فونت فارسی

دانلود رایگان فونت وزین (vazin)؛ جدیدترین فونت نمایشی فارسی با لینک مستقیم و فرمت TTF

فونت وزین یک فونت نمایشی سنگین با سه استایل مختلف است که برای عبارات کوتاه و تیترها کاربرد دارد. فونت وزین از حروف هندسی تشکیل شده که از نظر استایل با یکدیگر متفاوت هستند. ساختار کلی حروف مشابه هم هستند که تغییراتی در سبک آنها ایجاد شده که هر کدوم لهجه متفاوتی دارند. این فونت از زبان‌های کردی، اردو، عربی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند و با داشتن هندسه گرد و نرم برای تبلیغات قابل استفاده است. فونت وزین در طراحی انواع بنر، بسته‌بندی محصولات، پست شبکه‌های اجتماعی و هر جایی که نیاز به فونت ضخیم و نرم دارید مناسب است. این فونت توسط عباس سید ابراهیمی طراحی شده که جدا از تبلیغات به عنوان فونت تیتر عناوین برای متن‌های کوتاه استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی کامل فونت وزین می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های فونت وزین Vazin

فونت وزین یکی از فونت‌های ایرانی است که به صورت مرتب بروز رسانی می‌شود که پایه و تمرکز اصلی آن بر روی صفحه‌های وب است. این فونت برای وزن‌های مختلف طراحی شده که کاربرد بالایی دارد. فونت وزین با دارا بودن انواع فرمت‌های مورد نظر توانسته جایگاه خوبی در بین کاربران به دست آورد. وزین از زبان فارسی، عربی، انگلیسی، کردی و غیره پشتیبانی می‌کند و با یکسان بودن این حروف این امکان را فراهم کرده که با فونت چند زبانه‌ مواجه باشیم. پروژه فونت وزین در سال ۱۳۹۴ با یک وزن شروع شد و با انتشار نسخه‌های فعلی ادامه یافت.  این فونت از ۶ وزن برای ساخت صفحه‌وب استفاده کرده که به نوبه خود فونت کاملی محسوب می‌شود. و برای انواع محیط‌های ویرایش متنی و گرافیکی کاربرد دارد که برای صفحه‌های وب طراحی شده است، با گسترش گوشی‌های هوشمند و نیاز به فونت‌های وب و دانلود فونت وزین در اینترنت افزایش یافت.

فونت وزین رایگان

پشتیبانی از ۵ زبان مختلف

فونت فارسی وزین علاوه بر زبان فارسی از سایر زبان‌های دنیا پشتیبانی می‌کند که می‌توان به زبان عربی، کردی، انگلیسی، اردو و غیره اشاره نمود.

دارای ترکیبات و حروف جایگزین

یکی از ویژگی‌های فونت وزین پشتیبانی از حروف جایگزین است که امکان تایپ کلمات در برخی از حروف و ترکیبات دوتایی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد کلمات مختلف را در چند حالت تایپ کنید. هدف اصلی این فونت ایجاد جلب توجه است تا مخاطب با دیدن چنین تایپ فیس‌های بیشتر جذب محتوا شود. فونت وزین امکان تایپ انواع حروف و ترکیباتی مثل << ک، گ، ه، سی، شی، ع، ر>> را در حالت‌های مختلف دارد. با استفاده از فایل PDF می‌توانید فونت وزین دانلود کنید و با نحوه استفاده با آن آشنا شوید.

پشتیبانی از سمبل‌ها و نمادهای تزئینی

فونت وزین از زبان اردو و کردی پشتیبانی می‌کند که دارای سمبل‌های خاصی است که برای تزئین استفاده می‌شود. این زبان سرشار از سمبل‌های تزئینی و اعراب است که در جای‌جای قلم استفاده می‌شود. با تنظیم صفحه کلید روی این زبان برخی از حروف مثل((ی)) پایانی و((ه)) در میانه یا انتهای کلمات به شکل متفاوتی استفاده می‌شود. با تنظیم صفحه کلید روی این زبان می‌توانید از ترکیبات جایگزین استفاده کنید.

اعداد هک شده فارسی و عربی حرفه‌ای

در این فونت از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌شود به عنوان مثال در زبان عربی از اعداد «٤٥٦» که دارای شکل متفاوت‌تری از نسخه فارسی «۴۵۶» هستند به خوبی رعایت می‌شود. در بسته دانلود فونت وزین فایل فونت مخصوص پشتیبانی از اعداد هک شده فارسی در پوشه جداگانه وجود دارد که به صورت FD  نام گذاری شده است. زمانی که صفحه کلید شما لاتین است تایپ اعداد فارسی صورت می‌گیرد که فاقد حروف و اعداد انگلیسی است که به منظور توسعه نرم افزاری یا وب سایت انجام می‌شود.

استفاده و نصب فونت وزین در سایت

فرمت‌های WOFF و WOFF2 یک فرمت مناسب برای استفاده در سایت است که برای تبلیغات، تیتر و عناوین مناسب است که بر روی جلب توجه مخاطب تاثیر خوبی می‌گذارد. یکی از کاربردهای فونت وزین استفاده در ساخت سایت است که می‌توان با نصب فونت وزین در بخش‌هایی مثل اسلایدر، بنرها، تیترها و بلاک‌های نقل قول از آن استفاده کرد که بر روی جلب توجه مخاطبان تاثیر خوبی می‌گذارد. این فونت برای بخش‌ها و متون کوتاه استفاده شود که یک فونت متن مناسب است که بر روی زیبایی تایپوگرافی تاثیر خوبی می‌گذارد.

بهترین و زیباترین فونت رمانتیک و فانتزی فارسی

خرید فونت وزین با تخفیف

جدیدترین نسخه فونت ورژن ۱ در مهر ماه سال ۱۴۰۲ در بازار منتشر شد که با یک کلیک ساده بر روی یک دکمه می‌توانید به فونت وزین دسترسی داشته باشید و آن را در سه سبک گپ، سافت ‌و شارپ دریافت کنید. فونت وزین یکی از فونت‌های ایرانی اصیل است که به صورت مرتب به‌روز رسانی می‌شود که پایه و تمرکز اصلی آن بر روی صفحه‌های وب است که بر اساس وزن‌های مختلف طراحی شده است. این فونت با دارا بودن انواع فرمت‌ها توانسته در سیستم‌های مختلف به جایگاه خوبی دست یابد و در بین طراحان ایرانی محبوبیت بالایی کسب کند.

ویژگی‌های برتر فونت وزین

فونت وزین یکی از فونت‌های ایرانی امروزی است و به عنوان‌ فرم‌های خط نسخ شناخته شده است. برای نام‌گذاری و متن‌های تبلیغاتی از وزن رگولار و تایپ فیس استفاده شده است که از ویژگی‌های همچون مهربان‌تر، منحنی‌تر، تنش کمتر و اغراق کمتر برخوردار است. در سال ۱۳۹۴ طراحی این نوع تایپ فیس ایرانی شده و در سال ۱۳۹۷ وزن آن کاملا تکمیل شد. این نوع فونت از زبان انگلیسی، جاوی، کوردی، اردو، عربی و فارسی پشتیبانی می‌کند که فونت Alegreya Sans برای کارکترهای لاین کاربرد دارد و انتشار آن‌ها تحت مجوز OFL انجام می‌شود.

  • استفاده از قلم برتر
  • دارای علائم و اعداد کاملا فارسی
  • طراحی با علائم و اعداد کاملا فارسی
  • بیش از ۷ وزن مختلف
  • مناسب برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، تجاری. مطبوعاتی
  • طراحی دلنشین و زیبا

کاربرد فونت وزین

فونت وزین با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد محبوبیت خوبی در زمینه طراحی گرافیک بدست آورده است.

تیترهای چشم‌گیر و جذاب

یکی از کاربردهای فونت وزین ساخت تیترهای چشم‌گیر و جذاب است که می‌توان اقدام به تولید تیترهایی با وزن سنگین و گوشتی نمود و نگاه مخاطبان را به خود جلب کرد. فونت وزین برای تیترهای مجلات، کتاب‌ها، وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و تبلیغات و غیره کاربرد دارد.

لوگوهای مدرن و خلاقانه

فونت وزین برای ساخت لوگوهای مدرن و خلاقانه بسیار مناسب است که می‌توانید با فرم منحنی و لحن صمیمی خود شخصیت و هویتی برند خود را به خوبی نشان دهید. فونت وزین برای ساخت لوگوهای صنعت، هنر، آموزش، رسانه و غیره بسیار مناسب است.

پوسترها و بروشورهای هنری

فونت وزین برای پوسترها و بروشورهای هنری مناسب است، با استفاده از این فونت می‌توانید پوسترها و پروشورهایی مختلفی را طراحی کنید و با الگو گیری از نسخه‌ حیاء العلوم به زیبایی و اصالت هنر ایران کمک کنید. این نوع فونت برای پرسترها، بروشورها نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کنسرت‌ها، جشن‌ها و غیره مناسب و کاربردی است.

جدیدترین فونت نمایشی فارسی

دانلود رایگان آخرین نسخه فونت نمایشی وزین با لینک مستقیم

وزین، یکی از بهترین فونت های نمایشی، فانتزی و گرافیکی فارسی است که جدیدا در سایت فونت ایران منتشر شده است. این فونت طراحی بسیار جذاب، صمیمی و جسورانه ای دارد. فونت وزین رایگان نیست و برای تهیه آن باید از سایت فونت ایران آن را خریداری کنید. اما ما بصورت کاملا رایگان این فونت را ارائه کردیم. برای دانلود رایگان فونت وزین می توانید روی لینک دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود فونت وزین با لینک مستقیم فرمت TTF

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا