توان به قابلیت باز شدن آن در تمامی برنامه‌های گرافیکی، بسیار حرفه‌ای بودن و  تمامی حروف فارسی آن اشاره نمود.

دانلود رایگان فونت حناچی با لینک مستقیم

فونت حناچی، یکی از بهترین فونت های دست نویس فارسی است که توسط زهرا حناچی طراحی شده است و در وب سایت مریم سافت به فروش میرسد. اما نگران نباشید ما این فونت را بصورت رایگان ارائه کردیم تا شما از استفاده اون لذت ببرید. برای دانلود فونت حناچی نسخه نهایی با لینک مستقیم می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت حناچی با لینک مستقیم – حجم 5.6 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا