فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت نورا (noora) با لینک مستقیم

امروزه رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی روی انتقال اطلاعات دارند و حجم زیادی از اطلاعات را نشر و به دیگر انتقال می‌دهند به طوری که هر زبانی از طریق وب سعی می‌کند مهم‌ترین اطلاعات و آثار خود را در اختیار مخاطبان بگذارد. از این رو حروفی که در فضای مجازی برای نوشتن هر نوع اطلاعی استفاده می‌شوند باید از خوانایی مناسبی برخوردار باشند. تایپ‌فیس نورا (noora) با هدف خوانش بالا برای نوشتن متن‌های طولانی و بلند در فضای مجازی و صفحات وب طراحی و ساخته شده‌ است. در این قسمت از پست ما قصد داریم شما عزیزان را با فونت فارسی نورا آشنا کنیم. از سایت دانلود فونت به نشانی download-font.ir می‌توانید دانلود رایگان فونت نورا را انجام دهید.

مشخصات فونت فارسی noora

برای این که تایپ‌فیس فارسی noora در برابر چیدن پیکسل‌های صفحات نمایشگر وب خوانایی خود را حفظ کند نسبت متعادلی از دور و سطح در آن ایجاد شده است. از سوی دیگر برای این که با فضای به کارگیری‌ اش سازگاری بهتر و مناسب‌تری داشته باشد تغییراتی در حروف آن انجام شده که از این تغییرات می‌توان به محدود کردن کرسی‌ها، محدود کردن ضخامت قلم ( که موجب شده حروف وضوح بالاتری داشته باشند)، محدودیت و اغراق در زاویه قلم ( زوایای 135، 90،45 و 0 درجه) و بلند شدن طول دندانه‌ها اشاره نمود.

اهدای روحیه تازه به نوشتار و پایبندی به اصول خوشنویسی فارسی همراه با نوآوری از ویژگی اصلی فونت فارسی نورا است که باعث شده نیاز بصری مخاطبان به خوبی تامین شود و خوانایی آن افزایش یابد.

از میان شش وزن استایل قلم فارسی نورا سه وزن Light ،  Regular و Bold  به عنوان بخش عملی پایان نامه کارشناسی ارشد تحت نظر استاد صداقت جباری در دانشگاه تهران طراحی و مورد استفاده قرار گرفت.

تنوع وزن‌ها در تایپ‌فیس فارسی نورا
مجموعه استایل قلم noora از شش وزن زیر تشکیل شده‌ است:

  • Light
  • Extra Light
  • Regular
  • Black
  • Extra bold
  • Bold

تمام وزن‌های ارائه شده در این نوع فونت فارسی از نظر سبک طراحی شبیه به هم و از یک جنس هستند و عواملی که روی روان خوانی و سطح خوانایی حروف این نوع تایپ‌فیس فارسی تاثیرگذار هستند در همه  وزن‌ها اعمال شده است.

برای خوانایی بهتر استایل قلم نورا دارای جایگزینی خودکار است

جایگذاری درست نقطه‌ها و تناسب بین فضاهای منفی بین حروف از عواملی هستند که روی خوانایی متن به ویژه متون دارای اندازه ریز تاثیر گذار هستند. طراحی فونت نورا به صورتی است که از همان ابتدا از نظر محل قرار گیری نقطه مشکلی وجود نداشته است. در این نمونه استایل قلم فارسی دو حالت در برخی از حروف مانند ر ی وجود دارد که در موقعیت‌های خاص استفاده و جایگزین می‌شوند.

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت فارسی نورا - رایگان فونت نورا را دانلود کنید.

هماهنگی فونت نورا با تناسبات حروف لاتین

برای این تمام اجزای فونت با هم هماهنگ و در یک جنس باشند در نسخه جدید قلم انگلیسی Epilogue جایگزین تایپ‌فیس Khula شده است. در متن فارسی و عربی از استایل قلم نورا استفاده می‌شود.

طراح و سازنده فونت نورا

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم پیشرفت تکنولوژی باعث شده از طریق رسانه‌های دیجیتال مانند اپلیکیشن‌های موبایل و وب سایت حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات منتقل شود به همین دلیل فونتی که برای نوشتن داده‌ها و اطلاعات در صفحات وب استفاده می‌شوند باید از شیوایی و خوانایی لازم برخوردار باشند. به همین دلیل استایل قلم noora به گونه‌ای طراحی و ساخت آن انجام شده که متن‌های طولانی و بلند که در فضای وب استفاده می‌شوند خوانا‌تر و ساده‌تر شده‌اند.

این نمونه استایل قلم یکی از بهترین و استانداردترین تایپ‌فیس‌های فارسی است که برای اپ‌های موبایل و وب سایت‌ها طراحی و تولید شده است. سرکار خانم عاطفه محمدی طراح و سازنده تایپ‌فیس نورا است که با زحمات شبانه روزی خود توانست چنین فونت زیبا و استانداردی را تولید کند که کاربران بتوانند در صفحات وب از آن استفاده کنند در همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر کنیم و برای او آرزوی موفقیت و تندرستی داریم. فونت نورا بدون علائم و حروف انگلیسی با اعداد کاملا فارسی و قلم فارسی ارائه می‌شود. برای صفحات وب سایت انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. این نمونه استایل قلم فارسی از زبان عربی و زبان‌های انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌ها و مشخصات فونت فارسی noora

از مشخصات و ویژگی‌های استایل قلم فارسی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • تایپ‌فیسی جدی، جذاب و دوست داشتی
  • از زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.
  • طراح: سرکار خانم عاطفه محمدی
  • نام انگلیسی: noora
  • وزن: 6 وزن
  • مناسب برای مطبوعات، اپ‌های موبایل، وب سایت‌ها و غیره
  • طراحی کاملا حرفه‌ای، زیبا، اصولی و بسیار استانداردی

در بسته فونت نورا موارد زیر را می‌توانید، دریافت کنید:

  • فونت‌های پایه: در شش وزن و با فرمت ttf
  • وب فونت: برای استفاده در وب سایت دارای فرمت‌های eot،woff2 و woff است.
  • Farsi_numerals: فونت‌های که ظاهر حروف عربی ك و ئ و اعداد انگلیسی را فارسی نمایش می‌دهند.
  • Non-English: برای آزادی عمل در انتخاب تایپ‌ هم‌نشین لاتین دارای وب فونت‌های فاقد از کاراکترها و حروف انگلیسی است.

طریقه نصب فونت

بعد از این که دانلود کردن فونت مورد نظر را انجام داده‌اید باید روی فایل فونت کلیک راست کنید؛ سپس گزینه install  را انتخاب کنید تا فونت مورد نظر به راحتی نصب شود تا بتوانید در نرم افزارها به راحتی از آن استفاده کنید.

دانلود رایگان فونت نورا

به طور خلاصه تایپ‌فیس نورا با هدف خوانش بالا برای نوشتن متن‌های طولانی و بلند در فضای مجازی و وب طراحی و ساخته شده‌ است. عاطفه محمدی طراح و سازنده فونت فارسی نورا است. تمام تایپ‌فیس‌های که در وب سایت فارسی فونت ایران (مارکت فونت های فارسی) ما ارائه می‌شوند به مرور زمان نقص‌های آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید با اطمینان کامل دانلود آخرین فونت نورا را انجام دهید.

دانلود فونت نورا با لینک مستقیم – حجم 3.9 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا