فونت فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت همتا (Hamta) – فونت نمایشی همتا

طراحی فونت همتا بر اساس و پایه خط کوفی تزئینی بوده است. این نمونه فونت فارسی تزئینی به سبک درون خط ساخته شده است.  استایل قلم Hamta بر خلاف بسیاری از تایپ‌فیس‌ها برای خوانا بودن طراحی نشده است؛ بلکه برای لذت بردن از زیبایی فرم حروف و دیده شدن زیبایی حروفی که دارد، طراحی و تولید شده است. دانلود رایگان فونت همتا را می‌توانید از سایت download-font.ir انجام دهید. در این پست قصد داریم شما عزیزان را با تایپ‌فیس همتا آشنا کنیم.

طراح و سازنده تایپ فیس Hamta

آقای وحید یعقوب لو طراح و تولیدکننده فونت همتا است که توانسته از حروف فارسی شکل‌های جدیدی در این نمونه فونت خلق کند؛ چون به خوبی هندسه را با میراث خط کوفی آمیخته است و موفق شده حروفی بی همتا در این نوع استایل قلم فارسی خلق کند.

وحید یعقوب لو در سال 1370 متولد شد. تایپوگرافی و طراحی لوگو فعالیت‌های عمده وی است. علاوه بر این در طراحی بسته بندی و در زمینه تبلیغات هم فعال بوده است. علاوه بر تایپ‌فیس همتا وی فونت‌های فارسی دیگری هم طراحی و ساخته که می‌توان فونت‌های زیر را نام برد:

  • طراحی استایل قلم همراه
  • طراحی استایل قلم گلچین
  • طراحی فونت یکتا

وزن‌های تایپ‌فیس همتا

استایل قلم فارسی همتا در یک وزن ارائه می‌شود. Font Hamta Regular تنها وزن این نوع فونت فارسی است و در فرمت TTF ارائه می‌شود. استفاده از این نمونه تایپ‌فیس موجب می‌شود اثر گرافیکی شما بی نیاز از عناصر تصویری باشد؛ چون حروف فونت Hamta به میزان مناسب جلوه‌گر و زیبا هستند. برای پر کردن فضا از حروف این نوع استایل قلم فارسی (همانند خط کوفی) استفاده می‌شود. وحید یعقوب لو متخصص طراحی فونت‌های دارای حال و هوای تزئینی و سنتی هست. همچنین تایپ‌فیس‌های هندسی و نمایشی هم طراحی می‌کند.

مشخصات جذاب فونت فارسی Hamta

تایپ‌فیس همتا قلمی تزئینی و رمانتیک است که طراحی و ساخت آن به سبک درون خطی بوده است. این نمونه استایل قلم فارسی از تایپ‌فیس‌های تزئینی و گرافیکی خارق العاده محسوب می‌شود. برای این که فونتی خلاقانه، استاندارد، مدرن و امروزی خلق شود وحید یعقوب لو برای طراحی فونت همتا ازخط کوفی الهام گرفته است.

فونت همتا رایگان

در طرح‌های گرافیکی از این نمونه استایل قلم فارسی استفاده می‌شود و توانسته نیاز جامعه گرافیکی ایران را به خوبی تامین کند. استایل قلم همتا با فرمت ttf بهترین انتخاب برای نوشتن متون تزئینی و گرافیکی است. برای پاراگراف‌ها و متن‌های طولانی پیشنهاد نمی‌شود. از مشخصات جذاب تایپ‌فیس فارسی Hamta به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • از زبان عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • تنها یک وزن دارد.
  • طراح: وحید یعقوب لو
  • مناسب برای نوشته‌های تزئینی، طرح‌های رمانتیک، عاشقانه و طرح‌های گرافیکی
  • طراحی جذاب، تزئینی، رمانتیک و دوست داشتنی دارد.
  • در نرم‌افزارهای که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، قابلیت استفاده دارد.

دانلود فونت لوگوتایپ همتا

فونت Hamta جزو تایپ‌فیس‌های تایپوگرافی ویژوال فایل است و با استفاده از آن می‌توانید لوگو تایپ‌های حرفه‌‌ای را طراحی کنید؛ چون ساختار آن به فونت کوفی شباهت دارد. با حروف این نوع استایل قلم فارسی هر کلمه‌ای را می‌توان نوشت. تمام حروف الفبای فارسی را در بر می‌گیرد، در زمان کوتاه با استفاده از آن می‌توانید تایپوگرافی و لوگو تایپ را طراحی کنید، برای طراحی لوگو به وسیله این نوع تایپ‌فیس فارسی نیازی به آموزش، تخصص و دانش ندارید و دارای طراحی زیبا و خاصی است.

فونت لوگوتایپ همتا برای طراحی انواع تایپوگرافی و لوگوتایپ انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. برای متون تیتر و پوسترهای تبلیغاتی بسیار مناسب است. برای جملات کوتاه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این جا به این نکته توجه کنید که در متون طولانی از فونت لوگوتایپ همتا نمی‌توانید، استفاده کنید و این به دلیل وزن کلفت آن است. برای تابلو سازی یکی از تایپ‌فیس‌های محبوب به حساب می‌آید و این به جهت فانتزی بودن و کلفت بودن ( bold) آن است.

برای تیتر و عناوین از قلم زیبای همتا می‌توانید، استفاده کنید. استایل قلم لوگوتایپ همتا دارای ویژگی‌های مانند حروف انگلیسی متناسب با فونت، دارای تمامی اعداد فارسی و حروف، روی تمامی برنامه‌های کامپیوتر و موبایل قابلیت نصب دارد، برای طراحی انواع لوگوتایپ مناسب است، فونت زیبا و فانتزی محسوب می‌شود، طراحی آن کیفیت بالایی دارد.

سخن پایانی

به طور کلی و خلاصه خط کوفی تزئینی پایه و اساس طراحی فونت فارسی همتا است. فرم حروف این نوع استایل قلم از زیبایی فوق العاده‌ای برخوردار هستند. فونت لوگوتایپ همتا برای طراحی انواع تایپوگرافی و لوگوتایپ انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. برای تابلو سازی یکی از تایپ‌فیس‌های محبوب به حساب می‌آید و این به جهت فانتزی بودن و کلفت بودن ( bold) آن است. در پایان این مقاله لازم است به این نکته اشاره کنیم که تمام فونت‌های که در مجموعه فونت ایران ارائه می‌شوند به مرور زمان تمام عیوب‌ آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید دانلود آخرین نسخه فونت همتا را به راحتی انجام دهید.

دانلود فونت همتا با لینک مستقیم

فونت همتا را می توان یکی از جذاب ترین و بهترین فونت های نمایشی و تزئینی فارسی دانست که در وب سایت فونت ایران عرضه شده است. این فول رایگان نیست که بخواهید دانلود کنید، برای استفاده از فونت همتا بایستی از سایت فونت ایران خریداری کنید! اما نگران نباشید ما هم اکنون این فونت را بصورت رایگان برای دانلود گذاشتیم. برای دانلود رایگان فونت همتا روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود فونت تزئینی همتا با لینک مستقیم – حجم 2.3 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا