فونت فارسی

دانلود رایگان فونت مسخ (maskh) با لینک مستقیم – یکی از از جذاب ترین فونت های نمایشی فارسی

تایپ‌فیس فارسی مسخ الهام گرفته بر اساس فونت‌های نسخ روزنامه‌ای است. به جای قوس‌های حروف از خطوط شکسته استفاده شده، نداشتن منحنی ویژگی‌های بارز استایل قلم مسخ و تفاوت اصلی آن با مجموعه تایپ‌فیس نسخ هست. به گونه‌ای اندام حروف تایپ‌فیس نسخ رسامی شده که علاوه بر ویژگی‌های زوایه‌دار و اریب در نگاه اولیه شبیه به قلم نسخ است. دانلود رایگان فونت مسخ را می‌توانید از سایت download-font.ir به راحتی انجام دهید. همچنین با مطالبی که در این سایت گفته شده، می‌توانید با استایل قلم مسخ هم آشنا شوید.

مشخصات تایپ‌فیس Maskh

طراحی فونت فارسی مسخ به گونه‌ای بوده تا به جای قوس‌ها به نحوی زوایای به کار گرفته شده، ضخامت‌ها و شکستگی‌ها مدیریت شوند تا ضمن حفظ شخصیت ساده، صریح و جسور قلم نسخ ویژگی‌های خوشنویسانی قلم نسخ روزنامه‌ای در آن حفظ شود تا صرفا جزو فونت‌های فانتزی یا هندسی به حساب نیاید. از دیگر ویژگی‌های فونت فارسی مسخ به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره نمود:

  • صخامت و چرخش حروف ( به عنوان نمونه شباهت دندانه‌ها، شباهت چشمی‌ها، شباهت قوس‌های منفی و مثبت حروف به یکدیگر، این شباهت‌ها باعث نازیبایی حروف نمی‌شود. )
  • ویژگی‌های که موجب تیرگی و توازن یکدست در عبارت نویسی‌ها می‌شوند.
  • استفاده از زوائد تزئینی کنترل شده و محدود ( به عنوان مثال در حروف د، و، ر )
  • ضخامت یافتن تیغه‌های انتهایی حروف
  • درشت‌تر شدن بخش نشسته بر خط کرسی حروف
  • کاسته شدن کشیدگی‌های عمودی حروف ( نزدیک شدن دو محور Descent و Ascent به خط کرسی )
  • این نمونه فونت فارسی مناسب طراحی عنوان و تیتر نویسی بوده و این به جهت صراحت و سادگی حروف در تایپ‌فیس مسخ است که این موجب شده طراح بتواند آثار تایپوگرافی بیشتر و ویرایش بیشتری را انجام دهد.

دانلود رایگان فونت مسخ با لینک مستقیم از سایت دانلود فونت

ویژگی‌ها و مزیت‌های تایپ‌فیس فارسی مسخ

فونت Maskh تایپ‌فیسی نمایشی بوده که برای متن استفاده می‌شود و بر پایه و اساس نسخ روزنامه‌‌ای است. استفاده از خطوط شکسته به جای قوس‌های خمیده حروف و نداشتن منحنی یکی از تفاوت‌های این نمونه فونت فارسی با دیگر تایپ‌فیس‌های فارسی است. این نمونه استایل قلم یکی از جذاب‌ترین و زیباترین تایپ‌فیس‌های نمایشی فارسی است که از آن استقبال خوبی شده است. از مزیت‌ها و ویژگی‌های تایپ‌فیس فارسی مسخ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی پشتیبانی می‌کند.
  • دارای علائم کامل
  • دارای راهنمای جامع و کامل به زبان فارسی
  • داشتن اعداد کاملا جذاب و فارسی
  • دارای نسخه مخصوص صفحات وب با فرمت TTF
  • برای تابلو‌سازی، متن‌های نمایشی، عنوان و غیره استفاده می‌شود.
  • بر پایه خط نسخ طراحی شده و دارای طراحی شیک و مدرنی است.

طراح و سازنده فونت مسخ کیست؟

آقای رسول کمالی دولت آبادی طراح و سازنده تایپ‌فیس مسخ است که از همین جا لازم است از زحمات ایشان تشکر و قدردانی کنیم. امیدواریم شاهد کارهای بیشتری از ایشان باشیم.

کاربردهای تایپ‌فیس فارسی مسخ

استایل قلم فارسی مسخ برای طراحی بنر تبلیغاتی، ساخت تابلو، تیتر نویسی، تایپوگرافی و غیره استفاده می‌شود. برای متن‌های زیاد و متون طولانی مناسب نیست. نسخه مخصوص صفحات وب در این نوع تایپ‌فیس فارسی وجود دارد برای عنوان‌های کوتاه و تیترها مناسب است. در بسته تایپ‌فیس مسخ موارد زیر را می‌توانید، دریافت کنید:

  • فونت‌های اصلی: در یک وزن و با فرمت ttf
  • وب فونت: برای استفاده از وب سایت فونت‌های ویژه با فرمت‌های woff و woff2
  • فونت‌های با اعداد فارسی: تایپ‌فیس‌های که اعداد انگلیسی در آن‌ها هک شده است تا به صورت فارسی نمایش داده شوند.
  • راهنما: دارای راهنمای استفاده از ترکیبات درون فونت و حروف جایگزین است.

قوانین و مقررات مربوط به استفاده از تایپ‌فیس مسخ

رسول کمالی طراح و سازنده فونت مسخ هست به همین دلیل این نمونه تایپ‌فیس، نرم افزاری مالکیتی محسوب می‌شود. شما با خرید این نوع استایل قلم حق ایجاد تغییر در فایل‌ها، توزیع و حق تکثیر آن را ندارید.

شما با خرید این نمونه فونت فارسی می‌توانید از دسکتاپ استفاده کنید و آن را روی کامپیوترهای شخصی خود نصب نمایید و انواع فایل گرافیکی و انواع خروجی چاپ داشته باشید. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای تهیه نسخه پشتیبان تنها باید از کپی فایل‌ها استفاده کنید.

یک لایسنس مناسب برای استفاده از فونت مسخ باید صادر شود. یک لایسنس به نام پروژه برای استفاده از تایپ‌فیس مسخ بر اساس سطح تجاری بزرگ یا کوچک در وب سایت و پروژه‌های نرم‌افزاری باید خریداری شود. یک لایسنس حقوقی به نام سازمان، موسسه و شرکت برای استفاده از استایل قلم مسخ باید خریداری شود.

یک لایسنس ویژه به نام قالب در قالب‌های فروشی برای استفاده از تایپ‌فیس مسخ باید خریداری کنید. یک لایسنس نامحدود برای استفاده نامحدود از تایپ‌فیس مسخ برای برنامه‌های فارسی نویس، سیستم‌های سایت ساز، پروژه‌های پیمانکاری و شرکت‌های بزرگ باید خریداری نمایید.

اگر مشتریان شما بخصوص برندهای شناخته شده، سازمان‌ها و شرکت‌ها به رعایت قوانین کپی رایت ملزم هستند برای استفاده از این نمونه فونت فارسی ناگزیر هستید یک لایسنس صادر کنید.

بهترین فونت تاریخی فارسی

تایپ‌فیس Maskh الهام گرفته بر اساس فونت‌های نسخ روزنامه‌ای است که برای متن‌ها و عنوان‌های کوتاه استفاده می‌شود. تمام فونت‌های که در مجموعه FontIran.com ارائه می‌شوند به مرور زمان عیوب آن‌ها رفع و تکمیل شده‌اند و شما عزیزان می‌توانید به راحتی دانلود فونت مورد نظر خود را انجام دهید.

دانلود فونت مسخ با لینک مستقیم

مسخ، یکی از بهترین فونت های نمایشی و تزئینی است که توسط مجموعه فونت ایران برای فروش ارائه شده است. برای اینکه بتوانید این قلم زیبا را داشته باشید باید با پرداخت هزینه ان را خریداری کنید، اما دوست دارید مسخ را بصورن رایگان داشته باشید؟ ما در سایتمان بصورت کاملا رایگان قلم مسخ را ارائه کرده ایم. برای دانلود فونت مسخ می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت مسخ با لینک مستقیم – حجم 3.4 مگابایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا