فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت کولاک (Colak) با لینک مستقیم

تایپ‌فیس Colak دارای مفاهیم فرهنگی مناسب بوده و در عنوان‌های رسمی استفاده می‌شود. این نوع فونت فارسی الهام گرفته از سبک نسخ است و نوعی استایل قلم فوق سنگین محسوب می‌شود. به اختلاف فشار بین دو سطح کولاک می‌گویند هنگام برخورد یک سیستم کم فشار و یک سیستم پرفشار کولاک‌ها شکل می‌گیرند. مقابله حداقل فضای منفی با فضای سنگین مثبت در یک سطح، ایده اولیه طراحی و خلق تایپ‌فیس کولاک بوده است. در تابستان و پاییز سال 1400 دیزاین این نوع تایپ‌فیس به پایان رسید. دانلود رایگان فونت کولاک را می‌توانید از سایت دانلود فونت (download-font.ir) انجام دهید. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی تایپ‌فیس کولاک بپردازیم.

طراح و سازنده فونت کولاک Colak

امیر مصباحی طراح و خلق کننده تایپ‌فیس کولاک است که وی این نوع فونت را بر پایه و اساس فونت دیزاین شده دیگر خود یعنی دماوند ساخت.  تلاش مضاعفی را وی انجام داد تا بتواند، فونت سنگینی را با رویکرد رسمی و متفاوت‌تری از تایپ‌فیس دماوند طراحی کند تا بتواند نیاز دوستداران فونت را به خوبی برآورده نماید.

فرم کاراکترهای کولاک نسبت به قلم دماوند از نرمی و سیال متعادل‌تری برخوردار بوده و متمایل به هندسه است. در طراحی این فونت سعی شده با محدود کردن فضای منفی در بین کاراکترها، حفظ روحیه رسمی و جلوگیری از اغراق بتواند به کاربران کمک کند تا فضای گرافیک و تایپوگرافی متفاوت‌تری را ایجاد کنند.

تایپ‌فیس کولاک به زبان کوردی توجه خاصی می‌کند و از زبان عربی هم پشتیبانی می‌نماید. برای زبان انگلیسی از حروف خط لاتین هم استفاده شده تا کلمات لاتین نمایش بهتری داشته باشند و هماهنگی لازم ایجاد شود.

 کاربردهای تایپ‌فیس کولاک Colak

برای ساخت تابلوی مغازه‌ها، کتا، جلد مجلات، بیلبوردها، بنرهای تبلیغاتی از فونت‌های سنگین و بولد استفاده می‌شود. یکی از تایپ‌فیس‌های بولد و سنگین فارسی فونت کولاک است. استایل قلم فارسی کولاک طراحی جذاب و چشم نوازی دارد که می‌تواند برای گرافیست‌ها و طراحان کاربرد زیاد و مفیدی داشته باشد.

تایپ‌فیس کولاک فونتی نمایشی بوده و برای عنوان نویسی استفاده می‌شود که حالتی جذاب و کاملا رسمی دارد؛ ولی برای نوشتن پاراگراف‌ها و متن‌های بلند چندان جالب نیست. این نمونه فونت فارسی برای متن‌های نمایشی فوق‌‌العاده است و فونتی ساده، جذاب و زیبا محسوب می‌شود. در این جا دارد از زحمات امیر مصباحی تشکر کنیم و برای او آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

این نمونه تایپ‌فیس فارسی از زبان کردی، عربی، فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند و این یکی از ویژگی‌های خوب این نوع استایل قلم است. اعداد انگلیسی و کاملا فارسی در این نمونه فونت فارسی طراحی شده‌اند که با حرف سازگاری بالایی دارند.

مزایای تایپ‌فیس فارسی

طراحی حروف و اعداد انگلیسی، اعداد فارسی، کاراکترهای جامع و کامل، ارائه فرمت‌های مختلف، داشتن فرمت‌های مخصوص برای صفحات وب و طراحی بسیار استاندارد از مزایای تایپ‌فیس فارسی هستند.

معایب قلم سنگین Colak

این نوع فونت فارسی با این که مزیت‌های زیادی دارد؛ ولی دارای معایب و نواقصی هم است که امیدواریم در آپدیت‌های آینده تمام معایب‌ آن‌ها رفع شود تا فونت حرفه‌ای، جامع و کاملی ایجاد شود. از نواقص این نوع تایپ‌فیس فارسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پشتیبانی نکردن از وریبل فونت
  • نداشتن فایل راهنمای استفاده
  • تنها در یک وزن ارائه می‌شود و وزن‌های متعددی ندارد.

مشخصات فونت کولاک

فرم کاراکترهای کولاک نسبت به تایپ‌فیس‌های مشابه خود سیالی و نرمی متعادل‌تری دارد و متمایل به هندسه است. طراح این نمونه قلم فارسی سعی کرده با محدود کردن فضای منفی در بین کاراکترها، دوری از اغراق و حفظ روحیه رسمی به کاربران کمک کند تا بتوانند فضای گرافیک و تایپوگرافی متفاوت‌تری را ایجاد کنند.

این نوع استایل قلم کولاک به زبان کوردی توجه ویژه‌ای دارد. زبان عربی هم قلم Colak پشتیبانی می‌کند. این نمونه فونت فوق سنگین به سبک نسخ طراحی و ساخته شده است. یک وزن دارد. حاوی مفاهیم فرهنگی مناسب بوده و در عنوان‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طریقه نصب فونت

بعد از این که اکسترکت کردن و دانلود کردن فونت انجام شد باید روی فایل‌ها کیک راست کنید؛ سپس روی گزینه install بزنید تا فونت مورد نظر روی سیستم شما نصب شود و بتوانید در نرم افزارها به راحتی از آن استفاده کنید. با دانلود بسته تایپ‌فیس کولاک موارد زیر را دریافت می‌کنید:

  • وب فونت: برای استفاده در وب سایت دارای فونت‌های ویژه با فرمت‌های woff و woff2 است.
  • فونت‌های اصلی: دارای فرمت‌های ttf و otf است.
  • فونت‌های با اعداد فارسی: فونت‌های که اعداد عربی و انگلیسی در آن‌ها هک شده تا به صورت فارسی نمایش داده شوند.
  • فونت بدون انگلیسی: این نوع فونت را ندارد.
  • راهنما: ندارد.

سخن پایانی

به طور خلاصه فونت کولاک بر پایه و اساس سبک نسخ طراحی و تولید شده و نوعی قلم فوق سنگین محسوب می‌شود. از زبان کردی، عربی، فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند. در این نمونه تایپ‌فیس فارسی اعداد انگلیسی و فارسی با حرف سازگاری دارند. تمام فونت‌های که در سایت fontiran.com ارائه می‌شوند به مرور زمان تمام نقایص آن‌ها برطرف و بروزسانی شده‌اند. مجموعه ما نسبت به فونت ارائه شده مسئولیتی ندارد و تنها معرف فونت است و طراح فونت تمام مسئولیت‌ها را بر عهده دارد.

دانلود رایگان فونت فارسی کولاک؛ فونت ضخیم و بولد فارسی

همان طور که میدانید کولاک یکی از فونت های فروشی در وب سایت fontiran.com می باشد، که اگر بخواهید این قلم زیبا را داشته باشید بایستی با مبلغ 98 هزار تومان آن را خریداری کنید. اما نگران نباشید ما آخرین نسخه فونت کولاک رو بصورت رایگان ارائه کرده ایم، برای دانلود رایگان فونت کولاک کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت کولاک – حجم 1 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا