فونت فارسی

دانلود رایگان فونت بلوک (BLOCK) آخرین نسخه با لینک مستقیم

تایپ‌فیس بلوک، فونتی منظم، هندسی و ساده بوده که برای عناوین کوتاه استفاده می‌شود و این به دلیل وزن سنگین آن است. از خط معقلی یا خط کوفی بنایی برای دیزاین حروف این نوع فونت فارسی الهام گرفته شده است. خط بنایی یا معقلی با آجر و ساختمان ارتباط عمیقی دارد به همین دلیل ساختار آن مبتنی بر مستطیل و مربع است. از کنار هم قرار دادن بلوک‌های مستطیل و مربع تایپ‌فیس بلوک ساخته می‌شود. در این قسمت از سایت download-font.ir قصد داریم شما را با قلم فارسی بلوک آشنا کنیم.برای دانلود رایگان فونت بلوک می توانید به انتهای همین صفحه مراجعه کنید. 

ویژگی‌های و مزیت‌های فونت بلوک BLOCK

این نوع قلم فارسی دارای دو استایل Round  و Sharp یا سخت و نرم است. این دو استایل ویژگی‌های مجزا و متفاوتی دارند به همین دلیل باید از آن‌ها متناسب با محتوا و موضوع استفاده نمود.

در بسته‌ی حرفه‌ای تایپ‌فیس بلوک فضای خالی چشم حروف، استایل نقطه‌ها، نرمی نقطه‌ها و نرمی گوشه‌ها با محورهای متغیر در دامنه‌ی گسترده‌ای تغییر پیدا می‌کند.

وجه تمایز و نوآوری فونت بلوک با دیگر تایپ‌فیس‌ها از لحاظ فنی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • حروف جایگزین متفاوت در حروف ابتدایی، انتهایی و میانه
  • کشیدگی کاراکترهای حرف دال، گاف و کاف

در این نوع فونت فارسی متغیری به نام چشم وجود دارد و برای اندازه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راحتی فضای خالی چشم یا همان داخل حلقه‌ها  می‌توان تشخیص داد.

در بسته حرفه‌ای تایپ‌فیس بلوک موارد زیر وجود دارند:

  • برای استفاده در وب سایت فونت‌های ویژه با فرمت‌های woff و woff2 وجود دارد.
  • فونت‌های با اعداد فارسی: فونت‌هایی هستند که در آن‌ها اعداد عربی و انگلیسی هک شده‌اند تا امکان نشان دادن آن‌ها به صورت فارسی وجود داشته باشد.
  • فونت وریبل: فونت متغیر دارای فرمت ttf و دارای 3 محور است.
  • برای استفاده از ترکیبات و حروف جایگزین راهنمای استفاده در بسته حرفه‌ای فونت بلوک وجود دارد.
  • از زبان انگلیسی، اردو، کردی، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.

در بسته‌ی اقتصادی این نوع فونت فارسی حروف سخت Sharp یا نقطه‌های چهارگوش و نقطه‌های تیز وجود دارد و حروف نرم Round با استایل نقطه‌های گرد وجود دارد.

در نسخه‌ی حرفه‌ای این نوع تایپ‌فیس فارسی در نرم‌افزارهای گرافیکی تعدادی از حروف جایگزین در پنل Open Type فعال هستند.

طریقه نصب فونت بلوک BLOCK

این نوع فونت فارسی حجم کمی دارد به همین دلیل بعد از اکسترکت و دانلود کردن آن باید روی فایل‌ها کلیک راست کنید و برای این که فونت روی سیستم شما نصب شود و در نرم‌افزارها بتوان از آن‌ها استفاده نمود باید روی گزینه install بزنید.

قوانین و مقررات مربوط به فونت بلوک

طراح و سازنده فونت بلوک امیر حسین سعادت فر است به همین دلیل این نمونه تایپ‌فیس فونتی مالکیتی به حساب می‌آید. شما با خرید این نوع فونت فارسی حق تغییر، توزیع و تکثیر آن را ندارید.

با خرید این نوع فونت فارسی می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید و نصب آن‌ را روی لپ‌تاپ‌های شخصی یا کامپیوترهای شخصی انجام دهید و انواع فایل گرافیکی و خروجی چاپ داشته باشید.

در این جا این نکته را در نظر بگیرید تنها برای تهیه نسخه پشتیبان کپی فایل‌ها باید انجام شود.

برای استفاده از این نمونه فونت فارسی شخص کاربر باید به خرید آن اقدام کند و یک لایسنس مناسب برای هر محصول باید صادر شود.

برای استفاده از فونت BLOCK در وب‌سایت و پروژه‌های نرم افزاری یک لایسنس به نام پروژه بر اساس سطح تجاری ( بزرگ یا کوچک ) باید خریداری شود.

یک لایسنس حقوقی برای مجموعه (سازمان، موسسه و شرکت) باید خریداری شود. یک لایسنس ویژه به نام قالب برای استفاده از فونت بلوک در قالب‌های فروشی باید خریداری شود.

یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از این نوع تایپ‌فیس برای برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز و شرکت‌های بزرگ باید خریداری کنید.

سخن پایانی

تایپ فیس بلوک، قلمی منظم، هندسی و ساده است. به طور کلی پایه و اساس فونت فارسی بلوک، خط کوفی و خط معقلی است. برای عناوین کوتاه بهترین انتخاب محسوب می‌شود؛ چون وزن سنگینی دارد.

جدا از این که حقوق طراح و سازنده فونت باید رعایت شود طراح و تولید کننده فونت باید به صورت شخصی خود اقدام به خرید فونت کند.

تمام فونت‌های عرضه شده در سایت fontiran.com به مرور زمان تکمیل  و عیوب آن‌ها رفع شده‌اند به همین دلیل آخرین نسخه تکمیل شده فونت را خریدار می‌تواند به راحتی دانلود کند.

اگر برای مشتریان شما (برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها) رعایت قوانین کپی بسیار مهم است شما باید یک لایسنس برای استفاده از این نوع فونت فارسی صادر کنید. لایسنس ایجاد شده برای فونت خریداری شده توسط شخص خریدار باید انجام شود.

دانلود رایگان فونت فونت پلاک نسخه حرفه ای 6 استایلی با لینک مستقیم

فونت بلوک از جذاب ترین فونت های نمایشی فارسی است که می تواند کاربردهای بسیار زیادی در طراحی لوگو تایپ، بنرهای تبلیغاتی و… داشته باشد. اما این پول رایگان نیست و برای استفاده باید اون رو از سایت fontiran.com خریداری کنی. اما میخواهی رایگان دانلودش کنی؟ ما در این پست فونت بلوک رو بصورت رایگان برای دانلود ارائه کردیم تا شما از دانلود و استفاده اون لذت ببرید. برای دانلود رایگان فونت بلوک می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فونت بلوک حرفه ای – حجم 2.3 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا